8
9
Dat in oanhinger it terrein forniele soe, is gjin réeel
argumint, omt dan it terrein ek net doge soe foar
auto's dy't swierder binne en óf- en oanride. Dat der
foar motor, scooter en brommer bitelle wurde moat as
dy njonken de tinte steane, kinne wy akkoart mei gean.
Men soe se ek gewoan forbiede kinne, mar in mooglik-
heit se by de tinte to hawwen, moat bean wurde kinne.
Ek al omt oars in stalling ünder taforsjoch winsklik
wêze soe, hwat ek kosten meibringt. Wy soene twa-
tsjillige motoaryske forfiermiddels ünder ien priis brin-
ge wolle, n.l. foar de helte fan de priis dy't bitelle wurdt
foar de auto, dus f0,75. (Sjoen it tal sitplakken yn de
trochsnee auto en de sitplakken op de boppeneamde
forfiermiddels is dat ridlik, tocht üs.)
Foar de fytsen soene wy gjin taryf stelle wolle.
Dizze hawwe gjin steurjende wurking yn de sin fan
de boppeneamde forfiermiddels. In famylje komt troch-
strings mei alle leden apart op 'e fyts en dat soe de
kosten gans forheegje, wylst wy oannimme meije, dat
sy, dy't op 'e fyts komme, yn elts gefal gjin auto
hawwe of dêr gjin gebrük fan meitsje wolle of kinne.
Foarbyld fan de kosten: Famylje fan 5 persoanen is
5 x f 0,75 is f3,75 deis; famylje fan 5 persoanen mei
auto f 1,50 deis.
In mooglik argumint, dat fytsen by de tinte gefaer
opleverje foar de tinte, dêr kin ik op antwurdzje, dat
ik üt ünderfining wit, dat soks eins net foarkomt.
Hwat it rommelich oansjen op it terrein oanbilanget,
dat is in kwestje fan bihear. Hwat forpleatsbere fyts-
rekken by de tintplakken kin der alles oan dwaen.
Hwat de oare tariven oanbilanget, dêryn kinne wy
mei it ütstel wol meigean.
Noch ien fraech: By 2: „seizoentarieven", stiet net,
dat der ek noch oernachtingsjild bitelle wurde moat
foar de persoanen dy't yn de tinte of karavan for-
bliuwe. Ik nim oan, dat it sa is, mar dat soe ik wol
graech fornimme.
De heer Visser: Na het betoog van de heer P. van
der Veen kan ik me wel enigszins beperken.
De drie samenwerkende fracties hebben t.a.v. de ta
rieven van het kampeerterrein nog wel een wens. Er
leven nog een paar vragen en er is ook nog een be
zwaar.
Die wens de heer Van der Veen heeft hem ook
nog even genoemd zou ik als volgt willen formuleren:
Wij zouden het wel op prijs stellen, als de Raad na
afloop van het eerste seizoen, dat Leeuwarden dan een
camping geëxploiteerd heeft, geïnformeerd werd over
de ervaringen, die daar opgedaan zijn. Er kunnen
zich omstandigheden voordoen, die vooral t.a.v. de ta
riefstelling eisen, dat de tarieven hier en daar wat
bijgeschaafd worden.
Wat de vragen betreft, ik zou ten eerste graag ge-
informeerd worden over de correctie, die aangebracht
is. Is de veronderstelling misschien juist, dat die ver
band houdt met het te verwachten gebruik van elek
trische toestellen, koelkasten e.d. in de grote caravans?
Mijn tweede vraag, ook gesteld door de heer Van
der Veen, heeft betrekking op de interpretatie van het
standplaatstarief. We hebben bezwaar tegen het bezoe
kerstarief. Wij vinden, dat eigenlijk onsympathiek, maar
wij willen toch de belangen van de kampeerders die
o.i. uitsluitend betrekking hebben op de rust op de
camping, laten prevaleren. Wel hebben wij een bezwaar,
als dit tarief in het algemeen gehandhaafd wordt; wij
zijn van mening, dat kinderen gratis toegang hebben.
En dat zal ook in overeenstemming zijn met het gedif
ferentieerde tarief voor de overnachtingen. Het is voor
ons dan ook aanleiding om het volgende amendement
in te dienen op ontwerp-besluit no. 19750:
„De Raad der gemeente Leeuwarden; in vergade
ring bijeen op 5 januari 1970; besluit: het tarief voor
bezoekers, als bedoeld onder letter E van de dagta
rieven, als volgt te wijzigen:
e. bezoekers:
personen van 13 jaar en ouder f0,75;
personen t.e.m. 12 jaar onder geleide nihil;
personen t.e.m. 12 jaar zonder geleide f 0,75."
