+1
in duizenden euro's
Hieronder wordt toegelicht waardoor de lasten lager zijn uitgevallen. Deze toelichting is
veelal dezelfde als bij de tussenevaluatie omdat de ingezette lijn is doorgezet.
Aanpassingen begroting (voordeel van 817.000).
Bij de voorbereidingen op de pilot was de verwachting dat de professionals veel gebruik
zouden maken van participatiemiddelen zoals loonkostensubsidies, individuele trajecten en
opleidingen. In de praktijk zijn deze middelen in de pilot slechts zeer beperkt ingezet. Deze
uitkomst sluit exact aan bij het doel van Pastiel. Het personeel van Pastiel is namelijk zelf
het middel om de potentiele medewerkers te stimuleren.
De reden voor deze beperkte inzet is verder dat vooral een match tussen werkgever en
medewerker centraal staat. Pastiel biedt geen subsidies maar een goede medewerker. Deze
kwaliteit is precies wat de werkgever nodig heeft.
Bij het bemiddelen van potentiele werknemers is wel regelmatig gebruik gemaakt van de
mogelijkheid om met behoud van een maand uitkering een potentiele werknemerte plaatsen
voor minimaal drie tot zes maanden. Hierdoor ontstaat wel een iets hogere post bij de
uitkeringen, maar veel minder administratieve rompslomp en meer snelheid.
Omschrijving
Oorspronkelijke
Begroting
Werkelijke
begroting
na eerste
besteding
wijziging
f1-8-2013\
Baten
Lumpsum-financiering gemeenten
2.605
2.181
1.781
ESF-subsidie
308
308
308
Totaal Baten
2.914
2.490
2.090
Lasten
Totaal Personeelslasten
1.186
1.276
1.137
Programmalasten:
0
Individuele trajecten
300
0
Loonkostensubsidie
400
0
0
Eigen budget MC/JC
239
240
138
Kinderopvang
0
160
3
Vergoeding deelnemers
158
0
0
Reiskosten deelnemers
202
202
101
Totaal programmalasten
1.300
602
242
Overige lasten:
Huisvesting
110
110
132
- Automatisering
80
80
120
Opleidingen
60
60
73
Externe begeleiding
27
27
10
Overig en onvoorzien
152
336
384
Totaal overige lasten
428
612
718
Totaal Lasten
2.914
2.489
2.097
Resultaat
0
-7