Omtrent de aanwezigheid van verontreiniging op en/of in de grond
zal een indicatief onderzoek worden verricht, waarvan de resulta-
ten in een rapport worden vastgelegd. Uit dit rapport dient te
blijken dat er geen reden is om aan te nemen dat de bodem veront-
reinigd is. De gemeente staat ervoor in dat op en/of in de grond
ten tijde van de overdracht geen verontreiniging aanwezig is. Zij
zal de Staat vrijwaren voor iedere vordering terzake indien in de
verkochte grond ten tijde van de overdracht alsnog verontreini
ging, ook welke niet in bovengenoemd rapport is vermeld, aanwezig
blijkt te zijn.
8. Alle rechten en kosten op de overdracht vallende, waaronder de
kosten van uitmeting door de Landmeetkundige Dienst van het Kadas-
ter, zijn voor rekening van de Staat. De kosten van doorhaling van
eventuele hypothecaire inschrijvingen komen echter voor rekening
van de gemeente
9. De verkoop gaat niet door indien het verlenen van de noodzakelijke
bouwvergunning niet mogelijk zal blijken te zijn.
10. Het terrein wordt geleverd in bouwrijpe toestand, vrij van puin en
funderingen en andere obstakels.
11. Indien niet binnen 14 dagen na overschrijving van de transportakte
in de openbare registers door de hypotheekbewaarder een ten minste
ddn dag na de overschrijving gedateerde verklaring kan worden
afgegeven dat, met betrekking tot het gekochte in de registers te
zijner kantore geen in- of overschrijvingen terzake van hypotheken
of beslagen voorkomen welke nog niet zijn doorgehaald, heeft de
Staat de bevoegdheid deze overeenkomstzonder dat rechterlijke
tussenkomst nodig is, als ontbonden te beschouwen.
12. Indien na opmeting van het terrein door de Landmeetkundige Dienst
van het Kadaster blijkt dat er sprake is van een verschil van
kleiner dan 5% van de door de gemeente genoemde oppervlakte, vindt
er geen verrekening plaats.
13. De zakelijke lasten en belastingen welke van de onroerende zaak
worden geheven, komen vanaf 1 januari van het jaar volgende op de
datum van het verlenen van de bouwvergunning voor het kantoorge-
bouw voor rekening van de Staat.
14. Ondertekening van de notariele akte en betaling van de koopsom van
het op dat moment in eigendom verkregen kadastrale perceelsgedeel-
te vinden plaats binnen <§<§n maand nadat de bouwvergunning voor het
bouwen van het politiekantoor is verleend.
15. Overdracht vindt plaats ten overstaan van notaris Mr. G. Gast te
Leeuwarden.
16. Gestreefd wordt naar levering in de maand oktober van 1993.
17. Het is de intentie van partijen te komen tot een voor beide accep-
tabele regeling met betrekking tot het beheer en onderhoud van de
parkeerplaatsen en groenvoorzieningen op het te verkopen perceel.
18. Gestreefd wordt naar inschakeling van regionale architekten,
aannemers en kunstenaars ter realisering van het politiekantoor.
19. Gestreefd wordt het perceel bouwrijp gereed te hebben in de maand
juli van 1993.
Aldus besloten door de raad voornoemd,
in zijn openbare vergadering van
27 mei 1993,
de\kecretarisso/oorzitter
(Js3\ Kingma) '(Mr. CI Bijl)
3 JUN! 1993 aan AZ^AdGW, FIN, IZ en notaris.