Gemeente Jeeuwarden Plan van aanpak met betrekking tot de taken 2 en 3. (Taken 4 en 5: formele uitwerking/afronding van de taken 2 en 3) Wat betreft de oriëntatie van mogelijkheden consultatiebureau's en de afstemming met alle gemeenten over de besteding van de middelen is het de bedoeling om per thuiszorgregio twee werkbijeenkomsten worden te beleggen. Hierbij worden de wensen (m.n.gemeenten) en de mogelijkheden (m.n.thuiszorginstellingen) geinventariseerd en vervolgens prioriteiten opgesteld. Resultaat hiervan zal zijn dat er per regio een activiteitenplan opgesteld wordt op grond waarvan de thuiszorginstellingen de subsidie Trv kunnen aanvragen. De coördinerende gemeente zorgt vervolgens voor subsidiebeschikking. De organisatie van de werkbijeenkomsten en de totstandkoming van de activiteitenplannen zal worden uitbesteed aan een extern bureau. Hiervoor zullen de middelen worden gebruikt die Leeuwarden als coördinerende gemeente eenmalig mag besteden voor aanloopkosten voor het jaar 2001 (art. 2 lid 4 van de regeling. Een begeleidingsgroep met daarin een aantal gemeentelijke contactpersonen van de drie thuiszorgregio's, vertegenwoordigers van de thuiszorg en GGD zal het externe bureau van informatie voorzien en ondersteunen. Planning voor de zomer vakantie: samenstellen begeleidingsgroep inschakelen extern bureau eerste werkbijeenkomst na de zomervakantie: tweede werkbijeenkomst opstellen activiteitenplannen subsidieaanvraag thuiszorgorganisaties afgeven subsidieschikkingen Trv/leeuwarden/i rz 2 Oldehoofsterkerkhof 2 Postbus 21000 8900 JA Leeuwarden Telefoon 058 233 88 33 Beleidsverslag Sociale Zaken en Werkgelegenheid 2000 Bijlage nr. 119 Aan de gemeenteraad. 1. INLEIDING In de Algemene bijstandswet (Abw) is aan het gemeente bestuur opgedragen om jaarlijks in een beleidsplan aan te geven hoe zij vorm en inhoud geeft aan haar verantwoorde lijkheid voor de uitvoering van deze wet. Hetzelfde geldt ook voor de Wet inkomensvoorziening arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) en de Wet inkomensvoorziening arbeidsongeschikte zelfstandigen (Ioaz). Het gemeente bestuur is ook verplicht om jaarlijks een beleidsverslag te maken, waarin achteraf wordt nagegaan wat er van de voor nemens is terechtgekomen. Op deze manier kunnen ontwikke lingen worden gesignaleerd die om verduidelijking of aanpassing van beleid vragen. Het beleidsplan en -verslag zijn derhalve belangrijke instrumenten van sturing en coördinatie De beleidsplannen Abw hebben in de gemeente Leeuwarden vanaf de invoering van de nieuwe bijstandswet een ontwikkeling ondergaan. Het accent lag in het begin met name op het uitvoeringsbeleid en het voldoen aan de wettelijke verplichting. Geleidelijk aan zijn doelstel lingen en voornemens opgenomen in het plan. Verantwoording over de uitvoering van het beleidsplan is tot en met 1999 vorm gegeven door de opmerkingen over het uitkeringsbeleid bij de jaarrekeningen. Het beleidsverslag over het planjaar 2000 wordt u nu als afzonderlijk verslagdocument aange boden. Basis voor de verslaglegging is het Beleidsplan 2000 Uitvoering Abw c.a. Reden voor de afzonderlijke verslaglegging is het geformu leerde uitgangspunt bij de vaststelling van het Beleidsplan Sociale Zaken en Werkgelegenheid 2001 om beleidsplan en - verslag meer te benutten voor de regie op en coördinatie van de taken van de gemeente op het terrein van Werk en Inkomen In de volgende paragrafen zal worden ingegaan op de belangrijkste ontwikkelingen op het terrein van Werk en Inkomen in 2000 en de in het beleidsplan gestelde doelen. Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rünom bart - It aide spegelet him yn wat de takomst hat - Piter Terpstra

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2001 | | pagina 11