Gezien
a. de aanwezigheid van een goed lopend(e) alfabetiseringsprojekt/
bijspijkerkursus
b. de kennis ten aanzien van de basisedukatie bij de Stichting S.K.W.L.
(de enige voorloper van de basisedukatie in de gemeente Leeuwarderadeel)en
c. de (te) korte voorbereidingstijd voor een eventuele régionale opzet;
verdient een gemeentelijke opzet vooreerst de voorkeur.
De overgangsjaren zullen moeten leren of deze keuze de juiste keuze isof
dat er toch aan regiovorming (Bamenwerking met buurgemeenten) moet worden
gedacht
Aktiviteiten
Voor de konkrete invulling van de basisedukatie in 1987 kan worden verwezen
naar het als bijloge II aan dit "Jaarprogramma" toegevoegde "Werkplan
Basisedukatie Leeuwarderadeel 1 augustus t/m 31 december 1987" van de
Stichting S.K.W.L.
Zoals reeds eerder is gesteld is de Stichting S.K.W.L. op basis van:
haar voorlopersrol ten aanzien van de basisedukatie;
de eerdergenoemde statutenwijziging; en
de voorlopige keuze voor een gemeentelijke opzet;
de aangewezen instelling om de basisedukatie gedurende de overgangsjaren
op zich te nemen.
Het "Werkplan Basisedukatie" van de Stichting S.K.W.L. geeft zowel inhoudelijk,
financieel als organisatorisch een goed beeld van de basisedukatie in de
gemeente Leeuwarderadeel.
Het "Werkplan Basisedukatie" van de Stichting S.K.W.L. beantwoordt aan de
beleidsuitgangspunten, zoals deze zijn verwoord in het in zijn vergadering
van 30 janauri 1986 vastgesteld "Raamplan Sociaal-Kultureel Werk 1986
t/m 1989".
Deze beleidsuitgangspunten kunnen, gezien de relatie tussen het sociaal-
kultureel werk en de basisedukatie (in met name de overgangsjaren), ook
als uitgangspunten voor de basisedukatie worden gehanteerd.
Het "Werkplan Basisedukatie" van de Stichting S.K.W.L. voorziet in een
duidelijke behoefte.
Bijl. 2
Aldus vastgesteld door de gemeenteraad
van Leeuwarderadeel in^zârjn-sjpenbare
an 23
itter
Boschma)