c B. D. opgenomen (pagina's 3, 37-41). Het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan (GVVP) is het kader voor de hiergenoemde maatregelen. Het Provinciaal Verkeer- en vervoerplan (vastgesteld 30 maart 1999) en de verkeersstudie Rondom Leeuwarden zijn input voor het GVVP. NADERE ONDERBOUWING: STATUS BESLUITVORMING: Besluitvorming voor de individuele maatregelen heeft gedeeltelijk al plaatsgevonden (maatregelen 2000) via B&W nota's. De besluitvorming over de overige maatregelen zal plaatsvinden in het kader van projecten of in afzonderlijke B&W nota's. PLANNINGS-, INVESTERINGS-en FINANCIERINGSOVERZICHT bedragen x f 1.000,- 2000 2001 2002 f 2003 t/m 2010 PLANNING - FASERING 1 INVESTERINGEN (excl. BTW) 35.319 7.362 213.617 BTW-deel 6.181 1.288 37.383 INVESTERINGEN TOTAAL (incl. BTW) 41.500 8.650 251.000 EXTERNE FINANCIERING: Rijk: Commissie De Boer Rijkswaterstaat Economische zaken /Europese Unie 7.200 2.000 17.070 4.650 Provincie: Reguliere middelen Gebundelde Doeluitkering (GDU) 3.400 1.236 250 120 Stadsconvenant 500 FSL 500 Westergoconvenant 465 Marktpartijen - Achmea 800 Diverse mogelijke financieringsbronnen" 1.800 243.500 INTERNE FINANCIERING: Strategisch Investerings- en OntwikkelingsFonds (SIOF)3 385 7.500 Stelpost inlrastructurele werken (MPI)4 4.879 100 St Parkeergarages 800 Algemene middelen - onderdeel beheer verkeerregelinstallaties 200 Vervangingsinvestering VRI 395 Grondexploitatie Zuiderburen 150 Grondexploitatie Newtonpark 250 Fonds Bovenwijks 1.000 Fonds Economische Structuurverbetering 2.000 FINANCIERING TOTAAL 41.500 8.650 251.000 8 TOELICHTING: De planvoorbereiding en de uitvoering van dit project geschieden per maatregel. 2 Financieringsvoorstellen: 2001 (1,8 min): mogelijke financieringsbronnen zijn FSL en Stadconvenant. 2003 (13 min.): mogelijke financieringsbronnen zijn Kompas en FSL. 2005 t/m 2010 (230,5 min): mogelijke financieringsbronnen Rijk, Provincie, Kompas, FSL en privaat. 3 SIOF totaal 7,5 min is reservering voor gewenste (snellere) realisering van projecten (jaren 2003 tot en met 2010). In de bijlage "Maatregelen verkeer en vervoer" is dit bedrag niet meegenomen omdat het bedrag nog niet is toegewezen aan bepaalde projecten. 4 In het MIP zijn de omvangrijke infrastructurele werken uit het MPI opgenomen. De kosten hiervan kunnen op twee manieren worden gedekt uit de stelpost infrastructuur: de kosten worden in één keer ten laste gebracht van de stelpost of de kapitaallasten worden ten laste gebracht van de stelpost. De kostenramingen van de maatregelen zijn globale inschattingen. Voorbereidingskosten (interne uren) zijn meegenomen. LIQUIDITEITSBEGROTING 2001 ((xf 1.000.-) Jan. Febr. Mrt. April Mei Juni Juli Aug. Sept. Okt. Nov. Dec. Liquiditeitsbegroting nog niet bekend. 9

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2000 | | pagina 686