4 Overgangsjaar 2007
Om te kunnen komen tot het gewenste kwaliteitsniveau in 2008 is een aantal acties noodzakelijk.
Onderstaand een groot aantal onderwerpen welke in 2007 nader uitgewerkt dient te worden,
voordat de samenwerking definitief en formeel kan worden bekrachtigd per 1 januari 2008.
Personeel
1Aanstellen en benoemen van een 'kwartiermaker' voor 2007/ commandant a.i. voor 2008 van
het nieuwe district Noordwest. Hieraan voorafgaand dienen afspraken gemaakt te zijn inzake
een bestuursopdracht en de te leveren producten in 2007 en 2008.
2. Overleg met de werknemersorganisaties over rechtspositionele waarborgen bij overgang
beroepsondersteunend personeel, vastleggen en uitwerken van afspraken ter zake.
3. Opstellen procedure voor benoemen commandant Brandweer Noordwest Fryslan.
4. Aanwijzen en aanstellen van de commandant Brandweer Noordwest Fryslan.
5. Uitwerken en implementeren van een functieboek, functieomschrijvingen en -waarderingen
van het beroepsondersteunende personeel. Hierbij is aandacht besteed aan de instroom
(werving- en selectie), doorstroom (ontwikkeling, opleiden oefenen) en uitstroom
(exitgesprekken, outplacement, etc.) van personeel.
6. Uitwerken taken, bevoegd- en verantwoordelijkheden binnen de nieuwe brandweer
organisatie. Dit vast leggen in mandaatreglementen, instructies en procesbeschrijvingen.
7. Uitwerken en implementeren formele betrokkenheid van en overleg met de vrijwilligers.
Organisatie
1. Opstellen Beleidsplan Brandweerzorg 2008-2012, waarin de doelen en activiteiten van zowel
Risicobeheersing, Operationele Voorbereiding (Opleiden Oefenen, Materieel
Onderhoud) en Bedrijfsvoering op hoofdlijnen worden weergegeven.
2. Opstellen afzonderlijke Werkplannen Risicobeheersing, Operationele Voorbereiding en
Bedrijfsvoering, waarin doelen en activiteiten worden geconcretiseerd en in een tijdplanning
worden weergegeven. Hierbij dient tevens aangegeven te worden op welke wijze structured
aandacht wordt geschonken aan informatieoverdracht tussen de schakels.
3. Realiseren overdracht van bestaande formatie naar nieuwe gezamenlijke organisatie per 1
januari 2008.
4. Werven en selecteren van 3,7 fte
5. Werven en selecteren van de postcoordinatoren aan de hand van een opgesteld functieprofiel.
6. Opstellen en vaststellen bestuurlijke en ambtelijke overlegstructuur betrokkenen.
7. Opstarten project 'aanvalsplannen en bereikbaarheidskaarten'.
15