3
Leden van het algemeen bestuur, die ontslag hebben genomen, behouden hun lidmaatschap totdat in hun
opvolging is voorzien.
7. De aanwijzing voor de vervulling van plaatsen die door ontslag, overlijden of om een andere reden zijn
opengevallen, vindt plaats door de raad die het aangaat, binnen een maand na dat open vallen.
1Het algemeen bestuur stelt een reglement van orde voor zijn vergaderingen vast. Besluiten worden genomen
met gewone meerderheid van stemmen.
2. Het algemeen bestuur vergadert zo vaak als hij daartoe heeft besloten, doch jaarlijks minimaal tweemaal en
verder zo dikwijls als de voorzitter dit nodig acht of tenminste een vijfde deel van de leden van het algemeen
bestuur zulks schriftelijk onder opgave van de te behandelen onderwerpen, verzoeken. In het laatste geval vindt
de vergadering binnen twee weken plaats. (art. 17 GW en art. 22 WGR)
3. De voorzitter roept de leden schriftelijk tot de vergadering op.
4. Tegelijkertijd met de oproeping brengt de voorzitter dag, tijdstip en plaats van de vergadering ter openbare
kennis. De agenda en de daarbij behorende voorstellen met uitzondering van de in Gemeente Wet artikel 25,
tweede lid, (stukken waaromtrent geheimhouding is opgelegd), bedoelde stukken worden tegelijkertijd met de
oproeping en op een bij de openbare kennisgeving aan te geven wijze ter inzage gelegd. (Art 19 GW en art 22
WGR)
5De vergaderingen van het algemeen bestuur zijn openbaar.
6. De deuren worden gesloten wanneer een vijfde gedeelte van de aanwezige leden daarom verzoekt of de
voorzitter het nodig oordeelt.
7. Het algemeen bestuur beslist vervolgens of met gesloten deuren zal worden vergaderd.
8. Van de Gemeente wet zijn van overeenkomstige toepassing, artikel 20 (quorum voor opening van
vergadering), artikel 22 (onschendbaarheid, verschoningsrecht), artikel 26 (handhaving orde vergadering) artikel
28 (niet deelname stemming), artikel 29 (quorum voor geldige stemming),artikel 30 (totstandkoming besluit),
artikel 31 (geheime stembriefjes), artikel 32 (overige stemmingen) en artikel 33 (ambtelijke bijstand leden van
het bestuur).
Op grond van de belangen genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur betreffende
geheimhouding omtrent de inhoud van stukken is art. 23 lid 1 tot en met 4 van de Wet gemeenschappelijke
regelingen van toepassing.
In een besloten vergadering van het algemeen bestuur wordt geen besluit genomen over:
Het beleidsplan,
De begroting de wijzigingen daarvan en de rekening,
Het liquidatieplan.
Hoofdstuk 4: Het dagelijks bestuur
1Het dagelijks bestuur bestaat uit een voorzitter en 7 leden.
2. De leden van het dagelijks bestuur worden aangewezen door en uit het algemeen bestuur. Zij worden
aangewezen in de eerste vergadering van het algemeen bestuur in nieuwe samenstelling, volgend op de dag van
aftreden van de leden van de raden van de gemeenten.
3. Zij treden, onverminderd het bepaalde in artikel 18 derde lid, af op de dag van aftreden van de leden van het
algemeen bestuur. Zij zijn na aftreden terstond herkiesbaar.
4. De aanwijzing van leden van het dagelijks bestuur ter vervulling van plaatsen die door ontslag, overlijden of
om een andere reden openvallen, vindt plaats binnen twee maanden na dat open vallen.
5. Degene, die ophoudt lid van het algemeen bestuur te zijn, houdt tevens op lid van het dagelijks bestuur te
zijn.
Artikel 8: Werkwijze
Artikel 9: Besloten vergadering
Artikel 10: Samenstelling