Blad 3 Dienst Algemene Zaken 1. Overheveling cashmanagement van Bedrijfsvoering naar de dienst Algemene Zaken. In de primitieve begroting is er rekening mee gehouden,dat het cashmanagement van de gemeente Leeuwarden wordt afgewikkeld in de administratie van Bedrijfsvoering. De administratieve afwikkeling zal echter plaatsvinden bij de sector FD van de dienst Algemene Zaken. Via deze begrotingswijziging wordt het bedrag van 29.565 overgeheveld van de begroting van Bestuur en Concernstaf naar de begroting van de dienst Algemene Zaken. 2. Kosten betalingsverkeer De kosten van het betalingsverkeer zijn tot nu toe bij verschillende diensten geraamd. Om de transparantie te bevorderen wordt voorgesteld de budgetten tot een totaal bedrag van 1.400 te centraliseren in de sector Financiële Dienstverlening van de Dienst Algemene Zaken. 3. Collectieve rechtsbijstandverzekering gemeente ambtenaren. In het Landelijk overleg gemeente-ambtenaren (LOGA) is overeengekomen dat gemeenten met ingang van 1-1-2003 dienen te beschikken over een verplichte rechtsbij standverzekering voor gemeente-ambtenarenDit onderwerp is in de raadsvergadering van 20 januari 2003 (bijlage 21) behandeld De kosten van een dergelijke verzekering ad 8.925 kunnen worden gedekt t.l.v. het budget "reservering correctie wegens taxatiefouten" bij Bestuur en Concernstaf 4. Afhandeling bezwaarschriften In de primitieve begroting 2003 is een budget opgenomen op het product handhaving openbare orde van 57.177. Het betreft hier een budget voor het politiecontract ter afhandeling van vergunningen op het gebied van horeca en kansspelen. Deze werkzaamheden worden nu door de organisatie zelf uitgevoerd. Het bedrag wordt zowel ingezet voor deze werkzaamheden als voor de afhandeling van bezwaarschriften. Via deze begrotingswijziging wordt het budget overgeheveld naar de betreffende producten.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2003 | | pagina 404