GEMEENTE LEEUWARDERADEEL 2. De klachtencoordinator ziet erop toe dat de behandeling van een klacht conform de bepalingen van Afdeling 9.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht en het bepaalde in deze verordening plaatsvindt. 3. De klachtbehandelaar behandelt en onderzoekt de klacht en stelt de klager en degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft in de gelegenheid te worden gehoord. 4. De in de organisatie geldende vervangingsregeling is van overeenkomstige toepassing op de in lid 1 genoemde personen. Hoofdstuk II. MONDELINGE KLACHTEN Artikel 4. Indiening en afhandeiing 1Voor de indiening van een mondelinge klacht gelden er geen vormvereisten. 2. Mondelinge klachten worden in principe mondeling afgedaan. Degene bij wie de klacht wordt geuit probeert direct tot een oplossing te komen (informele bemiddeling). Indien de klager hierom verzoekt is de betrokken ambtenaar verplicht de behandeling van de klacht over te dragen aan zijn direct leidinggevende. 3. Wordt de mondelinge klacht niet tot tevredenheid van de klager afgedaan, dan wordt de klager op de mogelijkheid gewezen van schrifteiijke kiachtbehandeling. Hoofdstuk III. INDIENING VAN SCHRIFTELIJKE KLACHTEN Artikel 5. Wijze van indiening 1Een schriftelijk ingediende klacht wordt - afhankelijk van de vraag op welk bestuursorgaan de klacht betrekking heeft - ingediend bij de in artikel 1.1., onder b. genoemde bestuursorganen. De klacht moet zijn ondertekend en ten minste de volgende gegevens bevatten: a. de naam en het adres van de klager; b. de dagtekening; c. een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht. 2. Zodra (tussentijds) naar tevredenheid van de klager aan diens klacht tegemoet is gekomen, vervalt de verplichting tot verdere behandeling van de klacht. De tevredenheid wordt schriftelijk aan klager en degene over wie werd geklaagd bevestigd. Artikel 6= Ontvangst en reglstratie 1. Elke schrifteiijke ingediende klacht wordt voorgelegd aan de klachtencoordinator, die zorg draagt voor de registratie van de klacht. 2. De ontvangst van een schriftelijk ingediende klacht wordt binnen een week schriftelijk aan de kiager bevestigd door het bestuursorgaan. 3. Indien de klacht niet voldoet aan de formele vereisten voor het indienen van een schrifteiijke klacht, kan de klacht buiten behandeling biijven, mits de klager de gelegenheid heeft gehad het verzuim te herstellen binnen een hem daartoe door de klachtbehandelaar gestelde termijn. Hoofdstuk III. BEHANDELING VAN SCHRIFTELIJKE KLACHTEN Artikel 7, Niet verplicht tot kiachtbehandeling 1De klachtencoordinator beoordeelt in overleg met de klachtbehandelaar of er sprake is van een van de situaties als genoemd in artikel 9:8, lid 1 en 2, van de Algemene wet

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2016 | | pagina 194