Stafformatie gemeentelijke prioriteitenlijst Ondersteuning Totaal 100 uur per week. 80 uur 20 uur In hoeverre er binnen het nieuw geplande kader gebruik kan worden gemaakc van de huidige stafformatie van de Stichting S.K.W.L. is een zaak die met deze Stichting zal moeten worden overlegd. De huidige stafformatie (115 uur per week) is in principe de eerst aangewezen formatie voor het nieuwe welzijnsbeleidVerschuivingen ten opzichte van de huidige werkverdeling bij de Stichting S.K.W.L. zullen hierbij wellicht niet kunnen worden voorkomen. Met de voornoemde personeelsformatie en een goede taakverdeling binnen de stafformatie moet er een levensvatbare en alom aanvaardbare "bride gemeentelijke welzijnsinstelling kunnen worden gerealiseerd. De stafuren van de Stichting W.L. zullen, zoals reeds werd gesteld, zich moeten beperken tot de meeste prioriteit hebbende beleidsterreinen. De Stichting W.L. zal haar takenpakket aan dit gegeven moeten aanpassen. De gemeentelijke prioriteitenlijst is de basis voor de stafformatie. Naast de prioriteitenlijst zal de Stichting nog wel enige ruimte voor eigen prioriteiten c.q. diverse aktiviteiten worden gelaten. Deze ruimte wordt echter wel minimaal gehouden en kan in principe als sluitpost fungeren. Voorkomen moet worden dat de stafformatie zich te veel met uitvoerend werk gaat bezighouden. De stafformatie moet zich beperken tot de taken waarvoor zij is aangesteld. De voornoemde stafformatie is de basis voor het nieuwe geplande gemeentelijk welzi jnsbeleid. Voor een (eventuele) uitbreiding van deze basisstafformatie zal/zullen er: extra financiSle middelen beschikbaar moeten worden gesteld (bij nieuwe mogelijk niet onder de Welzijnswet resorterende aktiviteiten); en/of b. een afweging ten opzichte van andere beleidsonderdelen moeten plaatsvinden (een scherpere prioriteitstelling) Uitgangspunt bij de voornoemde operatie zal een zo efficignt mogelijk nieuwe welzijnsinstelling moeten zijn. Oude c.q. bestaande situaties mogen hierbij niet als rem optreden. Een goed funktionerende struktuur voor het, zo mogelijk gehele brede, welzijnsterrein moet in deze de centrale doelstelling zijn. Voor de wijze van subsidising van de (nieuwe) Stichting Welzijn Leeuwarderadeel zal worden aangesloten bij de huidige budgetsubsidiSring van de Stichting S.K.W.L. De in de laatste jaren met deze subsidieme— thode opgedane ervaringen kunnen als positief worden aangemerkt, zowel van de kant van de Stichting als van de kant van de gemeente. Vooralsnog bestaat er dan ook geen aanleiding hierin wijziging aan te brengen. Konkreet betekent dit, dat het subsidie voor de Stichting Welzijn Leeuwarderadeel zal bestaan uit: 18

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1989 | | pagina 43