8.2 Toelichting KPI's De mate van realisatie van de doelstellingen is goed. De accountmanagers en jobcoaches realiseren nog steeds een zeer hoog volume aan contactmomenten met werkgevers, die vervolgens worden omgezet in een groot aantal opdrachten en partnerschappen. Deze opdrachten zijn vooral vacatures en partnerschappen. Partnerschappen kenmerken zich door de afspraak dat Pastiel als eerste leverancier van personeel in beeld is en dat ze Pastiel ook aanbevelen bij derden. Dit vertrouwen zorgt voor een prima basis om de relatie verder uit te bouwen en daarmee de doelgroep van potentiele werknemers nog effectiever te plaatsen. Het biedt onder andere ruimte om potentiele werknemers met de juiste startkwalificaties, maar zonder arbeidsritme, toch geplaatst te krijgen. De uitzendbureaus zijn een zeer belangrijke partner. Nadat Pastiel de potentiele werknemer heeft leren kennen in de fase Werken Diagnose lukt het heel goed om mensen via uitzendbureaus snel te plaatsen Het voorwerk door Pastiel is voor de uitzendbureaus en de potentiele medewerker van toegevoegde waarde. Verder blijkt de intensieve samenwerking tussen de teams WGD en WND vruchten af te werpen. Het kennen van de werkgever en het snel kunnen schakelen met de kennis over de potentiele werknemers zorgt voor de gewenste slagvaardigheid en daadkracht. De werkgevers waarderen dit en zien Pastiel dan ook niet als ambtelijk of bureaucratisch. Gezien de opdracht een gewenst resultaat. Wat in het pilotjaar nog niet is gerealiseerd zijn de opleidingstrajecten en de arrangementen. De aanlooptijd voor deze onderdelen was te lang. De behoefte bij de werkgevers ontstond pas na verloop van tijd. Pas op het moment dat er voldoende vertrouwen en continu'fteit van Pastiel is gerealiseerd zal dit onderdeel zijn vruchten gaan afwerpen. In het laatste kwartaal van de pilot zijn de eerste initiatieven hiertoe al wel genomen. Realisatie valt buiten de pilotperiode. De opzet van een vast klantenpanei is doorgeschoven naar 2014. In 2013 stonden de twee klanttevredenheidsonderzoeken, inclusief een focusgroep voor verdieping, centraal. 8.3 Toelichting procesgang Een belangrijk onderdeel van de WGD en de procesgang wordt gemeten via het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder werkgevers door onderzoeksbureau CAB. Paractraaf 8.3 is intearaa! overaenomen uit het rapport. 20 Speeddaten met uitzendbureaus

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2014 | | pagina 103