7 nieuw
Het Algemeen Bestuur kan aan het Dagelijks Bestuur bevoegdheden van
het Algemeen Bestuur overdragen, met uitzondering van de bevoegdheid
tot:
a. het instellen van een bedrijf of een tak van dienst;
b. het vaststellen van de begroting van artikel 32 of van de rekening van
artikel 34;
c. het vaststellen van regels m.b.t. de organisatie van de administratie en
het beheer van de vermogenswaarde van het lichaam.
§5 DE VOORZITTER
Artikel 1 7
1. De voorzitter en de plaatsvervangend voorzitter worden door het
Algemeen Bestuur uit zijn midden aangewezen en treden als zodanig op in
het Algemeen en het Dagelijks Bestuur.
2. De bepalingen in deze paragraaf zijn van overeenkomstige toepassing op
de plaatsvervangend voorzitter.
3. Het voorzitterschap eindigt indien de betrokkene ophoudt lid van het
Algemeen Bestuur te zijn. Alsdan voorziet het Algemeen Bestuur zo
spoedig mogelijk in de vervanging.
Artikel 1 8
De voorzitter is belast met de leiding van de vergaderingen van het
Algemeen Bestuur en het Dagelijks Bestuur.
De voorzitter draagt zorg voor een spoedige afdoening van zaken en
tekent alle stukken die van het Algemeen Bestuur en het Dagelijks
Bestuur uitgaan.
De voorzitter roept de vergaderingen van het Algemeen Bestuur en het
Dagelijks Bestuur zoveel mogelijk met vermelding van de te behandelen
onderwerpen, schriftelijk en onder medezending van de relevante
stukken, spoedeisende gevallen daargelaten, tenminste 14 dagen van
te voren bijeen op een door hem te bepalen datum, plaats en uur.
Een afschrift van de vergaderstukken van de vergaderingen van het
Algemeen Bestuur zendt hij ter kennisname aan de colleges van
burgemeester en wethouders van de deelnemende gemeenten.
Voor de vergaderingen van het Algemeen Bestuur zendt hij de
uitnodigingen en de stukken tevens aan de personen genoemd in
artikel 11
De voorzitter vertegenwoordigt het lichaam in en buiten rechte.
Indien hij behoort tot het bestuur van een gemeente die partij is in het
geding waarbij het lichaam is betrokken, wordt hij vervangen door de
plaatsvervangend voorzitter.
16
8.oud
6 DE SECRETARIS
Artikel 1 9
1. De secretaris wordt door het Algemeen Bestuur benoemd, geschorst of
ontslagen.
2. De secretaris is, in overleg met de voorzitter, belast met de voorbereiding
van de vergaderingen van het Algemeen Bestuur en het Dagelijks Bestuur.
3. Hij draagt zorg voor de verslaglegging van de vergaderingen van het
Algemeen Bestuur en van het Dagelijks Bestuur.
4. Alle stukken die van het Algemeen Bestuur en van het Dagelijks Bestuur
uitgaan, worden door hem meeondertekend.
5. De artikelen 103, 108 en 112 lid 1 van de gemeentewet zijn van
overeenkomstige toepassing.
7 DE PENNINGMEESTER
Artikel 20
1. De penningmeester wordt door het Algemeen Bestuur benoemd,
geschorst of ontslagen.
2. De penningmeester is in het bijzonder belast met de financiële admini
stratie en het opstellen van de ontwerpbegroting en de rekening.
8 COMMISSIES
Artikel 21
1Het Algemeen Bestuur, het Dagelijks Bestuur en de voorzitter kunnen
commissies van advies instellen, zulks met inachtneming van artikel 24
van de Wet.
2. a. Het Algemeen Bestuur kan commissies instellen met het oog op de
behartiging van bepaalde belangen, na het verkrijgen van een
verklaring van geen bezwaar van de raden van elk der deelnemende
gemeenten.
b. Het Algemeen Bestuur regelt met inachtneming van artikel 25 van de
Wet hun bevoegdheden, samenstelling en werkwijzen.
17