s- s
f ft
Wat willen we bereiken?
ft
re
to
to
rt
to
rt
rt
rt
rt
rt
Q- S-
rt
rt
rt1
I
si
rt
rt
rt
rt
rt
rt
3
2. Beleidsbegroting 2.1 Programmaplan: Programma Jeugd en Onderwijs(2)
Strategisch Algemeen doel Strategische hoofddoelen Subdoelstellingen
Een toegankelijk (sociaal,
economisch, cultureel), gevarieerd
en innovatief aanbod van onderwijs
voorzieningen (basis-, voortgezet,
beroeps-, wetenschappelijk en
tweede kansonderwijs)
A. 1 Over de stad gespreid aanbod van basis- en brede scholen
2 Op niveau brengen van de kwaliteit van alle schoolgebouwen
B. Het starten en afronden van trajecten voor deelnemers volwasseneneducatie
Een optimale deelname van
jongeren aan het maatschappelijke
verkeer en een toegankelijke
onderwijs-infrastructuur die behoort
bij de centrumfunctie van
Leeuwarden
Jongerenparticipatie, ontmoeting- en
algemene jongerenvoorzieningen
voor 0-23 jarigen
C. 1 Het vergroten van de jongerenparticipatie op wijk- en gemeentelijk niveau
2 Vergroten van het aantal jongerenvoorzieningen
Geen jongere valt tussen wal en
schip: elke jongere is bezig met
opleiding of betaald werk of is actief
in een werk-leertraject of neemt deel
aan een activering- of zorgtraject
D. 1 Voorkomen en verminderen van taalachterstanden
2 Jongeren die niet op school zitten of werk hebben volgen een specifiek traject
E. 1 Vergroten van het aantal voortijdige schoolverlaters (VSV) dat herplaatst wordt
2 Het door preventieve maatregelen verminderen van het aantal VSV-ers
Een sterke positie van Leeuwarden
F. 1 Een sterk MBO en HBO (en WO)
als kennis- en studiestad
2 Afgestemd evenwicht tussen de vraag naar specifieke kennis en te starten nieuwe
opleidingen
52
CL
fD
CD
D
n>
n>
3
o
o
cr»
5
3 3
fD
cr. n
D c
CQ 3
N> C
O QJ
O rt-
o» n>'
QJ
QJ
13
(O
O
zr
QJ
TT
fD
QJ
CO
CO
fD
D
QJ
O
O
fD
D
IQ
=3
CL
«y Q.
3 O
rt- fD_
QJ IQ
O
fD
"O
TT
d
CL
fD
T3
fD
C
fD
Q
3
C fD
3
CO
QJ
D
CL
fD
13
z
O
e
era
a
GA
■a
fD
Z3
55
fD'
C
7T
zs'
IQ
10
IQ
fD
cr
fD'
CL
fD
Q
QJ
QJ
13
CO
"CJ
fD
fD
C
3'
rt
fD
O
CL
rt
cr
fD
L0
rt
fD
fD
CL
"U
fD
n
fD
Z3
rt
Q)
CQ
fD
QJ
fD i__i!
CL TC
fD fD
3 2,
fD
Q
CL
fD
IQ
fD
3
fD
fD
D
D
fD
CO
"D
fD
fD_
"O
fD
TT
TT
fD
Z3
QJ
QJ
Q
I
fD
N
iq'
~D
fD
-i
n
fD
Z3
O
8
C3
LbL Q)
IQ
fD fD
3
QJ
QJ_
fD'
fD'
D
n
fD
Z3
rt
QJ_
fD
fD
QJ
QJ
Q
O
13
CO
fD
fD
13
O
O
3
fD
D
q'
IQ
fD
D
QJ
13
IQ
fD
fD
ZJ
"D_
QJ
rt-
h
O
3
co
n
-b
co
fD
fD
O
fD
fD
D
5?
e
x org h
fD ft) Q. O
3 5T
fD i— QJ
fD fD (TQ
fD
fD
IQ
fD
O
QJ
O
Q.
fD
i.
O
13
IQ
fD
rt
fD
D
"C3
QJ
a
n
T3
QJ
O
"O
QJ
fD
D
I
IQ
fD
O
"O
QJ_
qT
cr
fD
Q
CQ
cr
21 re
3
3 10
3 re
re u
CO
O
O
rt
D
fD'
cr
c
rt
CQ
fD
zj'
CQ
"O
CQ
fD
13
ZJ
fD
3
fD
CO
O
QJ QJ
=T =T =T
QJ
QJ
CO
O
ZT
QJ
"CJ
"CJ
fD
03
O
n
9L
fD
rt
fD
CL
N
QJ
QJ
fD
ZJ
fD
Z3
fD
CL
c
n
QJ
O
"O
fD
n
rt
fD
ZJ
O
O
Q.
fD
CD
Q
fD
3
fD
QJ
Z3
CL
ft
[2. QJ
CQ
co fD
K O
CL ZT
1 2.
fD fD
Z)
cr
rt
QJ
QJ
TC
fD
co'
fD
D
Z3
Q.
8
O
CL
QJ
rt
O
CL
O
fD
CL
fD
O
T3
CQ
fD
O
QJ
D
Q.
fD
TC
Z
QJ
QJ
O
"O QJ
re
fD QJ
CQ
fD
cr
fD
m CL
2 fD
O
fD
CQ
fD
ZJ
fD
CL
fD
D
O
O
3.
fD
3
D*
CQ
fD
Q
■o
QJ
TT
TC
fD
fD
fD
c
QJ
CL
fD
D
3
(D
rt
fD
fD
13
CO
"CJ
fD
O
5*
Q.
D"
O
fD
i—i
ZJ
Qj
CL
fD
O
fD
TC
3
CO
fD
QJ
CL
CQ
fD
i
CO
CO
"O
IQ
fD
fD
cr
CL
fD'
CL
QJ
Q)
3
ZJ
cr
d
o
CL
3
QJ
QJ
QJ_
D
fD-
cr
fD-
QJ
Q
CO
co'
O
O
fD
a
ZJ
fD
cr
D
fD
d
CL
CQ
fD
O
O
CO
O
zr
O
fD
Q
O
3
O
5'
S_ JQ
S' re
3 3
IQ
re
A
O
cd
cd
cd
O
3
3 C
<o g
fD
CT»
O
kj
O
O
O
O
\l
IM'
cr»
j-1
kj
I-1
in
lh
cr»
kj
lh
lo
o
o
en
O
O
O
"CJ
3
o
O
W
O
O
CD