Hoofdstuk VI
Konklusies n.a.v. de uitslagen van de enquêtes.
Hierbij vindt u een vergelijking van de vraag en het aanbod van edukatief werk
in alfabetische volgorde. Omdat dit nogal omvangrijk is- en derbalve niet zo over-
zichtelijk,-volgt hier een soort uittreksel.
Van aile funkties zijn de eerste, meestal acht, kursus waar het meeste animo voor is
op een rijtje gezet, met daarbij waar er animo voor is, in hoe verre er al een
aanbod is of dit al of niet voldoende is (als het niet voldoende is is er achter
gezet: witte plek).
De streep bij de eerste acht is vrij willekeurig gezet.
Het kiezen voor de meeste aanstrepingen (kwantitatieve keuze) i.p.v. afwegen welke
van de andere zaken zijn voor de mensen 't belangrijkste kwalitatieve keuze) is
bewust gebeurt onder de druk van de faktor tijdgebrek.
Dit stuk is ook uitgangspunt voor het opstellen van het konseptprogramma geweest.
Vergelijking vraag en aanbod
KREATIVITEIT: Totaal aantal aanstrepingen 571 (=vraag)
1. Er uit springt bloemschikken met 65 gegadigden.
In aile dorpen is er animo voor (zie blz. 1).
Een aanbod is er alleen in Cornjum en Jelsum nl.2in de andere .dorpen (witte plek.:)
2. Kleding maken: 44
Ook hier is animo voor in aile dorpen
een aanbod is er in Stiens/ in de andere dorpen (witte plek)
3. Weven: 43 gegadigden.
verdeeld over: Stiens waar 2 kursussen georganiseerd worden,
Cornjum Jelsum, hier wordt 1 kursus gegeven,
Britsum, O.L. en Finkumrgeen
Mogelijkheden zijn: open inschrijving van bestaande kursusssen
1 extra in het noorden
4Handwerken41
Hiervoor is in aile dorpen animo.
Een aanbod is er in Stiens en Hijum.
5. Spinnen: 40.
Een aanbod is er nietwitte plek
6. Pottenbakken/boetseren: 38.
Hiervoor is animo in aile dorpen.
Een aanbod is er nietwitte plek
7. Wandkleden maken: 32.
In aile dorpen is er animo voor.
Een aanbod is er in Cornjum Jelsum en Hijum
Witte plek in Stiens.
8. Poe het zelf: 30.
Verdeeld over aile dorpen.
Een aanbod is er niet
witte plek