Beleidsproduct Financiën (alle bedragen in Euro's): Rekening Begroting Rekening Resultaat 2002 2003 2003 2003 Lasten 3.880.878 3.759.856 4.083.862 -324.006 Baten 3.703.778 3.597.000 3.889.959 292.959 Saldo -177.100 -162.856 -193.903 -31.047 Specificatie naar beheersproduct Code Omschrijving Begroting 2003 Rekening 2003 Resultaat Lasten Baten Lasten Baten 2003 33-074 Openbaar vervoer beleid 3.655.314 3.597.000 3.979.295 3.889.959 -31.022 91-915 Opslag concernoverhead 104.542 - 104.567 - -25 Totaal 3.759.856 3.597.000 4.083.862 3.889.959 -31.047 Recapitulatie per kostensoort Rekening 2003 Code Omschrijving Uren (aantal) Lasten Baten Saldo 010 Niet in te delen lasten en baten - - - 020 Lasten en baten derden - 7.688 16.431 -8.743 030 Afdrachten aan/van het Rijk - - 3.834.000 -3.834.000 040 Uitkeringen en subsidies - 3.487.667 - 3.487.667 100 Mutaties reserves en voorzieningen - 385.861 - 385.861 110 Kapitaallasten - 21.205 - 21.205 130 Apparaatskosten 1.020 181.441 39.528 141.913 300 Overige lasten en baten - - - Totaal 1.020 4.083.862 3.889.959 193.903 Toelichting resultaat: Op de kapitaallasten een nadeel van 19.000,—. De provincie heeft voor de aanleg van de busbaan Harlingerstraatweg een bijdrage toegezegd in het kader van de "De Boer-gelden". Omdat het project is vertraagd in verband met geluidsmaatregelen, en de bijdrage pas wordt betaald na het gereedkomen van het project is er sprake van extra rentelasten waar geen rekening mee is gehouden. De ureninzet was 23.000,— hoger door onder andere het overleg met betrekking tot de Zuiderzeelijn en de concessie openbaar vervoer. Op het beheer van abri's een voordeel van 11.000,— door enerzijds hogere lasten ad. 5.000,— en anderzijds een voordeel op de reclameopbrengsten van 16.000,—. In 2003 is de bijdrage "Openbaar Vervoer" van het rijk 273.000,— hoger dan geraamd. Het verschil is te verklaren doordat de raming 2003 is gebaseerd op de bijdrage 2002, er geen rekening is gehouden met indexering van dit bedrag, de raming 2002 achteraf naar boven is bijgesteld en er geen rekening is gehouden met een bijdrage Sociale Veiligheid OV. Dit voordeel is toegevoegd aan de voorziening openbaar vervoer en heeft derhalve geen invloed op het resultaat. 013 - Spoorlijnen Programma: 007 - Infrastructuur /Bereikbaarheid Portefeuillehouder: Sluiter, W.R. Dienst: STADSONTWIKKELING EN BEHEER Budgethouder: Reinders, J. Sector: Beheer Openbare Ruimte Contactpersoon: Zijlstra, J. Omschrijving: Het instandhouden van het stelsel van spoorlijnen dat ligt binnen de gemeente Leeuwarden. Het betreft hier de kruisingen met verhardingen, leidingen e.d. en de spoorlijn in het industriegebied Leeuwarden-West. Het zorgen voor het vloeiend verlopen van de aan- en afvoer van goederen daar waar spoorlijnen onderdeel uitmaken van de openbare weg. Beoogd effect: Waarborgen van verkeersdoorstroming via spoorwegovergangen en daarmee bijdragen aan een goede bereikbaarheid van de stad. Instandhouding van de industriespoorlijnen Ondergrondse bereikbaarheid van stadsgebieden gewaarborgd door toestemming voor het leggen van kabels en leidingen onder de spoorlijnen door. Prestaties/kengetallen: 3.530 meter industriespoorlijnen instandhouden op basis van door de NS te stellen kwaliteitseisen. Instandhouden van spoorwegovergangen. Toestemming van NS voor het leggen van kabels en leidingen onder de spoorlijnen door Accent begrotingsjaar:

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2004 | | pagina 554