- 5 -
Ten aanzien van alternatief 3. wordt overwogen dat deze met voor
realisering in aanmerking komt omdat een breedte van A,5 m. van de
weg minimaal wordt geachtDaarbij moet niet uit het oog worden ver-
loren dat binnen deze breedte de afwikkeling van aile verkeer zal
dienen plaats te vinden.
Gelet op de kleinschaligheid van dit plangebied is gekozen voor een
weg zonder aanliggend trottoir.
Zowel voetganger, fietser als automobilist zal gebruik van deze weg
moeten kunnen maken.
Teneinde een verkeersveilige afwikkeling van het verkeer te krijgen
is zo bliikt ook uit de tekening, een zodanig trace gekozen dat
nergens onnodig lange rechtstanden ontstaan waarop het verkeer hoge
snelheden kan ontwikkelen.
Daarbii komt nog, naar het oordeel van de kommissie, dat door een ge
wiizigde aansluiting van het bedrijfsperceel ten noorden van Cornjum op de
ontsluitingsweg een verkeersafwikkeling in oostelijke richting ver-
kregen wordt.
Resumerend komt de kommissie tôt de opvatting dat geen van de aange-
voerde bezwaren gegrond is te achten.
Voor wat betreft de door de heren Langius en Brandsma verwachte ver
keersonveilige en hinderlijke situaties merkt de kommissie nog het
Vooropgesteld dat het voorgenomen plan in aile opzichten aan de ge-
stelde normen voldoet komt het haar voor dat het aanbrengen van mol
goten in het wegprofiel tussen de straatbanden en het aanbrengen van
een asverschuiving in de noordelijke helft van het trace van de ver-
bindingsweg een zodanige verandering wordt gekregen dat de vermee
bezwaren geheel worden weggenomen.
Wat dit voorgaande verder nog voor gevolgen moge hebben, adviseert de
koLissie de gemeenteraad bij gedeputeerde staten de verklanngen van
geen bezwaar aan te vragen onder mededelmg dat, zijns mziens,
bezwaren ongegrond zijn.
Stiens, 5 maart 1987
De secretaris van de kommissie,