c
B.
D.
opgenomen (pagina's 3, 37-41).
Het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan (GVVP) is het kader voor de hiergenoemde maatregelen. Het
Provinciaal Verkeer- en vervoerplan (vastgesteld 30 maart 1999) en de verkeersstudie Rondom Leeuwarden zijn
input voor het GVVP.
NADERE ONDERBOUWING:
STATUS BESLUITVORMING:
Besluitvorming voor de individuele maatregelen heeft gedeeltelijk al plaatsgevonden (maatregelen 2000) via
B&W nota's. De besluitvorming over de overige maatregelen zal plaatsvinden in het kader van projecten of in
afzonderlijke B&W nota's.
PLANNINGS-, INVESTERINGS-en
FINANCIERINGSOVERZICHT bedragen x f 1.000,-
2000
2001
2002
f
2003
t/m 2010
PLANNING - FASERING 1
INVESTERINGEN (excl. BTW)
35.319
7.362
213.617
BTW-deel
6.181
1.288
37.383
INVESTERINGEN TOTAAL
(incl. BTW)
41.500
8.650
251.000
EXTERNE FINANCIERING:
Rijk:
Commissie De Boer
Rijkswaterstaat
Economische zaken /Europese Unie
7.200
2.000
17.070
4.650
Provincie:
Reguliere middelen
Gebundelde Doeluitkering (GDU)
3.400
1.236
250
120
Stadsconvenant
500
FSL
500
Westergoconvenant
465
Marktpartijen - Achmea
800
Diverse mogelijke financieringsbronnen"
1.800
243.500
INTERNE FINANCIERING:
Strategisch Investerings- en OntwikkelingsFonds
(SIOF)3
385
7.500
Stelpost inlrastructurele werken (MPI)4
4.879
100
St Parkeergarages
800
Algemene middelen - onderdeel beheer
verkeerregelinstallaties
200
Vervangingsinvestering VRI
395
Grondexploitatie Zuiderburen
150
Grondexploitatie Newtonpark
250
Fonds Bovenwijks
1.000
Fonds Economische Structuurverbetering
2.000
FINANCIERING TOTAAL
41.500
8.650
251.000
8
TOELICHTING:
De planvoorbereiding en de uitvoering van dit project geschieden per maatregel.
2 Financieringsvoorstellen:
2001 (1,8 min): mogelijke financieringsbronnen zijn FSL en Stadconvenant.
2003 (13 min.): mogelijke financieringsbronnen zijn Kompas en FSL.
2005 t/m 2010 (230,5 min): mogelijke financieringsbronnen Rijk, Provincie, Kompas, FSL en privaat.
3 SIOF totaal 7,5 min is reservering voor gewenste (snellere) realisering van projecten (jaren 2003 tot en met
2010). In de bijlage "Maatregelen verkeer en vervoer" is dit bedrag niet meegenomen omdat het bedrag nog niet is
toegewezen aan bepaalde projecten.
4 In het MIP zijn de omvangrijke infrastructurele werken uit het MPI opgenomen. De kosten hiervan kunnen op
twee manieren worden gedekt uit de stelpost infrastructuur: de kosten worden in één keer ten laste gebracht van de
stelpost of de kapitaallasten worden ten laste gebracht van de stelpost.
De kostenramingen van de maatregelen zijn globale inschattingen. Voorbereidingskosten (interne uren) zijn
meegenomen.
LIQUIDITEITSBEGROTING 2001
((xf 1.000.-)
Jan.
Febr.
Mrt.
April
Mei
Juni
Juli
Aug.
Sept.
Okt.
Nov.
Dec.
Liquiditeitsbegroting nog niet bekend.
9