rage V
De exploitant doet hieromtrent binnen redelijke termijn een ui tspraak.
PARAGRAAF 7. STORINGEN EN SCHADE.
ARTIKEL 22. OPHEFFEN VAN STORINGEN EN SCHADE.
A. Wanneer de abonnée een storing, beschadiging of ander gebrek in of
aan zijn aansluiting of andere delen van de inrichting constateert,
dient hij dit zo spoedig mogelijk op te gegeven.
B. Storingen o-f schade in o-f aan de aansluiting worden door o-f vanwege
de exploitant zonder kosten voor de abonnée opgeheven, voor zover de
storing of schade ni et aan de abonnée is te wijten.
C. Storingen of schade welke het gevolg zijn van het aansluiten van
andere toestellen dan radio— en televisietoestel1 en en/of
aanslui tmaterialen, of zijn veroorzaakt door andere handelingen in
strijd met de voorwaarden, worden op kosten van de abonnée door of
vanwege de exploitant opgeheven of hersteld.
D. Indien blijkt dat de abonnée de storingsdienst onnodig heeft
gewaarschuwdkan hiervoor een vergoeding in rekening worden gebracht
al s vermeld in de bij de voorwaarden behorende Tarievenli jst.
ARTIKEL 23. TERMIJN VOOR HET OPHEFFEN VAN STORINGEN.
De exploitant zal behoudens overmacht
A. bij onderbreking van de signalen van de landelijke Nederlandse
televisiezenders door een storing in de inrichting binnen 24 uur na de
melding de levering van deze signalen zo goed mogelijk herstellen;
B. bi j het wegval len van de signalen van aile zenders al s <^valg van een
storing in de inrichting, de levering van signalen, voor zover het de
Nederlandse zenders betreft, eveneens binnen 24 uur na de melding zo
goed mogelijk herstellen;
C. andere storingen zo spoedig mogelijk doch binnen vijf werkdagen
verhelpen
ARTIKEL 24. RESTITUTIE VAN ABONNEMENTSGELD.
Indien een abonnée als gevolg van een storing welke niet aan hem te
wijten is of door een onderbreking van signaal1evering in verband met
werkzaamheden, gedurende een aaneengesloten période van 72 uur of 1anger
geen signaal heeft ontvangen, ontvangt hij desgevraagd over deze période
het abonementsgeld terug.