Blad 6 Een mogelijkheid die op dit moment nog verder wordt onder zocht is het toepassen van grote dynamische informatiebor den op de invalswegen. Voordeel van deze dynamische borden zijn dat actuele informatie (stremmingen, festiviteiten, culturele activiteiten etc.) al op de invalswegen aan de weggebruikers wordt gepresenteerd. Door gebruik te maken van adverteerders op de dynamische borden kan het plaatsen en beheren hiervan wellicht kosteloos plaatsvinden. De ver dere uitwerking en haalbaarheid van de toepassing van dyna mische borden maakt onderdeel uit van expeditie Leeuwarden. (3)Strokenborden op de Stadsrinq ter plaatse van beslispunt (alleen afslaqbeweginqen worden vermeld) Centrale; FEC (P+bus); Wijknamen buiten de Ring Leeuwarden; Begraafplaatsen Crematorium; Bestemmingen met een lokale functie; Kenniscampus Cambuurstadion Aqua Zoo; Kalverdijkje (P+bus) De musea schouwburg en het Casino worden op de P-route aangegeven ter plaatse van de afslag naar de parkeergarage, waarbij voor de musea ook de naam van het museum wordt ge noemd. Ter plaatse van de afslag naar de parkeergarage Hoeksterend zal dan bijvoorbeeld ook het Fries Museum staan aangegeven Blad 7 Voordeel van strokenbebording is dat er gemakkelijk iets bij kan worden geplaatst dan wel kan worden verwijderd met inachtneming van de opgestelde criteria uitgangspunten en criteria. De bestemmingen op de ANWB-masten worden overi gens op ieder beslispunt op de Stadsring herhaald. Ook van af de P-route richting de Stadsring worden de bestemmingen op de ANWB-masten aangegeven. Ter plaatse van het kruispunt en indien nodig ook ervoor. Kosten en dekking Voor de uitvoering van het GVVP is voor het onderdeel ring- bewegwijzering thans nog een bedrag gereserveerd van 155.000,De kosten voor de uitvoering van het beweg wijzeringsplan zijn geraamd op 500.000,-- inclusief voor bereiding en ontwerp. Verder zijn hierin ook de kosten op genomen van de aanpassingen die nodig zijn op de tangen ten/invalswegen en de parkeerroute evenals de retourbeweg wijzering vanaf de parkeerroute naar de ring en de invals wegen/ tangenten Aangezien ook de P-route als gevolg van een gewijzigde P- route (Westersingel, Binnenring zuidoost) de nodige wijzi gingen aanvullingen verbeteringen met zich meebrengt is het voorstel om ook een beroep te doen op het fonds reserve parkeren. Ongeveer 20-25% van de kosten kunnen worden toe gerekend aan het optimaliseren van de P-route. Door boven dien te kiezen voor een aanpak waarbij het achterstallig onderhoud van de huidige borden meeliften in de uitvoering van het bewegwijzeringsplan kan ook een beroep worden ge daan op de reguliere beheer en onderhoudsbudgetten van cir ca 15.000-20.000,per jaar. Verder ligt er een toezegging van de provincie voor een bijdrage van circa 20.000,-- i.v.m. een doublure in de N-nummering op de Anne Vondelingweg en elders in Friesland. Wanneer Leeuwarden kiest voor een ringbewegwijzering is dit probleem opgelost. Daarnaast worden ook het FEC en het Kal verdijkje opgenomen als P+bus locatie.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 2005 | | pagina 321