de Stichting Welzijn Leeuwarderadeel een konkrete invulling aan haar
takenpakket moeten geven.
Binnen de Stichcing Welzijn Leeuwarderadeel zal hiervoor een goed ge—
struktureerde sta-f moeten worden gekreHerd, zowel inhoudelijk als admi-
nistratiefDe stafformatie zal een duidelijke taakafbakening moeten
krijgen. Ieder staflid moet een herkenbaar takenpakket toegewezen krij-
gen.
Daarnaast zal ook het bestuur van de Stichting Welzijn Leeuwarderadeel
een alom herkenbaar gezicht moeten krijgen, waarbij herkenbaar moet
worden uitgelegd als "het uit brede lagen van de bevolking opgebouwd".
De nieuwe Stichting Welzijn Leeuwarderadeel zal bestuurlijk een zo breed
mogelijk maatschappelijk draagvlak moeten krijgen. E&n van de peilers
voor dit brede draagvlak zal, met name in de aanloopfase, de
gemeente(raad) kunnen zijn. Een vertegenwoordiging in het bestuur van de
Stichting vanuit de gemeente(raad) kan wellicht een konstruktieve bij-
drage aan een positieve gedachtenvorming over de nieuwe Stichting Wel
zijn Leeuwarderadeel leveren.
De Stichting S.K.W.L. wordt in deze situatie afgebouwd of omgebouwd tot
een puur uitvoerende instelling.
2. De Stichting S.K.W.L. wordt tot een nieuwe Stichting Welzijn Leeuwarde
radeel omgebouwd. De Stichting S.K.W.L. zal hiervoor haar statuten
moeten aanpassen. Voor het overige gelden dezelfde voorwaarden als bij
X
Voor de realisatie van voornoemde struktuur zal binnen de nieuwe Stich
ting Welzijn Leeuwarderadeel een goed lopende organisatie moeten worden
opgezet.
Naast een goed financieel beheer, waarvoor een administratieve kracht
in dienst zou moeten worden genomen, en een conciergefunktie, zal er ook
een regie stafformatie moeten worden gekregerd.
Een stafformatie waarbij sprake is van:
a. een herkenbare taakverdeling; en
b. een vertaling van de gemeentelijk prioriteitenlijst.
Met name het laatste wordt, gezien de beschikbare financigle middelen &n
een zo efficiBnt mogelijke besteding van deze beperkte financiSle
middelen, als een must gezien. De gemeentelijke prioriteitenlijst heeft
binnen de stafformatie prioriteit.
Ten aanzien van de keuze voor een ondersteuningsfunktie kan worden
opgemerkt dat uit ervaringen bij:
de huidige struktuur van de Stichting S.K.W.L. waaruit blijkt dat veel
administratieve werkzaamheden door de staf worden uitgevoerd (een
oneigenlijke situatie)en
andere brede welzijnsinstellingen;
blijkt dat voor een regie ondersteuning van een brede welzijnsinstelling
als de thans geplande Stichting Welzijn Leeuwarderadeel aan minimaal 20
uur per week moet worden gedacht. Door deze ondersteuning kan de
stafformatie zich tot haar eigenlijke taken beperken. Op basis van dit
gegeven zou vooreerst aan de navolgende minimale personeelsformatie
kunnen worden gedacht:
17