Gelet op de dimensionering van de wegen en de situatie ter plaatse waarbij aan de ene kant van de weg bebouwing en aan de andere kant "het open veld" zal hier sneller worden gereden dan op aan weerszijden bebouwde woonstraten. Het aanbrengen van voorrangskruisingen op de P. Mulierwei en de Griene Leane zal van geringere invloed zijn op de snelheid doch zal de veiligheid van het verkeer wat uit de woonstraten komt ten goede komen. Om voor de verkeersdeelnemers op deze (vervolg)route dan ook een zo veilig mogelijke weg te creëren stellen wij u voor de volgende besluiten te nemen: 1. de kruising Griene Leane - Trijehoeksdyk aan te wijzen als voorrangs- kruispunt waarbij voorrang geldt op de Griene Leane; 2. de kruising Griene Leane - Perzenstrjitte aan te wijzen als voorrangs- kruispunt waarbij voorrang geldt op de Griene Leane; 3. de kruising Griene Leane - Felixwei aan te wijzen als voorrangskruispunt waarbij voorrang geldt op de Griene Leane. Teneinde verdere gelijkvormigheid in de verkeerssituatie op de Griene Leane te bereiken stellen wij u tevens voor: 1. de kruising Griene Leane - Pim Mulierwei aan te wijzen als voorrangs kruispunt waarbij voorrang geldt op de Griene Leane; 2. de kruising Griene Leane - toegangsweg sporthal aan te wijzen als voorrangskruispunt waarbij voorrang geldt op de Griene Leane. Voor aile voorgestelde maatregelen geldt dat daarover overleg is geweest met de politie. Ook uw raadskommissie voor openbare werken, verkeerszaken en milieuhygiëne kon instemmen met de voorgestelde maatregelen. Wij stellen u voor konform het aangehechte ontwerp-raadsbesluit te beslissen. Burgemeester en wethouders van Leeuwarderadeel, de secretaris, de burgemeester, T.P. VAN DEUTEKOM H. BOSCHMA

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1988 | | pagina 34