De gemeente houdt ook de resultaten van de klachtenafhandeling bij. Eenderde van de klagers geeft in 1997 aan na de klachtaanmelding niets meer van de gemeente te hebben vernomen. Dit percentage daalde in 1999 tot 29%. De gemeente streeft ernaar in 2002 naar 10% terug te brengen. Ook wil zij dat in meer gevallen de problemen binnen een maand worden opgelost. In 1997 is in totaal (op een totaal van 100%) in 30% van de gegeven antwoorden het probleem binnen een maand opgelost, in 1999 is dit 34%, in 2002 wordt ernaar gestreefd dit naar 54% te brengen. I 401 ja De tevredenheid over de gemeentelijke klachtenafhandeling is sinds 1997 iets toegeno men. In 1999 is 32% tevreden over de afhandeling tegen 30% in 1997. Daarnaast is nog eens bijna een kwart van de melders min of meer tevreden over de afhandeling. De ge meente Leeuwarden streeft ernaar dat in 2002 de helft van de inwoners die een klacht meldt over de afhandeling hiervan tevreden is. 11.3 Resultaat melding klacht (in probl. binnen week opgelost E probl. binnen maand opgelost bericht over klachtbeh. P heb niets meer vernomen probleem zelf opgelost anders 93 11.4 Tevredenheid over afhandeling (in 1997 1998 2000 jaar min of meer 2002 2003 nee 94

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2001 | | pagina 402