Het amendement is mede-ondertekend door de heren
Klomp en Stek.
De heer Weide: Mij is als lid van de Com
missie voor de Sport en Recreatie tijdens de be
oordeling of vaststelling in die commissie van de
tarieven voor het gebruik van de Beurs iets ontgaan,
waarover ik de laatste paar dagen herhaaldelijk ben
opgebeld door een aantal verenigingen, die o.a. van de
Beurs gebruik maken. Het betreft n.l. de datum van
ingang (1 januari 1970) van die tarieven. Ze worden
vrij drastisch verhoogd en daar hebben al de vereni
gingen ook wel terdege begrip voor. Doordat zij echter
plotseling voor die verhoging worden geplaatst, kan
dit belangrijke financiële moeilijkheden in het lopende
verenigingsjaar veroorzaken. Daarom hebben deze ver
enigingen de laatste paar dagen een actie ondernomen
en ons verzocht te bewerkstelligen, dat de datum van
ingang verschoven zou worden naar de aanvang van
het nieuwe verenigingsjaar. Ik heb voor dit verzoek
volledig begrip en ik zou Uw College dan ook willen
vragen, of het dit verzoek zou willen overnemen.
Ik heb geen enkele behoefte op de tarieven voor de
camping in te gaan. In het verleden zijn deze tot in
den treure bestudeerd door allerlei instituten en in
stanties. We krijgen hier een nieuwe camping en de
tarieven zijn bijzonder reëel. De Nederlandse Kampeer-
raad heeft hierover geadviseerd en ik geloof, dat wij
het niet moeilijker en ook niet ingewikkelder moeten
maken en deze tarieven rustig een kans moeten geven.
Ik zou me verder willen aansluiten bij het verzoek
van de heer Visser, ons na het eerste seizoen in een
kort „kattebelletje" mededelingen te doen omtrent de
ervaringen die men met deze tarieven heeft gehad.
De heer Schönfeld: Het gestelde onder punt 3 van
het besluit, n.l. de winterstalling voor caravans, vind
ik tè onvolledig. Bovendien is het bedrag ad f 60,bij
zonder laag. Momenteel wordt een gemiddeld bedrag
van f 100,-— per winterseizoen als gemiddeld bedrag
heel normaal gevonden. Tevens vraag ik me af, of dit
uitsluitend geldt voor sta-caravans of ook voor vouw
caravans. Bij de sta-caravans zal het in beslag te ne
men vloeroppervlak toch dé grote rol spelen, terwijl
er daarentegen ook types vouw-caravans zijn, waar
van de wagen in gesloten toestand op de zijkant ge
kanteld kan worden, waardoor het in beslag te nemen
vloeroppervlak dermate klein wordt, dat een derge
lijke caravan in een autobox naast de te stallen auto
kan worden opgeslagen.
Tot slot zal ik graag vernemen, wie van deze win
terstalling gebruik mogen maken. Zijn dit degenen
die zich voor het daaropvolgende seizoen voor een
staanplaats hebben laten inschrijven, hetgeen ik per
soonlijk het meest logisch zou vinden, of kan ieder
een straks zijn caravan in de winter bij de Gemeente
onder dak brengen? Persoonlijk zou ik graag zien, dat
bedoeld artikel alsnog zodanig wordt aangevuld en
gewijzigd, dat we hier niet met een onvolledig
artikel narigheid krijgen, doordat iedereen zijn caravan
bij de Gemeente gaat stallen, waartegen we niets kun
nen doen, terwijl dit in vergelijking met het gemiddelde
bedrag dat elders wordt gevraagd, ook nog op een
koopje kan.
Ik zal hierover graag de mening van het College ver
nemen.
De Voorzitter: Ik schors nu de vergadering voor de
eerste koffiepauze.
Ik zou nog wel even willen opmerken, dat straks, bij
de verdere behandeling van dit punt, het voorstel, dat
is ingediend door de heren Visser, Klomp en Stek,
mede onderwerp van onze discussie zal vormen.
De Voorzitter: Ik heropen de vergadering.
De hear Tiekstra (weth.)De hear P. van der Veen
is bigoun mei to sizzen, dat syn fraksje yn it algemien
akkoart gean kin mei de tariven, binammen dy't it
kampearterrein oanbilangje. Hy hat ik kom aensen
wol by syn oare opmerkingen him öffrege, oft it
guodkeape swimabonnemint foar de kampearders ek
foar de wykeinkampearders jilde koe. Ik tocht, dat dat
foar dizze léste kategory foar safier dy der wêze
soe net sa'n greate needsaek hat, omdat de tsien
baden-kaerten f 4,kostje en dy binne uteraerd ek yn
it wykein goed brükber. De tiid leart wol, dat dat in
oantreklike kaert is, binammen foar it swimmen fan
bern. Dy tsien baden-kaert kin men ek brüke hwan-
near't men net kampearret.
