GEMEENTE
LEEUWARDERADEEL
Agendapunt: 6.
Voorstelnr: 94/94 Stiens, 22 September 1994
Onderwerp
benoemen leden algemeen bestuur Centrale
Post Ambulancevervoer Friesland.
Aan de
gemeenteraad
Wij ontvingen van het dagelijks bestuur van de regio Noord Friesland een
schrijven met het verzoek de benoeming aan de orde te stellen van een
viertal leden voor het algemeen bestuur.
De Centrale Post Ambulancevervoer Friesland heeft tot taak het organiseren
en coordineren van het ambulancevervoer. Tevens heeft zij tot taak de
coordinatie van alarmeringsposten voor het ambulancevervoer, de politie, de
brandweer, de gezondheidsdiensten en andere door het algemeen bestuur aan
te wijzen hulverleningsdiensten te bevorderen. Daarnaast pleegt het
openbaar lichaam overleg met alle bij de hulpverlening betrokken instanties
om de eerdergenoemde taak te kunnen garanderen.
Het algemeen bestuur bestaat uit twaalf leden. De leden worden benoemd voor
een periode van vier jaar. Artikel 6 van de "Regeling Centrale Post Fries
land" bepaalt dat per regio vier leden van het algemeen bestuur door en uit
de raden - de voorzitter van de raden daaronder begrepen - van de deelne-
mende gemeenten worden benoemd.
Overeenkomstig het advies van de Commissie volksgezondheid, sociale zaken
en welzijnsaangelegenheden wordt voorgesteld de volgende leden te benoemen:
1. mevrouw C.M. Osinga-Steen, wethouder van de gemeente Menaldumadeel
2. de heer P. de Jong, wethouder van de gemeente Leeuwarden;
3. de heer H. A. van der Veen, wethouder van de gemeente Dongeradeel;
4. de heer B.P. Jansema, burgemeester van de gemeente Harlingen.
Voorstel
Wij stellen u voor tot benoeming over te gaan.
Burgemeester en wethouders van Leeuwarderadeel
de secretaris, de burgemeester,
J.J. KINGMA
Mr. C. BIJL