Onderzoeksmethodiek klanttevredenheid Vanwege de doorlooptijd van het onderzoek is gekozen om een telefonisch enquete-onderzoek uit te voeren naar de tevredenheid van de gebruikers van het Wvg-systeem. De gebruikers zijn Wvg-gei'ndiceerden met een vervoerspas. De pashouders zijn telefonisch benaderd en de vragen zijn mondeling gesteld. De gemeente heeft Mobycon een pashoudersbestand geleverd (via de vervoerder) met bijbehorende teiefoonnummers. Op basis van een gewenste betrouwbaarheid van 95 van uitspraken over de doelgroep, hebben wij de volgende benodigde omvang van de steekproeven gehanteerd(zie tabel 1). Aantal in doelgroep Benodigde respo Doelgroep Tabel 1: Omvang steekproef met een nauwkeurigheidsmarge van 5% In het pashoudersbestand van Noardwest-Fryslan hebben 2.926 personen in augustus 2007 een vervoerspas. Voor een representatief onderzoek met een nauwkeurigheidsmarge van 5% zijn 340 enquetes voldoende om uitspraken over de tevredenheid te doen. De vragenlijst is zorgvuldig opgesteld en vormt een belangrijke succesfactor. Om onderscheid te kunnen maken per gemeente is gekozen om in de vragenlijst te vragen naar de vier cijfers van de postcode. De enquete bestaat uit 31 vragen

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2008 | | pagina 82