Mandaatstatuut gemeenteraad 2003 Artikel 4Vermelding bestuursorgaan In geval van de uitoefening van mandaat dan wel ondermandaat, worden uitgaande stukken als volgt getekend: "Gemeenteraad van Leeuwarden, namen s de zen: (persoonlijke ondertekening) naam en functie van de gemandateerde/gemachtigde" Artikel 5: Rapportage in jaarverslag De griffier informeert het bestuursorgaan jaarlijks, middels het jaarverslag, omtrent het gebruik van de verleende bevoegdheden; Artikel 6: Wijzigingen Wijzigingen in de verlening van mandaat, volmacht of machtiging van bevoegdheden, die in de bij dit statuut behorende overzichten worden opgenomen, zijn te herleiden tot een besluit voorzien van datum en ondertekening. Artikel 7Overzicht 1. De verlening van mandaat, machtiging of volmacht aan de griffier, betrekking hebbende op de uitoefening van bevoegdheden van het bestuursorgaan, zijn vastgelegd in een overzicht. In het overzicht zijn opgenomen: a. (wettelijke) grondslag; b. en duidelijke omschrijving van de bevoegdheden die worden opgedragen; c. het oorspronkelijk bevoegd bestuursorgaan; d. de functionaris(vermeld onder hun functie-aanduiding) aan wie de uitoefening van bevoegdheden is toegedeeld. 2Onder de uitvoering van de in deze overzichten genoemde bevoegdheden wordt tevens verstaan: a. het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen; b. het voeren van correspondentie; c. het verstrekken van informatie. Artikel 8: Inwerkingtreding Dit besluit treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking 2 Mandaatstatuut gemeenteraad 2003 Artikel 9: Citeertitel Dit besluit kan worden aangehaald als: "Mandaatstatuut Gemeenteraad 20 03" Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van 16 juni 2003. De gemeenteraad van Leeuwarden, De voorzitter, De griffier,

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2003 | | pagina 269