+1 in duizenden euro's Hieronder wordt toegelicht waardoor de lasten lager zijn uitgevallen. Deze toelichting is veelal dezelfde als bij de tussenevaluatie omdat de ingezette lijn is doorgezet. Aanpassingen begroting (voordeel van 817.000). Bij de voorbereidingen op de pilot was de verwachting dat de professionals veel gebruik zouden maken van participatiemiddelen zoals loonkostensubsidies, individuele trajecten en opleidingen. In de praktijk zijn deze middelen in de pilot slechts zeer beperkt ingezet. Deze uitkomst sluit exact aan bij het doel van Pastiel. Het personeel van Pastiel is namelijk zelf het middel om de potentiele medewerkers te stimuleren. De reden voor deze beperkte inzet is verder dat vooral een match tussen werkgever en medewerker centraal staat. Pastiel biedt geen subsidies maar een goede medewerker. Deze kwaliteit is precies wat de werkgever nodig heeft. Bij het bemiddelen van potentiele werknemers is wel regelmatig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om met behoud van een maand uitkering een potentiele werknemerte plaatsen voor minimaal drie tot zes maanden. Hierdoor ontstaat wel een iets hogere post bij de uitkeringen, maar veel minder administratieve rompslomp en meer snelheid. Omschrijving Oorspronkelijke Begroting Werkelijke begroting na eerste besteding wijziging f1-8-2013\ Baten Lumpsum-financiering gemeenten 2.605 2.181 1.781 ESF-subsidie 308 308 308 Totaal Baten 2.914 2.490 2.090 Lasten Totaal Personeelslasten 1.186 1.276 1.137 Programmalasten: 0 Individuele trajecten 300 0 Loonkostensubsidie 400 0 0 Eigen budget MC/JC 239 240 138 Kinderopvang 0 160 3 Vergoeding deelnemers 158 0 0 Reiskosten deelnemers 202 202 101 Totaal programmalasten 1.300 602 242 Overige lasten: Huisvesting 110 110 132 - Automatisering 80 80 120 Opleidingen 60 60 73 Externe begeleiding 27 27 10 Overig en onvoorzien 152 336 384 Totaal overige lasten 428 612 718 Totaal Lasten 2.914 2.489 2.097 Resultaat 0 -7

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2014 | | pagina 108