I I 4 gemeenten. De ISV-bijdrage wordt immers naast de rechtstreekse gemeenten ook verleend aan 106 niet rechtstreekse programma gemeenten en aan de projectgemeenten. In overleg tussen VROM en IPO is overeengekomen dat ondersteuning van rechtstreekse gemeenten en niet rechtstreekse gemeenten onder bepaalde voorwaarden kunnen worden beschouwd als projectgebonden kosten. Als gevolg hiervan zal de decentralisatie van bodemtaken geen grote gevolgen hebben voor de personeelsbezetting bij provincies. Conclusie voor de gemeente Leeuwarden Uit het voorgaande blijkt dat de verhouding tussen projectgebonden kosten en apparaatskosten ongeveer 3: 1 bedraagt voor saneringen in eigen beheer. Hiervan afgeleid mag aangenomen worden dat ook de tijdsbesteding aan algemene taken en projectgebonden taken zich verhoudt in 3:1. De provincie heeft volgens opgave de afgelopen twee jaar gemiddeld 918 uur aan bevoegd gezag taken uitgevoerd voor bodemsaneringslocaties in de gemeente (exclusief overheidssaneringen). Uitgaande van het bovenstaande dient dit aantal uren te worden verhoogd met een derde, te weten met 300 a 350 uur. Hiermee wordt de totale tijdbesteding aan SEB-saneringen jaarlijks geraamd op 1200 tot 1250 uur. Hierin is niet de gewenste intensivering van de controle en handhaving opgenomen en de uitvoering van de bedrijvenregeling. O O -Ih T5 Zn Leeuwarden bevoegd gezag Leeuwarden bevoegd gezag Leeuwarden bevoegd gezag Leeuwarden bevoegd g c c d> d) O "O 03 03 «5 ."3 3 l d) d> cu _j _i c~ c m 03 d) (13 Aanvulling bodemmodule Aanvulling bodemmodule Aanvulling bodemmodule Aanvulling bodemmodule Aanvulling I CL O* 031 i <D; d) i oi CD <D O! a»! E S p en. a>l i/i O E E o 5 .9 CO N: CD; a>; CD j 2j T- C\l u 3 -*! cd O d) Q- o

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2002 | | pagina 554