biz 4 133601 Ook vanaf de Bredyk is sprake van een gevarieerd beeld. Langs de Seerob staan kleinere bedrijfsloodsen, autobedrijven en bedrijfswoningen met een uiteenlo- pende architectuur. Wei is er sprake van een duidelijk ritme van de bebouwing. Dit beeld wordt versterkt door de bomenrij langs de Bredyk. Figuur 3. Beeld vanaf de Bredyk 2. 3. Functionele situatie Type bedrijvigheid Op het bedrijventerrein komen verschillende soorten bedrijven voor. Naast be drijvigheid die in de woonomgeving niet wenselijk is, zoals de milieustraat, komt er ook lichte bedrijvigheid voor zoals installatie- en aannemersbedrijven en een aantal bedrijfsverzamelgebouwen. Daarnaast is sprake van perifere detailhandel, zoals autobedrijven, bouwmarkten, verkoop van keukens, badkamers en meube- len en de verkoop van motorbrandstoffen. Tot slot is bij de entree van het bedrij venterrein een kantoorpand gebouwd. Zware bedrijvigheid is niet aan de orde. Ontsluiting Ontsluiting gebeurt via twee routes. De hoofdontsluiting loopt rechtstreeks naar het Noordwesttangent (N393) en vanaf hier naar de Bredyk/Ljouwerterdyk (N357). Daarnaast is er via de Butenskilwei sprake van een ondergeschikte verbin- ding, die vooral van belang is voor doorgaand fietsverkeer. Voor de interne ont sluiting is sprake van een 'acht' waarop alle kavels aansluiten. Er loopt een ge- scheiden fietspad vanuit Stiens tot aan de monumentale boerderij bij de ingang van het bedrijventerrein. Parkeren vindt plaats op de bedrijfspercelen zelf. Rho Adviseurs B.V. Bestemmingsplan Stiens - Bedrijventerrein Middelsee Status: Ontwerp 26-05-14

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2014 | | pagina 95