- 5 - Ten aanzien van alternatief 3. wordt overwogen dat deze met voor realisering in aanmerking komt omdat een breedte van A,5 m. van de weg minimaal wordt geachtDaarbij moet niet uit het oog worden ver- loren dat binnen deze breedte de afwikkeling van aile verkeer zal dienen plaats te vinden. Gelet op de kleinschaligheid van dit plangebied is gekozen voor een weg zonder aanliggend trottoir. Zowel voetganger, fietser als automobilist zal gebruik van deze weg moeten kunnen maken. Teneinde een verkeersveilige afwikkeling van het verkeer te krijgen is zo bliikt ook uit de tekening, een zodanig trace gekozen dat nergens onnodig lange rechtstanden ontstaan waarop het verkeer hoge snelheden kan ontwikkelen. Daarbii komt nog, naar het oordeel van de kommissie, dat door een ge wiizigde aansluiting van het bedrijfsperceel ten noorden van Cornjum op de ontsluitingsweg een verkeersafwikkeling in oostelijke richting ver- kregen wordt. Resumerend komt de kommissie tôt de opvatting dat geen van de aange- voerde bezwaren gegrond is te achten. Voor wat betreft de door de heren Langius en Brandsma verwachte ver keersonveilige en hinderlijke situaties merkt de kommissie nog het Vooropgesteld dat het voorgenomen plan in aile opzichten aan de ge- stelde normen voldoet komt het haar voor dat het aanbrengen van mol goten in het wegprofiel tussen de straatbanden en het aanbrengen van een asverschuiving in de noordelijke helft van het trace van de ver- bindingsweg een zodanige verandering wordt gekregen dat de vermee bezwaren geheel worden weggenomen. Wat dit voorgaande verder nog voor gevolgen moge hebben, adviseert de koLissie de gemeenteraad bij gedeputeerde staten de verklanngen van geen bezwaar aan te vragen onder mededelmg dat, zijns mziens, bezwaren ongegrond zijn. Stiens, 5 maart 1987 De secretaris van de kommissie,

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1987 | | pagina 27