- 4 - !rh?p^Hn he8!t hlj °OK t0Bn re8dS "triHingklachten" voorspeld omdat achter de verhogingen opnieuw "gaten" zouden ontstaan. hariHpnVO°^at H°W-' "Handel Ambacht" als de burgers hierover regelmatig hadden geklaagd voor de rekonstruktie, wenste hij zich toen reeds duidelijk te sPre^en tegen drempels in een doorgaande Cbus)route. VitushnfrH8id V3i COllege is van meninS dat de drempejs bij het St. *te worden. aanslultlnS van Achterbosk en het zwembad verwijderd dienen bUivendtA?pS d9t dG drempel biJ het gemeentehuis gehandhaafd moet blijven. Als motivenng voert hij daarvoor o.a. aan. dat deze drempel mede glmeentehJis? betreffende gedeelte van de Langebuorren en het hinder va^trin f nabijbeideen betrekkelijk gering aantal aanwonenden. die woonde winkelpandenî? 0nderVlnden n2±jdige bebouwing en enkele niet be- Van de meerderheid is één der leden van oordeel dat i.p.v. de te verwijderen HBt^nriarfirvHrVan8rï8 afremmende "laatregelen getroffen moeten worden. Het andere lid meent dat naar de noodzaak daarvan eerst een onderzoek moet worden ingesteld. Hij meent dat de bochten bij het St.Vitushûs en bij de aan- op^eiltanSomt rihrhb°Sh bUJken te Werken" Wel staat hiJ heeït'nn1^3^6 °P dB gebruikeliJk* wijze het dossier dat betrekking onde^ 1 verkeersdrempelproblematiek ter inzage gelegd. Daarbij treft u de verschillendp0fi" gGmeGf e"erken °Pgesteld globaal overzicht aan waaruit de verschillende fmanciele konsekwenties van de diverse aangedragen oplos- singen en meningen blijken. op-ios hpLiJltgangSPUn!: VaR dB besluitvorming rond de aan de orde zijnde problematiek heeft meegespeeld het verdwijnen van de door de bewoners ervaren trilling- drempels doo^het f" °Uerla3t hBt "aS Paase^'van de overHaqt H het zware verkeer. In afwachting van het onderzoek naar deze werd tôt het Initia T dedef intieve besluitvorming daaromtrent. n 1 nstellen van een tijdelijke verkeersmaatregel besloten. Door plaatsmg van borden nr.35 uit hoofdstuk I van bijlage II van het reele- 3S5 tonr w8rHrhgrS 8n Verkeerstekens- met daar»op aangegeven een asdruk van 3.5 ton, werd hetzware verkeer. uitgezonderd' het plaatselijk nodige bevoor- radingsverkeer, uit de Langebuorren en de Uniawei geweerd. Bepaald werd dat dit ingestelde verbod tôt uiterlijk 1 maart 1982 zou gelden. biiloîi"; Tîet„oP V°°rnoa"d ""Eangspunt, van oordsel dat het door u te nemen besluit m.b.t. de verkeersdrempelproblematiek eveneens mede het laten ver dwijnen van de trillingoverlast tôt gevolg zal dienen te hebben. vai datbler sP^ake 13 van ^n dermate dringende omstandigheid die d J aa ls' gelet °P het door u te nemen besluit, dat deze omstan- gheid u noopt tôt het nemen van een nieuwe verkeersmaatregel waarvan het gevolg eveneens het weren van zwaar verkeer uit de Langebuorren en de Uniawei - 5 - getroffen moet wordenbld S°WieS° Mn "de maatregel tijd gemoeid^ijnVan °°K ZSl lulden' Zal uitGraard eniga

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1982 | | pagina 50