B.
C.
D.
Relevante beleidskaders
LEVI 2030
MOP
ICT-visie
Architectuurnota
ICT en de stad (BiZa)
Contract voor de toekomst (BiZa)
Ver weg en dichtbij (RMO advies)
Status besluitvorming
De IC T-visie en architectuurnota hadden in het college van B&W op 9 oktober 2001 besproken moeten worden,
besluitvorming college van B&W gepland op 30 oktober 2001, commissie B&M 21 november 2001 en Raad 17
december 2001
PLANNINGS-, 1NVESTERINGS-
en
FINANClERfNGSOVERZlCHT
Bedragen x 1.000
2001
2002
2003
2004
2005
2006 t/m
2010
PLANNING-FASERING
INVESTERINGEN (excl. BTW)
250
(F 113,45)
BTVV-deel
47,5
(F 21,55)
INVESTERINGEN TOTAAL
(incl. BTW)
297,5
(F 135)
BTW: verrekenbaar-
compensabel-niet verrekenbaar of
compensabel*
EXTERNE FINANCIERING:
EU <uitsplitsen naar bronnen en
zelf invullen>
Rijk <idem>
Provincie <idem>
Marktpartijen <idem>
Etc. <zelf invullen>
INTERNE FINANCIERING
Strategisch Investerings- en
OntxvikkelingsFonds (SlOF)
297,5
(F 135)
Investeringsbudget Stedelijke
Vernieuwing (ISV)
Stelpost infrastructurele werken
(MPI)
Dekking wordt gezocht binnen
bestaande middelen
FINANCIERING TOTAAL
TOELICHTING
Onze ambitie is hoog. Burgers en bedrijven moeten 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, standaard diensten van
de gemeente kunnen afnemen, een procedure in werking kunnen stellen, een afspraak met een medewerker
kunnen aanvragen/plannen en statusinformatie over ingediende aanvragen kunnen krijgen. ICT stelt ons in staat
de kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen, door sneller en meer op maat te leveren, afgestemd op de
persoonlijke behoefte van de klant en in een aantal gevallen zelfs voor dat de klant die behoefte kenbaar heeft
moeten maken. De klant kan kiezen tussen verschillende elektronische kanalen en een beperkt aantal fysieke
locaties met, indien gewenst, assistentie. De gemeente is goed bereikbaar, makkelijk toegankelijk en producten
worden aangeboden volgens vraagpatronen van klanten en niet volgens ambtelijke logica. Burgers en bedrijven
hoeven slechts 1 keer een zelfde soort gegeven of wijziging daarvan door te geven aan de gemeente.
Dit project CRM draait om de IT-component. dat wil zeggen generieke randvoorwaardelijke technische
toepassingen, van projecten die al in gang gezet zijn of worden (Gemeentewinkel, Bedrijvenloket, Call-centre),
De genoemde strategische en operationele doelen moeten door uitvoering van de projecten gerealiseerd worden.
LIQITDITEITSBEGROT1NG 2002 (v 1.000) in
Jan.
Feb.
Mrt.
Apr.
Mei
Juni
Juli
Aug. j Sept.
Okt.
Nov.
Dec.