de Stichting Welzijn Leeuwarderadeel een konkrete invulling aan haar takenpakket moeten geven. Binnen de Stichcing Welzijn Leeuwarderadeel zal hiervoor een goed ge— struktureerde sta-f moeten worden gekreHerd, zowel inhoudelijk als admi- nistratiefDe stafformatie zal een duidelijke taakafbakening moeten krijgen. Ieder staflid moet een herkenbaar takenpakket toegewezen krij- gen. Daarnaast zal ook het bestuur van de Stichting Welzijn Leeuwarderadeel een alom herkenbaar gezicht moeten krijgen, waarbij herkenbaar moet worden uitgelegd als "het uit brede lagen van de bevolking opgebouwd". De nieuwe Stichting Welzijn Leeuwarderadeel zal bestuurlijk een zo breed mogelijk maatschappelijk draagvlak moeten krijgen. E&n van de peilers voor dit brede draagvlak zal, met name in de aanloopfase, de gemeente(raad) kunnen zijn. Een vertegenwoordiging in het bestuur van de Stichting vanuit de gemeente(raad) kan wellicht een konstruktieve bij- drage aan een positieve gedachtenvorming over de nieuwe Stichting Wel zijn Leeuwarderadeel leveren. De Stichting S.K.W.L. wordt in deze situatie afgebouwd of omgebouwd tot een puur uitvoerende instelling. 2. De Stichting S.K.W.L. wordt tot een nieuwe Stichting Welzijn Leeuwarde radeel omgebouwd. De Stichting S.K.W.L. zal hiervoor haar statuten moeten aanpassen. Voor het overige gelden dezelfde voorwaarden als bij X Voor de realisatie van voornoemde struktuur zal binnen de nieuwe Stich ting Welzijn Leeuwarderadeel een goed lopende organisatie moeten worden opgezet. Naast een goed financieel beheer, waarvoor een administratieve kracht in dienst zou moeten worden genomen, en een conciergefunktie, zal er ook een regie stafformatie moeten worden gekregerd. Een stafformatie waarbij sprake is van: a. een herkenbare taakverdeling; en b. een vertaling van de gemeentelijk prioriteitenlijst. Met name het laatste wordt, gezien de beschikbare financigle middelen &n een zo efficiBnt mogelijke besteding van deze beperkte financiSle middelen, als een must gezien. De gemeentelijke prioriteitenlijst heeft binnen de stafformatie prioriteit. Ten aanzien van de keuze voor een ondersteuningsfunktie kan worden opgemerkt dat uit ervaringen bij: de huidige struktuur van de Stichting S.K.W.L. waaruit blijkt dat veel administratieve werkzaamheden door de staf worden uitgevoerd (een oneigenlijke situatie)en andere brede welzijnsinstellingen; blijkt dat voor een regie ondersteuning van een brede welzijnsinstelling als de thans geplande Stichting Welzijn Leeuwarderadeel aan minimaal 20 uur per week moet worden gedacht. Door deze ondersteuning kan de stafformatie zich tot haar eigenlijke taken beperken. Op basis van dit gegeven zou vooreerst aan de navolgende minimale personeelsformatie kunnen worden gedacht: 17

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1989 | | pagina 42