GEMEENTE LEEUWARDERADEEL 15 Stiens, 30 maart 2012 Raadsvergadering: 4 april 2012 Voorstelnummer: 2012/13 Behandelend ambtenaar: E-mail: Telefoonnr. R. Rozendal r.rozendal@leeuwarderadeel.nl 058-257 66 57 Onderwerp: Financiele Verordening gemeente Leeuwarderadeel Te nemen besluit: De Financiele Verordening gemeente Leeuwarderadeel vast te stellen. Korte inhoud: De Verordening op de uitgangspunten voor het financieel beleid, alsmede voor het financieel beheer en voor de inrichting van de financiele organisatie van de gemeente Leeuwarderadeel, verder genoemd Financiele Verordening gemeente Leeuwarderadeel, dient op grond van artikel 212 van de Gemeentewet te worden opgesteld. De reden van de huidige actualisatie van deze verordening is gelegen in het feit dat enkele praktische aanpassingen noodzakelijk zijn door wijzigingen in de omstandigheden, organisatie en wetgeving. Inleiding: De Financiele Verordening gemeente Leeuwarderadeel is aangepast om beter aan te sluiten op de huidige praktijk. Hierbij is van belang dat gekozen wordt voor het instrumentarium die bij de aard en omvang van de gemeente Leeuwarderadeel past. Hiemaast zijn enkele aanpassingen verricht doordat het activerings- en afschrijvingsbeleid en het fmancieringsbeleid wordt aangepast. In uw vergadering van 15 maart 2012 is dit voorstel besproken en aangehouden. Hierbij bieden wij u het voorstel bijna geheel ongewijzigd aan. De redenen hiervan staan onder het kopje kanttekeningen vermeld. De wijziging in de Financiele Verordening betreft de ingangsdatum. Deze is verschoven van 1 april naar 1 mei 2012. Om de behandeling in de raad te vergemakkelijken voegen wij een memo bij, welke de wijzigingen in de verordening behandelt. Deze ligt bij de ter inzage gelegde stukken. Verder verwijzen wij u naar de inhoud van de bijgevoegde stukken. Argumenten: n.v.t. Kanttekeningen In de Financiele Commissie d.d. 23 februari 2012 en 29 maart 2012 is de Financiele Verordening gemeente Leeuwarderadeel informerend besproken. In deze vergaderingen is de frequentie van de Tussentijdse rapportage besproken. De huidige frequentie is dat de Tussentijdse rapportage na 3 en 9 maanden van het lopende jaar worden opgesteld. Wij

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2012 | | pagina 93