Omtrent de aanwezigheid van verontreiniging op en/of in de grond zal een indicatief onderzoek worden verricht, waarvan de resulta- ten in een rapport worden vastgelegd. Uit dit rapport dient te blijken dat er geen reden is om aan te nemen dat de bodem veront- reinigd is. De gemeente staat ervoor in dat op en/of in de grond ten tijde van de overdracht geen verontreiniging aanwezig is. Zij zal de Staat vrijwaren voor iedere vordering terzake indien in de verkochte grond ten tijde van de overdracht alsnog verontreini ging, ook welke niet in bovengenoemd rapport is vermeld, aanwezig blijkt te zijn. 8. Alle rechten en kosten op de overdracht vallende, waaronder de kosten van uitmeting door de Landmeetkundige Dienst van het Kadas- ter, zijn voor rekening van de Staat. De kosten van doorhaling van eventuele hypothecaire inschrijvingen komen echter voor rekening van de gemeente 9. De verkoop gaat niet door indien het verlenen van de noodzakelijke bouwvergunning niet mogelijk zal blijken te zijn. 10. Het terrein wordt geleverd in bouwrijpe toestand, vrij van puin en funderingen en andere obstakels. 11. Indien niet binnen 14 dagen na overschrijving van de transportakte in de openbare registers door de hypotheekbewaarder een ten minste ddn dag na de overschrijving gedateerde verklaring kan worden afgegeven dat, met betrekking tot het gekochte in de registers te zijner kantore geen in- of overschrijvingen terzake van hypotheken of beslagen voorkomen welke nog niet zijn doorgehaald, heeft de Staat de bevoegdheid deze overeenkomstzonder dat rechterlijke tussenkomst nodig is, als ontbonden te beschouwen. 12. Indien na opmeting van het terrein door de Landmeetkundige Dienst van het Kadaster blijkt dat er sprake is van een verschil van kleiner dan 5% van de door de gemeente genoemde oppervlakte, vindt er geen verrekening plaats. 13. De zakelijke lasten en belastingen welke van de onroerende zaak worden geheven, komen vanaf 1 januari van het jaar volgende op de datum van het verlenen van de bouwvergunning voor het kantoorge- bouw voor rekening van de Staat. 14. Ondertekening van de notariele akte en betaling van de koopsom van het op dat moment in eigendom verkregen kadastrale perceelsgedeel- te vinden plaats binnen <§<§n maand nadat de bouwvergunning voor het bouwen van het politiekantoor is verleend. 15. Overdracht vindt plaats ten overstaan van notaris Mr. G. Gast te Leeuwarden. 16. Gestreefd wordt naar levering in de maand oktober van 1993. 17. Het is de intentie van partijen te komen tot een voor beide accep- tabele regeling met betrekking tot het beheer en onderhoud van de parkeerplaatsen en groenvoorzieningen op het te verkopen perceel. 18. Gestreefd wordt naar inschakeling van regionale architekten, aannemers en kunstenaars ter realisering van het politiekantoor. 19. Gestreefd wordt het perceel bouwrijp gereed te hebben in de maand juli van 1993. Aldus besloten door de raad voornoemd, in zijn openbare vergadering van 27 mei 1993, de\kecretarisso/oorzitter (Js3\ Kingma) '(Mr. CI Bijl) 3 JUN! 1993 aan AZ^AdGW, FIN, IZ en notaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1993 | | pagina 35