begroting 1999
Dienst Algemene Zaken
4.2 Organisatieschema van de dienst
Het organisatieschema van Algemene Zaken is gebaseerd op de uitgangspunten van Leeuwarden
In Stelling en de visie van de dienst.
10
begroting 1999
Dienst Algemene Zaken
De Dienst Brandweer. De belangrijkste doelstelling van aanhaking als aparte
dienst aan de dienst Algemene Zaken is de communicatie en het contact met de
totale organisatie te intensiveren en de brandweer beter te betrekken bij de
gemeentelijke organisatie.
In de dienst ondersteunende eenheid zijn onder de controller de
staffunctionarissen van de dienst ondergebracht. Het gaat hier om de O&I
adviseur, de financieel economisch adviseurs en de P&O adviseurs.
De sector Facilitair Bedrijf bestaat uit de afdelingen Informatietechnologie,
Beheer, Documentaire Informatievoorziening en Vastgoed.
De sector Communicatie en Juridische en Veiligheidszaken.
De secretaresses van het bestuur zijn hiërarchisch ondergebracht bij het
sectorhoofd CJVZ. Functioneel krijgen ze opdrachten van degene voor wie ze
hun werkzaamheden verrichten. Binnen de dienst is het managementteam
verantwoordelijk voor een goede vervangingsregeling tussen alle secretaresses,
die binnen de dienst werkzaam zijn.
De sector Publiekszaken bestaat uit de teams Burgerzaken, Belastingen,
Gegevensbeheer, Publieksservice, Balie en Telefonie en de Gemeentewinkel
Gemeentearchief
Personeelsservice en Informatie. Het Intern arbeidsbureau wordt rechtstreeks
onder de directeur gehangen en gaat zich ontwikkelen tot een
mobiliteitscentrum. Het Intern arbeidsbureau heeft een afdelingshoofd.
Voor het onderdeel Personeelsinformatie is momenteel een onderzoek naar
verzelfstandiging gaande.
Sector Administratie Beheer en Consolidatie is verantwoordelijk voor de
financiële administratie, het applicatiebeheer van het financieel concern
informatiesysteem en de consolidatie van de gemeentelijke begroting en
rekening