Toelichting op concept-aanvraagformulier VROM DGM-bijdrage
Uit het werkplan blijkt, dat de koraende jaren van de gemeente een
forse extra inspanning wordt verwachtDe hiervoor benodigde
extra personele capaciteit zal kunnen worden ingevuld door extra
uren af te neraen bij de Mi 1 ieu-adviesdienst alsmede door het
inschakelen van anderebij de invulling van de genoemde taken
betrokken buro's of afdelingen. Daarbij is een herwaardering van
het takenpakket gewenst ora deze ruimte te creeren. Verder lenen
enkele taken in het K.V.A. zich voor uitbesteding aan derden.
Per jaar zal bij het invullen van het eigen werkschema rekening
moeten worden gehouden met het thans gepresenteerde werkplan.
Het plan voorziet in de uitvoering van alle relevante taken uit
de checklist van het KVA
Aan niet relevante taken wordt geen tijd besteed; taken met lage
prioriteit zijn als zodanig aangegevenIn die zin kan dus niet
"zuiniger" worden gepland.
Verschuivingen in tijd blijven echtermits gemotiveerd,
mogeli jk
Uitgangspunt van het Kaderplan is een adequaat uitvoeringsni vo
voor de BUGM-taken. Dit nivo wordt echter pas in 1994 bereikt.
Tot dat moment is dus in afnemende mate tijd nodig voor het
bereiken van dit nivo. Hiervoor is van "92-"94 resp. nog 0.3 tot
0.1 formatieplaats fpnodig, bovenop het berekende basisnivo
van 0.6 fpstruktureel.
Voor de uitvoering van de basistaken (in de checklist aangeduid
met B) is een cap. behoefte van 0.53 fpberekend. Deze taken
hebben een wettelijke basis. De berekende cap. is excl0.15 f p
voor de NMP-opslag op de BUGM-taken. Deze opslag kan geleidelijk
in de plaats worden gebracht voor de afnemende behoefte aan*uren
in het vorige tekstblok
Naast deze "B"-taken zijn in de checklist nog een aantal taken
genoemd, welke de gemeente eigenlijk ook uit dient te voeren,
maar waarin zij t.a.v. uitvoeringstijdstip aanmerkelijk meer
beleidsvrijheid heeftVoor deze taken is een cap. behoefte van
0.42 fpberekend.
Op de totale som van de berekende formatieplaatsen