Coltectlef vervoer Noorcitvest-Frieslafid 1.1 Aanleiding De Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noordwest-Friesland wil bij de komende aanbesteding van het Wmo-vervoer op 1 januari 2009 weten hoe het huidige systeem functioneert. De Dienst wilt de mogelijk- heden onderzocht hebben voor een harmonisatie van het systeem, de mogelijke bundeling van doelgroepen en de toevoeging van Terschelling. 1.2 Mobycon Mobycon is een onafhankelijk adviesbureau op het gebied van mobiliteit, verkeer en vervoer. Een van onze specialisaties is advisering inzake col- lectief vervoer, bijvoorbeeld Wmo- en openbaar vervoer, en doelgroe- penvervoer zowel in de ontwerp- en aanbestedingsfase, als in de beheerfase. Op het gebied van (het bundelen van) doelgroepenvervoer zijn wij specialist. Mobycon is betrokken bij een aantal bundelingspilots in Nederland (o.a. in de Oosterschelderegio, Gelderland, Midden-Brabant, West-Friesland), tevens zijn wij betrokken geweest bij de tussenevaluatie bundeling doelgroepenvervoer, uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Op basis van onze ervaring en hierdoor opgedane kennis is Mobycon gevraagd het onderzoek en de begeleiding op een effectieve wijze te be- palen. In samenspraak met de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegen heid Noordwest-Friesland, de acht gemeenten en eventuele andere par- tijen van doelgroepenvervoer geven wij antwoord op de onderzoeksvra- gen. 1.3 Leeswijzer Dit rapport is opgebouwd uit vier onderdelen welke een totaal beeld ge ven over het vervoer van Wmo-geindiceerden in Noordwest-Friesland. Het eerste onderdeel gaat in op de beleidsevaluatie. In de beleidsevaiua- tie van het collectief vervoer zijn de bevindingen van de klant, het bestek, de organisatie en financien geevalueerd (hoofdstuk 2). In het tweede on derdeel, de harmonisatie, zijn een aantal varianten berekend waarbij het reisbereik van het collectief systeem is veranderd (hoofdstuk 3). Mobycon

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2008 | | pagina 46