Beleidsproduct:
[103)
ONDERWIJS AAN SPECIFIEKE DOELGROEPEN
Algemeen
productcode:
dienst:
budgethouder:
functie:
portefeuillehouder:
datum:
480.05
WELZIJN
Brink, N. van den
SR FIN BELEIDSMEDEWERKER
Haan-Laagland, H.J. de
26 May 1998
Beleidsproductbeschrijving
omschrijving:
*1—iHiIWAI
Totstandbrengen en instandhouden van onderwijsvoorzieningen voor
specifieke doelgroepen.
doel:
Verbetering van de onderwijsmogelijkheden van de doelgroepen.
doelgroep:
Allochtone leerlingen
prestaties: 100 leerlingen ISK
(kwantiteit en 150 leerlingen OALT
kwaliteit) 4 0 overlegsituaties (extern overleg)
5 adviezen/nota's
accent
begrotingsjaar:
Nadere vormgeving OALT
rekeninq 97
beqrotinq 98
beqrotinq '99
beqrotinq '00
beqrotinq '01
beqrotinq '02
financiën:
lasten:
0
109500
498030
498000
498000
498000
baten:
0
0
225000
225000
225000
225.000
saldo:
0
-109500
-273030
-273000
-273000
-273 000
kengetallen:
wachtlijst ISK: 10 leerlingen (gemiddeld)
50-75% deelname aan OALT van het totaal aan allochtone leerlingen
Toelichting kosten/baten
Specificatie per beheersproduct:
Uren
Lasten
Baten
Saldo
- Internationale Schakelklas
201
60.500
0
-60.500
- Onderwijs Allochtone Levende Talen
805
402.760
225.000
-177.760
- Eerste opvang asielzoekers
201
34.770
0
-34.770
totaal:
Recapitulatie per kostensoort:
1.207
498.030
3.4 - Overige goederen en diensten
4.1 - Rijksuitkeringen
4.2 - Uitkeringen en subsidies
6.0 - Toevoegingen/onttrekkingen aan de reserves
6.2 - Apparaatskosten e.d.
6.4 - Doorberekening interne producten
Lasten
263.420
0
25.730
0
144.880
64.000
225.000
Baten
0
225.000
0
0
0
0
-273.030
Saldo
-263.420
225.000
-25.730
0
-144.880
-64.000
totaal:
498.030
225.000
-273.030
Toelichting:
De opgenomen bijdrage ten behoeve van de ISK was in de begroting 1998 vermeld onder het product
"Schoolbestuurlijke taken (555)".
Ten opzichte van 1998 is in de betalingssystematiek van het Rijk een wijziging opgetreden: met ingang
van 1-1-1998 wordt de rijksvergoeding niet langer rechtstreeks aan de schoolbesturen uitgekeerd, maar
aan de gemeente beschikbaar gesteld.