- 6 -
Niet uitgesloten is dat vanuit een intégrale benadering van de
financiële en sociale schade-argumenten voortkomen om de uitgangs-
punten waarop de contourenkaart is gebaseerd ter discussie te
stellen. Dit t.a.v. het gebruik van de startbanen, de aantallen
vluchten, de ligging van de startbanen en dewerdeling van de
vluchten over het etmaal.
ad_c.
Voor wat betreft deze vraag dient te worden onderzocht of de
procedurele en administratieve gang van zaken bij de uitvoering
van het saneringsbeleid in voldoende mate rekening houdt met de
belangen en problemen van de belanghebbende burgers.
Het onderzoek kan aanleiding zijn voor voorstellen tôt verbete-
ring van deze procédures.
4. FASERING
Het onderzoek en de a'dvisering dient gefaseerd te worden uitge-
voerd.
De te onderscheiden fasen zijn gekoppeld aan de drie besluitvor-
mingsproceduresDit geeft de volgende fasering:
Fase I in relatie tôt de A.M.v.B. 1980
Fase II in relatie tôt de P.K.B. 1980-1981
Fase III in relatie tôt het zôneringsbesl1982-1983
Binnen elke fase wordt het werkprogramma stap voor stap inge-
vuld en gedetailleerd, afhankelijk van de uitkomsten van reeds
verricht onderzoek en de bereikte resultaten.
Tijdaspekten
Het ontwerp A.M.v.B. is 16 mei 1980 vastgesteld door de Minister-
raad. Er zouden 4 maanden beschikbaar zijn voor reakties. Niet
duidelijk is of deze 4 maanden ingaan vanaf 16 mei of vanaf datum
van publikatie in de Staatscourant
Vast staat dat in een dergelijke korte période geen uitgebreide
onderzoeken en enquête's kunnen worden uitgevoerd en verwerkt.
Daarom zal het eerste deel van de werkzaamheden erop gericht
moeten zijn zo snel mogelijk een zinvolle reaktie te kunnen uit-
brengen op het ontwerp A.M.v.B. Daarbij moet de mogelijkheid
worden opengehouden om zo nodig de reaktie als "voorlopig" te
verzenden met de mededeling dat op basis van nader onderzoek
aanvullende argumenten en overwegingen zullen volgen.
De eerste deelopdracht voor fase I hebben wij daarom zodanig ge-
formuleerd, dat in ieder geval binnen de daarvoor beschikbare
tijd kan worden gereageerd op het ontwerp A.M.v.B.
Wij stellen daarom voor de volgende werkzaamheden te verrichten: