«D LeeswijzeT voot de uitklapbare kaft: Bovenin In de bovenste drie blokken leest u van links naar recbts de missie, visie en succesbepalende factoren (speerpunten). Rechter blokken 6 t/m 9 wat willen we bereiken en voor wie") Onder de speerpunten zijn de doelen vertaald op vier resultaatgebieden: prestaties voor 'bestuur en financiers', 'maatschappij', 'klanten en partners' en 'maatschappij'. Linker blokken 1 t/m 5 ("wat gaan we doen om onze doelen te bereiken en met wie") Om deze doelen te realiseren zijn acties gedefinieerd op 5 organisatiegebieden: 'management van processen', 'management van middelen', 'management van medewerkers', 'strategie en beleid' en '1 eiders chap'. Acbter elk resultaat en elke actie staat een nummer. Dit nummer verwijst naar het betreffende speerpunt. De kleuren staan voor: Groen: Bezoekers en de samenwerking met scbolen en andere instanties Blauw: Medewerkers Oranje: Maatschappij en extern imago Rood: Prestaties en verantwoording Om aan te kunnen tonen dat wij resultaat en succes boeken zijn 00k succesbepalende factoren benoemd. De afspraken tussen de gemeenten als opdrachtgever en BNWF als opdrachtnemer richten zich vooral op het niveau van de resultaten. Het is de primaire verantwoordelijkheid van BNWF als organisatie - zie de linkerkant van het schema - om de bedrijfsvoering zodanig in te richten dat de overeengekomen prestaties geleverd worden. Regelmatige evaluatie van de gerealiseerde Tesultaten geven weer aanknopingspunten voor verbetering en vemieuwing, het 10° element in hetbovenstaande model. Daarmee is dan de Plan-Do-Check-Act-cyclus rond.

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2013 | | pagina 102