Telecommunicatiewet of de daarop gebaseerde Telecommunicatieverordening d.d. 27 mei 1999. Artikel 2.1.5.3 Maken en veranderen van een uitweg 1Het is verboden zonder vergunning van het college: a. een uitweg te maken naar de weg; b. van de weg gebruik te maken voor het hebben van een uitweg; c. verandering te brengen in een bestaande uitweg naar de weg. 2. Voor de toepassing van het eerste lid wordt onder weg verstaan wat artikel 1 van de Wegenverkeerswet 1994 daaronder verstaat. 3. Een vergunning als bedoeld in het eerste lid kan worden geweigerd in het belang van: a. de bruikbaarheid van de weg; b. het veilig en doelmatig gebruik van de weg; c. de bescherming van het uiterlijk aanzien van de omgeving; d. de bescherming van groenvoorzieningen in de gemeente. 4. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet beheer Rijkswaterstaatswerken, artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994, de Waterschapskeur of het Provinciaal wegenreglement. Paragraaf 6 Veiligheid op de weg Artikel 2.1.6.1 Veroorzaken van gladheid (Vervallen) Opmerking: Dit artikel was al vervallen verklaard bij een eerdere vaststelling van deAPV Artikel 2.1.6.2 Winkelwagentjes 1De rechthebbende op een bedrijf die ten behoeve van het winkelend publiek winkelwagentjes ter beschikking stelt, mede ten behoeve van het vervoer van winkelwaren over de weg, is verplicht deze te voorzien van de naam van het bedrijf of van een ander herkenningsteken en de in de omgeving van dat bedrijf door het publiek op of langs de weg achtergelaten winkelwagentjes terstond te verwijderen of te doen verwijderen. 2 Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet milieubeheer. Voorstel en arsumentatie: De winkelwagentjes bij supermarkten e.d. vertegenwoordigen een dusdanige economische waarde dat het in het belang van de eigenaar is de wagentjes weer bij zijn bedrijf te hebben. Bovendien wil hij ze zo snel mogelijk weer inzetbaar hebben voor een volgende klant. De eigenaar van de winkelwagentjes plaatst, niet alleen uit reclameoogpuntmaar ook om zijn eigendommen herkenbaar te maken de bedrijfsnaam op de wagentjes. In de praktijk is op

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2007 | | pagina 41