1
ICS
adviseurs
Belangrijkste wijziging ten opzicht van de bestaande situatie is dat iedereen meebetaald aan het
gebouw. Het om niet beschikbaar stellen is niet meer mogelijk. De gemeente kan via de achterkant
de huisvesting van partijen subsidieren, als daar beleidsmatig aanleiding voor is.
5.5.2 Indicatieve begroting voor de nieuwe stichting de Skalrn
Op basis van alle veranderingen ontstaat er een totaal andere inrichting van de exploitatie van de
Skalm. Maar dit geldt niet alleen voor de Skalm, maar ook voor Stichting Welzijn Middelsee en de
gemeente zelf. Subsidiebeschikking moeten worden aangepast, afspraken over personeel moeten
worden gemaakt. Dit heeft een groot effect op het financieel beeld. Op basis van de beschikbare
informatie is er een indicatieve begroting opgesteld. Deze is slecht richtinggevend, aangezien de
daadwerkelijke impact pas effectief wordt na het besluit van de gemeenteraad.
De effecten van de benoemde maatregelen wordt in het volgende hoofdstuk besproken.
Verwachten baten de Skalm
Omvang
huur/m2
ex
ploitatie/mz
Huuropbrengst SWM-kantoor
100
65
35
10.000
Huuropbrengst Voedselbank
90
65
35
9.000
Huuropbrengst Bibliotheek
335
65
35
33.500
Huuropbrengst Speelotheek
90
65
35
9.000
Huuroprbrengst documentatiecentrum
90
65
35
9.000
Huuropbrengst burgerservicepunt
90
65
35
9.000
Huuropbrengst verhuuractiviteiten SWM
37.000
Losse verhuur
7.500
Totale Baten
124.000
Indicatieve begroting Skalm
Baten
Lasten
Opbrengsten eten/drinken
26.000
Huur pand
95.724
Opbrengst activiteiten/overige
5.000
Personeelskosten
60.000
Huuropbrengsten vaste huurders
124.000
Overige personele kosten
5.000
Bijdrage servicekosten vaste huurders
incl
Huisvestingskosten
39.375
Ouderbijdragen
-
Organisatiekosten
2.500
Subsidie
80.000
Activiteitenkosten
Afschrijving
250
Inkoop/verbruik
6.500
Schoonmaak
13.125
Overhead
1.000
Doorbelasting AC
Totale opbrengst
235.000
Totale kosten
223.474
Saldo
11.526
31 januari 2014 980085/20140131E001
18/22