Stafformatie gemeentelijke prioriteitenlijst
Ondersteuning
Totaal
100 uur per week.
80 uur
20 uur
In hoeverre er binnen het nieuw geplande kader gebruik kan worden
gemaakc van de huidige stafformatie van de Stichting S.K.W.L. is een
zaak die met deze Stichting zal moeten worden overlegd. De huidige
stafformatie (115 uur per week) is in principe de eerst aangewezen
formatie voor het nieuwe welzijnsbeleidVerschuivingen ten opzichte van
de huidige werkverdeling bij de Stichting S.K.W.L. zullen hierbij
wellicht niet kunnen worden voorkomen.
Met de voornoemde personeelsformatie en een goede taakverdeling binnen
de stafformatie moet er een levensvatbare en alom aanvaardbare "bride
gemeentelijke welzijnsinstelling kunnen worden gerealiseerd.
De stafuren van de Stichting W.L. zullen, zoals reeds werd gesteld, zich
moeten beperken tot de meeste prioriteit hebbende beleidsterreinen. De
Stichting W.L. zal haar takenpakket aan dit gegeven moeten aanpassen.
De gemeentelijke prioriteitenlijst is de basis voor de stafformatie.
Naast de prioriteitenlijst zal de Stichting nog wel enige ruimte voor
eigen prioriteiten c.q. diverse aktiviteiten worden gelaten. Deze ruimte
wordt echter wel minimaal gehouden en kan in principe als sluitpost
fungeren.
Voorkomen moet worden dat de stafformatie zich te veel met uitvoerend
werk gaat bezighouden. De stafformatie moet zich beperken tot de taken
waarvoor zij is aangesteld.
De voornoemde stafformatie is de basis voor het nieuwe geplande
gemeentelijk welzi jnsbeleid.
Voor een (eventuele) uitbreiding van deze basisstafformatie zal/zullen
er:
extra financiSle middelen beschikbaar moeten worden gesteld (bij
nieuwe mogelijk niet onder de Welzijnswet resorterende
aktiviteiten); en/of
b. een afweging ten opzichte van andere beleidsonderdelen moeten
plaatsvinden (een scherpere prioriteitstelling)
Uitgangspunt bij de voornoemde operatie zal een zo efficignt mogelijk
nieuwe welzijnsinstelling moeten zijn. Oude c.q. bestaande situaties
mogen hierbij niet als rem optreden.
Een goed funktionerende struktuur voor het, zo mogelijk gehele brede,
welzijnsterrein moet in deze de centrale doelstelling zijn.
Voor de wijze van subsidising van de (nieuwe) Stichting Welzijn
Leeuwarderadeel zal worden aangesloten bij de huidige budgetsubsidiSring
van de Stichting S.K.W.L. De in de laatste jaren met deze subsidieme—
thode opgedane ervaringen kunnen als positief worden aangemerkt, zowel
van de kant van de Stichting als van de kant van de gemeente. Vooralsnog
bestaat er dan ook geen aanleiding hierin wijziging aan te brengen.
Konkreet betekent dit, dat het subsidie voor de Stichting Welzijn
Leeuwarderadeel zal bestaan uit:
18