De hear Van der Veen sil it mei my iens wêze, dat
by kampearders foar in langere tiid de kontrole mak-
liker is as by wykein-kampearders. It wurdt der al-
linnich mar hwat yngewikkelder fan.
Wy sille nou foar it earst mei it bihearen en eks-
ploitearjen fan in camping to set en wy wolle graech
datjinge hwat wy leard hawwe in oare kear nochris
oan de Ried foarlizze. Soe hwat de hearen Van der
Veen c.s. freegje nedich wêze, dan heart de Ried dêr
fêst noch fan en oars kin de Ried seis ek wolris in
fraech yn dy rjochting stelle.
Ik tocht, dat wy earst mar ris ünderfining opdwaen
moatte.
Dan freget de hear Van der Veen: Hwat moat for-
stien wurde ünder in steanplak Ik tocht, it plak hwer't
in tinte stean kin, binammen ek it plak hwer't even
tueel noch in slieptinte by stean kin. Ik tocht, dat dêr
net ünder forstien wurde moat in plak, hwer't mei-
inoar gearhingjende groepen kampearje sille, wol in
plak, hwer't byg. in hüshalding mei twa tinten stean
kin. Steanplak is steanplak; is der romte foar twa tin
ten, dan kinne der twa tinten stean, dus ek twa hüs-
haldings op ien steanplak. Wy moatte mar ris sjen,
hoe't him dat üntjowt. Ik merk hjir efkes by op
dat hat al by it fêststellen fan it reglemint oan de oar-
der west dat der aparte fakken binne foar de
jongerein en dat der foar groepkampearjen ek wol
mooglikheit is, foar safier uteraerd it steanplak der
romte foar biedt. Mar ünder steanplak wurdt dus net
forstien: in tinte allinne, dat kin ek in karavan wêze
of in travel-sleeper of in gewoane tinte plus in sliep
tinte ensfh.
Dan hat de hear Van der Veen frege: Hoe wurdt it
taryf tapast Dat is yn it gehiel fan it hantearjen fan
it kampeartaryf de hear Van der Veen is yn dat
opsicht noch folie deskundiger as ik altyd hwat in
slim punt. It ütgongspunt binne de deitariven. Ik moat
tajaen, dat yn dit opsicht fan it nacht- of etmelfor-
bliuw de redaksje net skerp is, mar neffens my moatte
wy nei de regeling ta, dat de dei fan oankomst en de
dei fan fortrek foar ien dei jilde. En ik tocht, dat wy
dan foar in great part tomjitte komme oan de bi-
swieren dy't de hear Van der Veen sjocht.
Hwat de oanhingkarre of -weintsje oangiet (de hear
Van der Veen treft it wol; ik haw seis sa'n ding), soe
ik sizze: hy hat nei myn hert sprutsen. It is, leau ik,
sa: Bitelle moat der foar it forfiermiddel wurde, sadré
it binnen de stekken is en de auto kin miskien op 'e
dyk stean bliuwe, as dêr romte genöch is. Mar ik wit
ek wol, dat de auto's ek noch in bipaelde komplemin-
taire bergingskapasiteit fortsjintwurdigje, hwannear't
men mear rommel hat as men yn 'e tinte bergje kin.
Wol hat it, as soksoart saken lang op in fêst plak
stean bliuwe, gefolgen foar de gêrsmatte, binammen
op terreinen, hwer't it der troch de grounsoart tige op
oan komt. En dat is by de Greate Wielen perfoarst it
gefal. Dus ik woe it ek yn dit opsicht earst noch mar
ris oansjen, hoe't de saek him dêr üntjowt. Ik merk
hjirby wol op, dat yn it algemien it biteljen foar auto-
oanhingweintsjes gjin nijs is; it is op mear kampear-
terreinen it gefal.
De hear Van der Veen hat seis al sein: Wy steane
net op it heechste ein. Wy sitte, tocht ik, mear yn it
midden en dan referearje ik my mar wer oan de ün-
derfinings, dy't wy hjirby opdwaen sille. Ik haw ek
dit biswier, dat men hoeden wêze moat mei it sünder
forgoeding talitten fan alderhanne vehikels, hwant
hjoed rint men tsjin sa'n weintsje en moarn tsjin in
oaren ien op, en oaremoarn steane der op ien plak
trije fan soksoarte fan dingen. Dat wurdt dan wol
hwat slim, hwant as der trije steane foar nul sinten,
dan moatte der twa óf.
