begroting 1998
Dienst Algemene Zaken
4.2. Organisatieschema van de dienst
In het kader van de uitgangspunten Leeuwarden In Stelling en de visie van de
dienst is per 1 juli 1997 in nauw overleg met de medewerkers en de Onderdeels
commissie van de Ondernemingsraad de volgende structuur van de dienst
Algemene Zaken tot stand gekomen:
begroting 1998
Dienst Algemene Zaken
De sector publiekszaken, bestaande uit burgerzaken, belastingen,
gegevensbeheer, publieksvoorlichting, balie en telefoon.
De sector communicatie, juridische en veiligheidszaken.
Onderzocht wordt in het kader van de reorganisatie van het gemeente-archief of
een optie kan zijn om het gemeentearchief onder te brengen binnen deze sector.
De sector facilitair bedrijf, bestaande uit de afdelingen informatietechnologie,
beheer en informatievoorziening en Vastgoed.
De Dienst Brandweer. De belangrijkste doelstelling van mogelijke aanhaking
als aparte dienst bij de dienst Algemene Zaken zal zijn de communicatie en het
contact met de totale organisatie te intensiveren en de brandweer te betrekken
bij de gemeentelijke organisatie.
De sector middelen onder leiding van de controller. De afdelingen binnen deze
sector hebben gemeenschappelijk, dat ze zorg dragen voor een goede
bedrijfsvoering en het instrument zijn om adequaat te sturen en te beïnvloeden.
Per 1 januari 1998 zal de Regio Noord-Friesland opgeheven worden. Als gevolg
daarvan kunnen medewerkers van Externe Secretariaten boventallig worden.
Een aantal van hen zal terugvloeien naar de gemeente Leeuwarden. Als er
werkzaamheden verricht moeten blijven worden voor de regio, dan zullen de
daaraan gekoppelde medewerkers binnen de Dienst Algemene Zaken op een
daartoe geëigende plek worden ondergebracht.
De onderdelen Functiewaardering en Arbeidsvoorwaarden worden
ondergebracht bij P. O.-Concem. Het Intern arbeidsbureau wordt
rechtstreeks onder de directeur gehangen en gaat zich ontwikkelen tot een
mobiliteitscentrum. Het Intern arbeidsbureau heeft een afdelingshoofd.
Voor het onderdeel PRIS is momenteel een onderzoek naar verzelfstandiging
gaande.
Als PRIS niet verzelfstandigd wordt, wordt deze afdeling ondergebracht bij het
Facilitair Bedrijf.
De secretaresses van het bestuur en van de OC zullen hiërarchisch worden
ondergebracht bij het sectorhoofd JVZ en Communicatie. Functioneel krijgen ze
opdrachten van degene voor wie ze hun werkzaamheden verrichten. Binnen de
dienst zal het managementteam zich verantwoordelijk voelen voor een goede
vervangingsregeling tussen alle secretaresses, die binnen de dienst werkzaam
zijn.
Ten aanzien van de afdeling Vastgoed wordt in 1998 de discussie gevoerd over
al dan niet privatiseren. In afwachting van de uitkomst hiervan wordt de
afdeling Vastgoed ondergebracht bij het Facilitair Bedrijf.