Harmonisatie Cofecttef v«rvc»r Noordwest-Friesfe^s 3.1 Inleiding In dit hoofdstuk zijn de financiele consequenties van eventuele toekom- stige wijzigingen als in alle acht gemeenten dezelfde basis wordt gebo- den toegelicht. De basis bestaat uit het aantal vervoerzones en voor een aantal bestemmingen een puntbestemming, welke voor de doelgroep be- reikbaar moeten blijven. Het gaat om de volgende varianten: D-variant: reisbereik zoals die nu is, met alle bestaande puntbestemmin- gen; 1-variant: reisbereik zoals die nu is, met alleen de puntbestemming Leeu- warden; 2-variant: reisbereik waarbij alle gemeenten 4+1, met alle bestaande puntbestemmingen 3-variant: reisbereik waarbij alle gemeenten 4+1met alleen de puntbe stemming Leeuwarden; 4-variant: reisbereik waarbij alle gemeenten 5+1, met alle bestaande puntbestemmingen; 5-variant: reisbereik waarbij alle gemeenten 5+1met alleen de puntbe stemming Leeuwarden. 3.2 Puntbestemmingen Uit de analyse van de rittenbestanden is het aantal ritten naar bepaalde puntbestemming te herleiden: Leeuwarden (4510 ritten); Harlingen (679 ritten); Sneek (842 ritten) (medisch motieven). In algemene zin is te stellen dat Sneek een duurdere puntbestemming is, omdat Sneek buiten de regio van Collectief Vervoer Noordwest Friesland valt en daardoor combinatie beperkter en minder efficient is. Sneek wordt het meest aangedaan door gebruikers uit de gemeenten Harlingen en Franekeradeel. Vanuit Franekeradeel is Leeuwarden niet verder weg dan Sneek. Vanuit Harlingen is het om het even met betrekking tot reistijd en afstand tussen Sneek en Leeuwarden. Bij uitbreiding naar vijf zones valt Sneek binnen het reisgebied voor alleen gebruikers van zuidkant Frane keradeel. Momenteel zijn dat er weinig (39 ritten).

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2008 | | pagina 68