Coil©«ti«f vsnw Moor<iwest-Fries»fiO
Volgens de voorzitter is dit het gevolg van overname door de nieuwe ver-
voerder. De WMO-Koepel ziet graag meer persoonlijke ondersteuning
van de chauffeurs bij de clienten die dit vanuit medisch oogpunt nodig
hebben.
In tegenstelling tot wat de voorzitter van de WMO-Koepel aangeeft, blijkt
uit de tevredenheidsmeting dat de respondenten over het geheel geno-
men ruim tevreden zijn over de uitvoering van de rit. De behulpzaamheid
van de chauffeur en de staat van het voertuig scoren ook ruim voldoen-
de.
Bij het boeken van een rit kan een reiziger aangeven dat zij een huipmid-
del mee willen nemen tijdens het vervoer. Ongeveer 25% van de respon
denten geeft aan een rollator mee te nemen. Het meenemen van een
handbewogen rolstoei staat op een tweede plaats (10%). Het grootste
deel van de respondenten geeft aan geen hulpmiddel mee te nemen.
Ongeveer 25% van de respondenten die een hulpmiddel meeneemt,
geeft aan dat niet het juiste voertuig komt voorrijden wanneer zij opge-
haald worden. Dit percentage is opmerkelijk hoog. Door nader onderzoek
kan achterhaald worden wat daadwerkelijk het probleem is.
2.3.6 Informatiovooreiening
De vervoerder dient zorg te dragen voor de aanmaak en verstrekking van
de vervoerspassen en de mail-pack. Deze worden op basis van de door
de opdrachtgever aangeleverde informatie verstrekt. De vervoerder dient
tevens het pasbeheer en eventuele mutaties te verzorgen. De mail-pack
dient te voldoen aan de volgende criteria:
-brief van de gemeente;
-folder omtrent Collectief Vervoer Noordwest-Friesland;
-vervoerspas;
-formulier voor het uiten van klachten, opmerkingen of suggesties.
De vervoerder is verplicht zorg te dragen voor een goede informatievoor-
ziening. Gebruikers van het systeem die over een pas beschikken dienen
op de hoogte te worden gesteld van de spelregels. Uit het interview met
de voorzitter van de WMO-Koepel komt naar voren dat veel Wmo-
vervoerge'fndiceerden niet tevreden zijn over de informatievoorziening.
De voorzitter van de WMO-Koepel gaf aan dat dit met name geldt voor
nieuwe clienten. Met name het indienen van een klacht is niet helder bij
deze clienten evenals de spelregels omtrent het meereizen op een ge-
zinspas.