12
Ten opzichte van wat eerder verwacht werd zijn deze uitkomsten bepaaldniet
teleurstellend te noemen. Of de herziene verwachtingen in de toekomst ook
daadwerkelijk gerealiseerd kunnen worden is echter nog maar de ,vraag-
kader van de Decentralisatie Impuls wordt namelljk
gelden voor de sociale werkvoorziemng hierin kunnen worden betrokken.
Nagegaan wordt of deze gelden via het Fonds Soc;aJ%Vernieuwing of op een
andere indirecte wijze, en later eventueel via het Gemeentefonds, onder de
qemeenten verdeeld kunnen worden. nnn ,folH
Indien dit het geval mocht zijn, dan zal bij dezedecen^ral,isatl®°JpsenteIrde
een efficiencykorting van toepassing zijn, en komen de thans gepresentee
cijfers van Westergo Bedrijven onder zware druk te staan.
d. Personeelslasten
Het in het vorige hoofdstuk berekende nadeel t.a.v. de personeelslasten van
de gmeente werkt in de jaren na 1994 in gelijke mate door.
Rekening houdend met genoemde ontwikkelingen kan de volgende opzet gemaakt
worden
a. algemene uitkering
u/h Gemeentefonds
b. belastingopbrengsten
c. Westergo Bedrijven
d. Personeelslasten
Totalen andere ontwik
kelingen
1995
1996
1997
f.
35.854
f.
218.774
f.
264.571
-
38.190
-
136.000
-
138.900
-
16.331
-
5.173
-
4.999
-
11.600 n.
-
11.600 n.
-
11.600
f.
78.775
f.
348.347
f.
396.870
Rrnt-e toeknmstiae ontwikkelingen
np afaeloDen iaren hebben wij een aantal zaken afzonderlijk aangekaart die
naar verwachting grote invloed zullen hebben op de flnancien van onzemj-
mppntp Hpt betrof hier met name de gevolgen de komst van de St. Maartens
wouden'. De budgettaire gevolgen ervan werden apart in de meerjarenrammgen
Nu^er°e?ndelijk duidelijkheid bestaat over deze zaken zijn de uitkomsten van
deze ontwikkelingen meegenomen bij de herberekeningen inzake de algemene
uitkeringen en de belastingopbrengsten. Gevolg daarvan is dat de aparte
ramingen die thans nog in de meerjarenramingen zijn opgenomen, komen
vervallen: 1995 1996 1997
f. 52.900 n. f. 295.100 n. f. 295.100 n.