Aangezien tevens het beroep op burgemeester en wethouders moet worden geregeld, dient
ook daartoe een artikel in de verordening te worden opgenomen.
Bij keuze voor delegatie zou het naar het oordeel van het C.O.M. te ver voeren om ook een
bezwaarschriftprocedure in te voeren. Op de uitspraak in beroep van burgemeester en wet
houders staat immers altijd weer beroep op de AROB-rechter open, zodat èn bezwaar- èn
beroepschriftprocedure als tijdverslindend voor beide partijen en dikwijls als barrière voor
de bezwaarde kan worden aangemerkt.
Ook in dit artikel is structuur aan de beroepsprocedure gegeven, waarmee burgemeester
en wethouders nu aan fatale termijnen zijn gebonden; termijnen overigens, die geheel op
de in de Wet AROB genoemde zijn geënt.
Mutatis mutandis geldt voorts hetzelfde voor dit artikel als hetgeen bij artikel 42 (nieuw) bij
"mandaat" staat vermeld.
Zoals duidelijk staat aangegeven bij zowel dit artikel als bij het bezwaarschriftartikel onder
"mandaat", is uitdrukkelijk bepaald dat deze procédures géén schorsende werking hebben,
tenzij burgemeester en wethouders expliciet anders bepalen en dan nog louter op verzoek
van de bezwaarde. Dit is noodzakelijkerwijs zo bepaald, aangezien in een aantal gevallen
een strafmaatregel van de marktmeester jegens een koopman dikwijls zal bestaan uit schor-
sing gedurende een bepaald aantal marktdagen. In zo'n geval zou schorsende werking van
bezwaar of beroep de maatregel ongedaan maken.
Ad artikel 43.
Dit artikel vormt het complément van de in artikel 42 (2) neergelegde delegatieconstructie.
Indien men voor de figuur van artikel 42 (1) opteert, dient artikel 43 niet in de verordening
te worden opgenomen.
20