De gemeente houdt ook de resultaten van de klachtenafhandeling bij. Eenderde van de
klagers geeft in 1997 aan na de klachtaanmelding niets meer van de gemeente te hebben
vernomen. Dit percentage daalde in 1999 tot 29%. De gemeente streeft ernaar in 2002
naar 10% terug te brengen. Ook wil zij dat in meer gevallen de problemen binnen een
maand worden opgelost. In 1997 is in totaal (op een totaal van 100%) in 30% van de
gegeven antwoorden het probleem binnen een maand opgelost, in 1999 is dit 34%, in
2002 wordt ernaar gestreefd dit naar 54% te brengen.
I 401
ja
De tevredenheid over de gemeentelijke klachtenafhandeling is sinds 1997 iets toegeno
men. In 1999 is 32% tevreden over de afhandeling tegen 30% in 1997. Daarnaast is nog
eens bijna een kwart van de melders min of meer tevreden over de afhandeling. De ge
meente Leeuwarden streeft ernaar dat in 2002 de helft van de inwoners die een klacht
meldt over de afhandeling hiervan tevreden is.
11.3 Resultaat melding klacht (in
probl. binnen week opgelost E probl. binnen maand opgelost bericht over klachtbeh.
P heb niets meer vernomen probleem zelf opgelost anders
93
11.4 Tevredenheid over afhandeling (in
1997 1998
2000
jaar
min of meer
2002 2003
nee
94