Blad 12
12.3 Tenzij Partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen, komen alle
kosten verbonden aan het aangaan van deze overeenkomst en de daaruit
voortvloeiende overeenkomsten voor rekening van de partij aan wiens
zijde deze kosten zijn ontstaan, zodat iedere partij haar eigen kosten
draagt
12.4 Met het ondertekenen van deze overeenkomst zijn alle eerdere door
partijen gemaakte afspraken met betrekking tot de inhoud van deze
overeenkomst komen te vervallen.
12.5 Wijzigingen in of aanvullingen op de bepalingen van deze overeenkomst
kunnen na wederzijds akkoord tussen partijen worden doorgevoerd door
middel van een door beide partijen ondertekend schrijven, dat aan deze
overeenkomst wordt gehecht en daarvan geacht wordt deel uit te maken.
12.6 Indien deze overeenkomst in een bepaalde situatie niet voorziet, treden
Partijen in overleg ten einde een voor beide Partijen voor die situatie
aanvaardbare oplossing te bereiken.
12.7 Indien één of meer bepalingen van deze overeenkomst of de bijlagen
onverbindend mocht blijken, blijven de overige bepalingen van deze
overeenkomst en de bijlagen tussen partijen van kracht. Partijen
verbinden zich om alsdan de desbetreffende bepalingen te vervangen door
geldige bepalingen die, gelet op het doel en de strekking van deze
overeenkomst, zoveel mogelijk overeenkomen met de strekking van de
onverbindende bepalingen.
Aldus overeengekomen te Leeuwarden op 2000, in tweevoud
opgemaakt en getekend,
De gemeente Leeuwarden
Mevrouw L.B.M. van Maaren-van Balen, burgemeester
B.V. Fryslan Miljeu Noordwest,
namens deze
A.A.T. Doppenberg, directeur
Lijst van bijlagen
I Overzicht Taken
II Tabel met overzicht efficiëncyfactor A
III Prestatie-overeenkomst
Paraaf Gemeente
Paraaf Bedrijf
Blad 13
Bijlage I Taken
De algemene omschrijving van de Taken die uit hoofde van de onderhavige
overeenkomst aan het Bedrijf worden opgedragen, luidt als volgt:
het als "aangewezen inzameldienst" in de zin van de Algemeen
Plaatselijke Verordening Leeuwarden (hierna te noemen: 'APV'
bevorderen en leveren van kwalitatief hoogwaardige dienstverlening
op het terrein van de verwijdering van afvalstoffen en reiniging.
Deze algemene omschrijving zal hierna aan de hand van een indeling in
clusters, per cluster in afzonderlijke Taken worden gespecificeerd.
Cluster A
Al. Gescheiden inzameling van huishoudelijke afvalfractiesDeze Taak valt
uiteen in de volgende deeltaken:
Al1Het separaat inzamelen van Restafval en dit transporteren naar
een daarvoor bestemde verwerkingsinrichting.
Al.2. Het separaat inzamelen van GFT-afval en dit transporteren naar
een daarvoor bestemde verwerkingsinrichting.
Al.3. Het separaat inzamelen van wit- en bruingoed.
Al4Het inzamelen van grofafval en takken en dit transporteren naar
een daarvoor bestemde verwerkingsinrichting.
A2Het schoonmaken van verzamelcontainers en de directe omgeving daarvan.
A3. Het via de reguliere huisvuil-inzamelroutes, inzamelen van afval bij
bedrijven die middels het zogenaamde 'reinigingsrecht' betalen voor de
inzameling van hun afval.
Cluster B
BI. De inzameling, sortering en transport van KCA-afval. Bij deze Taak
behoren tevens de volgende Taken:
Bl.l. Het beheren van een ingericht KCA-depot
BI. 2. Het in ontvangst nemen van asbest en asbesthoudend afval op het
asbestdepot en dit afval transporteren naar een daarvoor bestemd
verwerkingsbedrij f
B2Het openstellen en beheren van een brengstation ten behoeve van de
burgers uit de Gemeente.
B3. Het inzamelen van glas door het plaatsen en ledigen van glasbakken
alsmede het schoonhouden van de directe omgeving van de glasbakken.
Paraaf Gemeente
Paraaf Bedrijf