-4-
bVervolg basisedukatie
Volwassenen die een bepaalde période niet (meer) hebben deel-
genomen aan het maatschappelijk verkeer kunnen een aantal
vaardigheden missen.
Dit gémis wordt het meest ervaren wanneer men er weer over gaat
denken om maatschappe1ijk aktief te worden.
Dit kan zijn in b.v.: - het verenigingsleven
- het vrijwilligerswerk
- het volgen van een opleiding,
het arbeidsproces
Wanneer men weer aktief in het maatschappelijk verkeer wil worden
biedt het programma van de vervolg basisedukatie mogelijkheden
Binnen het programma van de vervolg basisedukatie is het mogelijk
om weer praktische en sociale vaardigheden te leren.
0°k binnen dit programma worden de hoofdonderdelen van de basis
edukatie aangeboden in één programma.
Tevens is één van de belangrijkste thema's binnen dit programma
het onderzoeken van en het zich oriënteren op de verschillende
mogelijkheden om weer aktiever deel te nemen aan de samenleving.
BToeleidingsaktiviteiten
aKeuzevakken
In 1988 is door de Instelling voor Basisedukatie het initiatief
genomen om zgn. toeleidingsaktiviteiten te gaan organiseren.
Deze aktiviteiten worden georganiseerd in overleg met de Stichting
Sociaal Kultureel Werk Leeuwarderadeel
Deelnemers van de basisgroepen kunnen voor korte of lange duur
deelnemen aan keuzevakken.
Deze keuzevakken worden m.b.t. het programma afgestemd op de
basisgroepen. Deelnemers aan de basisgroepen hebben voorrang bij
plaatsing in de keuzevakken.
Deze groepen worden m.b.t. de deelnemersaantallen aangevuld met
belangstellenden die niet aan een basisgroep deelnemen.
Bij de toelating krijgen deelnemers met een geringe vooropleiding
voorrang
In 1989 willen we deze werkwijze voortzetten.
5