begroting 1998 Dienst Algemene Zaken 4.2. Organisatieschema van de dienst In het kader van de uitgangspunten Leeuwarden In Stelling en de visie van de dienst is per 1 juli 1997 in nauw overleg met de medewerkers en de Onderdeels commissie van de Ondernemingsraad de volgende structuur van de dienst Algemene Zaken tot stand gekomen: begroting 1998 Dienst Algemene Zaken De sector publiekszaken, bestaande uit burgerzaken, belastingen, gegevensbeheer, publieksvoorlichting, balie en telefoon. De sector communicatie, juridische en veiligheidszaken. Onderzocht wordt in het kader van de reorganisatie van het gemeente-archief of een optie kan zijn om het gemeentearchief onder te brengen binnen deze sector. De sector facilitair bedrijf, bestaande uit de afdelingen informatietechnologie, beheer en informatievoorziening en Vastgoed. De Dienst Brandweer. De belangrijkste doelstelling van mogelijke aanhaking als aparte dienst bij de dienst Algemene Zaken zal zijn de communicatie en het contact met de totale organisatie te intensiveren en de brandweer te betrekken bij de gemeentelijke organisatie. De sector middelen onder leiding van de controller. De afdelingen binnen deze sector hebben gemeenschappelijk, dat ze zorg dragen voor een goede bedrijfsvoering en het instrument zijn om adequaat te sturen en te beïnvloeden. Per 1 januari 1998 zal de Regio Noord-Friesland opgeheven worden. Als gevolg daarvan kunnen medewerkers van Externe Secretariaten boventallig worden. Een aantal van hen zal terugvloeien naar de gemeente Leeuwarden. Als er werkzaamheden verricht moeten blijven worden voor de regio, dan zullen de daaraan gekoppelde medewerkers binnen de Dienst Algemene Zaken op een daartoe geëigende plek worden ondergebracht. De onderdelen Functiewaardering en Arbeidsvoorwaarden worden ondergebracht bij P. O.-Concem. Het Intern arbeidsbureau wordt rechtstreeks onder de directeur gehangen en gaat zich ontwikkelen tot een mobiliteitscentrum. Het Intern arbeidsbureau heeft een afdelingshoofd. Voor het onderdeel PRIS is momenteel een onderzoek naar verzelfstandiging gaande. Als PRIS niet verzelfstandigd wordt, wordt deze afdeling ondergebracht bij het Facilitair Bedrijf. De secretaresses van het bestuur en van de OC zullen hiërarchisch worden ondergebracht bij het sectorhoofd JVZ en Communicatie. Functioneel krijgen ze opdrachten van degene voor wie ze hun werkzaamheden verrichten. Binnen de dienst zal het managementteam zich verantwoordelijk voelen voor een goede vervangingsregeling tussen alle secretaresses, die binnen de dienst werkzaam zijn. Ten aanzien van de afdeling Vastgoed wordt in 1998 de discussie gevoerd over al dan niet privatiseren. In afwachting van de uitkomst hiervan wordt de afdeling Vastgoed ondergebracht bij het Facilitair Bedrijf.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1997 | | pagina 300