3. Klanten verwachten een proactieve opstelling van de accountmanagers en jobcoaches. Zorg dat zij veel kennis van de klant krijgen voor goede match en begeleiding. 4. Begin snel met kandidatenpoule via web. Dat biedt klanten de mogelijkheid om aanbod van Pastiel snel en gemakkelijk te vinden. 8.4 Actiepunten Tussenevaluatie In deze paragraaf staat de stand van zaken rond de actiepunten op het gebied van werkgeversdienstverlening uit de tussenevaluatie. Nr. Actie Realisatie Toelichting 1 De werkwijze van de accountmanagers wordt aangescherpt waardoor de werkgevers een compleet beeld krijgen van de mogelijkheden van Pastiel. Ja Intensievere afstemming met Marketeer en prioritering in marktbenadering. 2 De marketinginstrumenten worden uitgebreid en verbeterd. De mogelijkheden van online instrumenten worden onderzocht. Voorbeelden zijn de website en social media. Daarnaast komen er folders voor de werkgevers, wordt meer informatie verstrekt tijdens de verkoopgesprekken en komen er netwerkbijeenkomsten voor ondernemers. Ja Werkgeversfolders, online nieuwsbrief voor werkgevers, vernieuwde website, lidmaatschap van zakelijke netwerkclubs door het hele werkgebied en bijzondere acties, zoals het nieuwjaarsgeschenk. 3 De aandachtspunten voor de jobcoach zijn besproken met de medewerkers van Pastiel en worden verwerkt in een aangepaste werkwijze van dejobcoaches. Nee Werkdruk is toegenomen, hierdoor is begeleiding op de werkplek geminimaliseerd. Dit is geen wenselijke situatie. 4 Bij de dienstverlening aan werkgevers is hun wens steeds het uitgangspunt van het gesprek. Ja De werkwijze van Pastiel is om vanuit de wens van de werkgever in gesprek te gaan. Wij komen niet met klanten onder de arm bij de werkgever. Als vernieuwd instrument is meewerken op de werkvloer als alternatief sollicitatiegesprek ontwikkeld. 5 Het KTO wordt herhaald aan het einde van de pilot. Ja

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2014 | | pagina 106