- 4 -
!rh?p^Hn he8!t hlj °OK t0Bn re8dS "triHingklachten" voorspeld omdat
achter de verhogingen opnieuw "gaten" zouden ontstaan.
hariHpnVO°^at H°W-' "Handel Ambacht" als de burgers hierover regelmatig
hadden geklaagd voor de rekonstruktie, wenste hij zich toen reeds duidelijk
te sPre^en tegen drempels in een doorgaande Cbus)route.
VitushnfrH8id V3i COllege is van meninS dat de drempejs bij het St.
*te worden. aanslultlnS van Achterbosk en het zwembad verwijderd dienen
bUivendtA?pS d9t dG drempel biJ het gemeentehuis gehandhaafd moet
blijven. Als motivenng voert hij daarvoor o.a. aan. dat deze drempel mede
glmeentehJis? betreffende gedeelte van de Langebuorren en het
hinder va^trin f nabijbeideen betrekkelijk gering aantal aanwonenden. die
woonde winkelpandenî? 0nderVlnden n2±jdige bebouwing en enkele niet be-
Van de meerderheid is één der leden van oordeel dat i.p.v. de te verwijderen
HBt^nriarfirvHrVan8rï8 afremmende "laatregelen getroffen moeten worden.
Het andere lid meent dat naar de noodzaak daarvan eerst een onderzoek moet
worden ingesteld. Hij meent dat de bochten bij het St.Vitushûs en bij de aan-
op^eiltanSomt rihrhb°Sh bUJken te Werken" Wel staat hiJ
heeït'nn1^3^6 °P dB gebruikeliJk* wijze het dossier dat betrekking
onde^ 1 verkeersdrempelproblematiek ter inzage gelegd. Daarbij treft u
de verschillendp0fi" gGmeGf e"erken °Pgesteld globaal overzicht aan waaruit
de verschillende fmanciele konsekwenties van de diverse aangedragen oplos-
singen en meningen blijken. op-ios
hpLiJltgangSPUn!: VaR dB besluitvorming rond de aan de orde zijnde problematiek
heeft meegespeeld het verdwijnen van de door de bewoners ervaren trilling-
drempels doo^het f" °Uerla3t hBt "aS Paase^'van de
overHaqt H het zware verkeer. In afwachting van het onderzoek naar deze
werd tôt het Initia T dedef intieve besluitvorming daaromtrent.
n 1 nstellen van een tijdelijke verkeersmaatregel besloten.
Door plaatsmg van borden nr.35 uit hoofdstuk I van bijlage II van het reele-
3S5 tonr w8rHrhgrS 8n Verkeerstekens- met daar»op aangegeven een asdruk van
3.5 ton, werd hetzware verkeer. uitgezonderd' het plaatselijk nodige bevoor-
radingsverkeer, uit de Langebuorren en de Uniawei geweerd.
Bepaald werd dat dit ingestelde verbod tôt uiterlijk 1 maart 1982 zou gelden.
biiloîi"; Tîet„oP V°°rnoa"d ""Eangspunt, van oordsel dat het door u te nemen
besluit m.b.t. de verkeersdrempelproblematiek eveneens mede het laten ver
dwijnen van de trillingoverlast tôt gevolg zal dienen te hebben.
vai datbler sP^ake 13 van ^n dermate dringende omstandigheid die
d J aa ls' gelet °P het door u te nemen besluit, dat deze omstan-
gheid u noopt tôt het nemen van een nieuwe verkeersmaatregel waarvan het
gevolg eveneens het weren van zwaar verkeer uit de Langebuorren en de Uniawei
- 5 -
getroffen moet wordenbld S°WieS° Mn "de maatregel
tijd gemoeid^ijnVan °°K ZSl lulden' Zal uitGraard eniga