Beleidsproduct Financiën (alle bedragen in Euro's): Rekening Begroting Rekening Resultaat 2002 2003 2003 2003 Lasten 442.734 434.761 429.966 4.795 Baten 48.634 - 6.253 6.253 Saldo -394.100 -434.761 -423.713 11.048 Specificatie naar beheersproduct Code Omschrijving Begroting 2003 Rekening 2003 Resultaat Lasten Baten Lasten Baten 2003 Bebording, bebakening, 36-101 wegmarkering 422.622 - 417.822 6.253 11.053 91-913 Opslag concernoverhead 12.139 - 12.144 - -5 Totaal 434.761 - 429.966 6.253 11.048 Recapitulatie per kostensoort Rekening 2003 Code Omschrijving Uren (aantal) Lasten Baten Saldo 010 Niet in te delen lasten en baten - - 020 Lasten en baten derden - 120.309 2.204 118.105 030 Afdrachten aan/van het Rijk - - 040 Uitkeringen en subsidies - - - - 100 Mutaties reserves en voorzieningen - - - - 110 Kapitaallasten - 106.520 - 106.520 130 Apparaatskosten 3.514 203.137 4.049 199.088 300 Overige lasten en baten - - - - Totaal 3.514 429.966 6.253 423.713 Toelichting resultaat: 018 - Verkeer en vervoer Programma: 007 - Infrastructuur Bereikbaarheid Portefeuillehouder: Waanders, M.C.M. Dienst: STADSONTWIKKELING EN BEHEER Budgethouder: Kappert, L. Sector: Ruimtelijke Ontwikkeling en Inrichting Contactpersoon: Kappert, L. Omschrijving: Algemene doel is het ontwikkelen en actualiseren van verkeer en vervoersbeleid. Specifieke doelstellingen zijn het bereiken van: Een helder, logisch en begrijpelijk verkeers- en vervoersysteem; Een verkeers- en vervoersysteem dat bereikbaarheid garandeert, duurzaam verkeersveilig is, past bij een duurzame samenleving en is afgestemd op de beoogde groei van Leeuwarden; Inrichting van de verkeersruimtes met respect voor en in harmonie met de omgeving; Beoogd effect: Beperking van de groei van het aantal autokilometers (per 1000-km in het avondspitsuur) in de Gemeente Leeuwarden tot 60% in plaats van 80% bij autonome ontwikkeling tussen 2000 en 2020; Beperking van de groei (per 1000-km in het avondspitsuur) op andere wegen dan het hoofdwegennet van Leeuwarden tot 20% in plaats van 60% bij autonome ontwikkeling tussen 2000 en 2020; Beperking van de groei van het aantal letselongevallen met 5% ten opzichte van 2000 in plaats van 30% groei bij autonome ontwikkeling tot 2020; Realisatie in 2010 van een gemiddelde rijsnelheid voor autoverkeer op de Stadsring van 25 km/uur in de spitsperioden; Stabiliseren van een gemiddelde snelheid voor fïetsverkeer op het hoofdfietsnet van 15 km/uur bij een kruissnelheid van 18 km/uur; Beperking van de groei van de vertraging van het autoverkeer in de ochtendspits op de invalswegen (tussen de "Haak" en de Stadsring) tot maximaal 10 minuten; Afname van de groei van de vertraging van alle auto's tezamen op het gemeentelijk wegennet (in uren per avondspitsuur) in vergelijking met 2000 met 10% afgezet tot de verwachte toename met 30% in 2020 bij autonome ontwikkeling; Stabilisatie van het aandeel van de fiets in het totaal aantal verplaatsingen van 2000 in het externe vervoer; Het aandeel van de bedrijven dat over een vervoerplan beschikt in 2010 is 50% voor bedrijven met meer dan 50 werknemers in de binnenstad of kantorenhaak of elders gevestigde bedrijven met meer dan 100 werknemers. Prestaties/kengetallen Fietsprojecten; Vergroten capaciteit oostelijke stadsring; Aansluiting Egelantierstraat A.Vondelingweg; Haak om Leeuwarden; Verlenen van 443 vergunningen en 19 besluiten op het gebied van verkeer en vervoer. Accent begrotingsjaar:

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2004 | | pagina 560