B. C. D. Relevante beleidskaders LEVI 2030 MOP ICT-visie Architectuurnota ICT en de stad (BiZa) Contract voor de toekomst (BiZa) Ver weg en dichtbij (RMO advies) Status besluitvorming De IC T-visie en architectuurnota hadden in het college van B&W op 9 oktober 2001 besproken moeten worden, besluitvorming college van B&W gepland op 30 oktober 2001, commissie B&M 21 november 2001 en Raad 17 december 2001 PLANNINGS-, 1NVESTERINGS- en FINANClERfNGSOVERZlCHT Bedragen x 1.000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 t/m 2010 PLANNING-FASERING INVESTERINGEN (excl. BTW) 250 (F 113,45) BTVV-deel 47,5 (F 21,55) INVESTERINGEN TOTAAL (incl. BTW) 297,5 (F 135) BTW: verrekenbaar- compensabel-niet verrekenbaar of compensabel* EXTERNE FINANCIERING: EU <uitsplitsen naar bronnen en zelf invullen> Rijk <idem> Provincie <idem> Marktpartijen <idem> Etc. <zelf invullen> INTERNE FINANCIERING Strategisch Investerings- en OntxvikkelingsFonds (SlOF) 297,5 (F 135) Investeringsbudget Stedelijke Vernieuwing (ISV) Stelpost infrastructurele werken (MPI) Dekking wordt gezocht binnen bestaande middelen FINANCIERING TOTAAL TOELICHTING Onze ambitie is hoog. Burgers en bedrijven moeten 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, standaard diensten van de gemeente kunnen afnemen, een procedure in werking kunnen stellen, een afspraak met een medewerker kunnen aanvragen/plannen en statusinformatie over ingediende aanvragen kunnen krijgen. ICT stelt ons in staat de kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen, door sneller en meer op maat te leveren, afgestemd op de persoonlijke behoefte van de klant en in een aantal gevallen zelfs voor dat de klant die behoefte kenbaar heeft moeten maken. De klant kan kiezen tussen verschillende elektronische kanalen en een beperkt aantal fysieke locaties met, indien gewenst, assistentie. De gemeente is goed bereikbaar, makkelijk toegankelijk en producten worden aangeboden volgens vraagpatronen van klanten en niet volgens ambtelijke logica. Burgers en bedrijven hoeven slechts 1 keer een zelfde soort gegeven of wijziging daarvan door te geven aan de gemeente. Dit project CRM draait om de IT-component. dat wil zeggen generieke randvoorwaardelijke technische toepassingen, van projecten die al in gang gezet zijn of worden (Gemeentewinkel, Bedrijvenloket, Call-centre), De genoemde strategische en operationele doelen moeten door uitvoering van de projecten gerealiseerd worden. LIQITDITEITSBEGROT1NG 2002 (v 1.000) in Jan. Feb. Mrt. Apr. Mei Juni Juli Aug. j Sept. Okt. Nov. Dec.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2002 | | pagina 70