8.2 Toelichting KPI's
De mate van realisatie van de doelstellingen is goed. De accountmanagers en jobcoaches
realiseren nog steeds een zeer hoog volume aan contactmomenten met werkgevers, die
vervolgens worden omgezet in een groot aantal opdrachten en partnerschappen.
Deze opdrachten zijn vooral vacatures en partnerschappen. Partnerschappen kenmerken
zich door de afspraak dat Pastiel als eerste leverancier van personeel in beeld is en dat ze
Pastiel ook aanbevelen bij derden. Dit vertrouwen zorgt voor een prima basis om de relatie
verder uit te bouwen en daarmee de doelgroep van potentiele werknemers nog effectiever te
plaatsen. Het biedt onder andere ruimte om potentiele werknemers met de juiste
startkwalificaties, maar zonder arbeidsritme, toch geplaatst te krijgen.
De uitzendbureaus zijn een zeer belangrijke
partner. Nadat Pastiel de potentiele werknemer
heeft leren kennen in de fase Werken Diagnose
lukt het heel goed om mensen via uitzendbureaus
snel te plaatsen Het voorwerk door Pastiel is voor
de uitzendbureaus en de potentiele medewerker
van toegevoegde waarde.
Verder blijkt de intensieve samenwerking tussen de teams WGD en WND vruchten af te
werpen. Het kennen van de werkgever en het snel kunnen schakelen met de kennis over de
potentiele werknemers zorgt voor de gewenste slagvaardigheid en daadkracht. De
werkgevers waarderen dit en zien Pastiel dan ook niet als ambtelijk of bureaucratisch.
Gezien de opdracht een gewenst resultaat.
Wat in het pilotjaar nog niet is gerealiseerd zijn de opleidingstrajecten en de arrangementen.
De aanlooptijd voor deze onderdelen was te lang. De behoefte bij de werkgevers ontstond
pas na verloop van tijd. Pas op het moment dat er voldoende vertrouwen en continu'fteit van
Pastiel is gerealiseerd zal dit onderdeel zijn vruchten gaan afwerpen. In het laatste kwartaal
van de pilot zijn de eerste initiatieven hiertoe al wel genomen. Realisatie valt buiten de
pilotperiode.
De opzet van een vast klantenpanei is doorgeschoven naar 2014. In 2013 stonden de twee
klanttevredenheidsonderzoeken, inclusief een focusgroep voor verdieping, centraal.
8.3 Toelichting procesgang
Een belangrijk onderdeel van de WGD en de procesgang wordt gemeten via het
klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder werkgevers door onderzoeksbureau CAB.
Paractraaf 8.3 is intearaa! overaenomen uit het rapport.
20
Speeddaten met uitzendbureaus