Ik leau, dat it forstannich is de nou ütstelde rege
ling dochs mar oan to halden, al wie it allinnich mar
om dêrmei de saek hwat yn 'e han to halden. As ik it
nammers goed bigryp, dan hat de hear Van der Veen
dit taryf ek rangskikt ünder de kategory fan de twa-
tsjillige forfiermiddels; hy woe ta en ik leau net,
dat dêr nou in oerweagjend biswier tsjin bistean sil
nei in situaesje, hwerby in twatsjillich forfiermiddel
omrekkene net djürder wurdt as in auto, as ik
him alteast goed bigrepen haw. In hiel oare fraech
is, oft it pleatsen fan fytsen dan neat kostje moat,
hwant in fyts is noch in anonym forskynsel en hoe
wol men soks kontrolearje Hwannear't it tal fytsen
net op de iene of oare wize biheind wurde kin bi
nammen trochdat men foar it pleatsen dêrfan bitelje
moat dan kinne der maklik situaesjes üntstean,
hwerby der wol sprake is fan it foroarsaekjen fan
skea.
De skea oan 'e tinte op it plak hwer't de fyts stiet,
ynteressearret my natuerlik net to folie, mar wol de
skea oan 'e biplanting ensfh., dy't üntstean kin, as
men ien, twa, trije of in hiele bulte fytsen der tsjinoan
set. Ik leau, dat al dit soart saken sjoen wurde moat
tsjin dizze eftergroun: Hoe halde wy de saek sada-
nich yn de han, dat wy yndied in oarderlike situaesje
halde
De heer Visser heb ik al beantwoord, toen ik zei
bereid te zijn de Raad te informeren omtrent de erva
ringen, die wij met deze materie opdoen. Hij heeft nog
gevraagd, wat eigenlijk de reden van de correctie is.
Die is, dat bij de levering van elektriciteit de trap
niet is 23 en zo vervolgens, maar 368 en vervol
gens. Vandaar, dat 3 ampère niet voorkwam en dat
we wel naar de 4 ampère toe moesten.
De heer Visser komt met een amendement op de
kwestie van het bezoekerstarief. Ik wil beginnen met
nadrukkelijk vast te stellen, dat het bezoekerstarief
geen andere functie heeft dan te zijn een ordemaat
regel, waardoor de kampeerders en het kampeerter
rein niet overlopen worden door ongewenste bezoekers.
Maar tegelijkertijd dient toch de redelijke mogelijkheid
te bestaan, dat men daar terecht kan. En als men
dan gebruik maakt van de aanwezige voorzieningen,
dan moet men daar ook iets voor betalen. D.w.z. en
daar kom ik dan zeer nadrukkelijk op dat het in het
kader van deze redenering niet acceptabel is, dat er
personen op de camping worden toegelaten, op wie
geen controle mogelijk is. En nu is de heer Visser
misschien wat optimistischer over kinderen t.e.m. 12
jaar onder geleide dan ik. Ik geloof, dat de ervaring
leert, dat, als men kinderen t.e.m. 12 onder geleide
enige vrijheid gunt, er dan toch van „enig geleide" niet
veel terecht komt. En dan prefereer ik bepaald, dat
voor deze categorie ook betaald wordt. Ik geloof, dat
je daarmee de zaak in de hand houdt in het belang van
de kampeerders en in het belang van de camping. Ik
heb dus bepaald bezwaar tegen het kosteloos toelaten
van kinderen, ook wanneer ze onder geleide zouden
zijn.
In de campingsfeer blijvende, zou ik de heer Schön
feld aangaande tarieven voor winterberging willen
zeggen, dat de caravans hier in weer en wind zouden
staan. Een goede caravan kan daar natuurlijk wel
tegen en minder goede caravans kan men daaraan
wel prijsgeven, maar tarieven, vergelijkbaar met ta
rieven voor winterberging onder dak, kunnen hier niet
toegepast worden.
Dan zou ik t.a.v. de opmerking van de heer Weide
over de tarieven voor de sportaccommodaties even heel
duidelijk op een onderscheid willen wijzen. Aan de orde
zijn tarieven voor incidenteel gebruik. De verenigingen,
die vallen onder de categorie vaste gebruikers de
verenigingen die spelen in competitieverband etc.
vallen onder de algemene regeling, waarbij ze uitslui
tend water, vuur en licht betalen. Overigens wil ik op
merken, dat vbor de tarieven voor incidenteel gebruik
ook alleen maar sprake is van een geringe aanpassing.
Ik heb tot op heden ook met de Leeuwarder Sport
raad overleg moeten plegen en dat is natuurlijk ook
het orgaan, waarbij de verenigingen eventueel met hun
bezwaren terecht zullen komen. Bij dat orgaan is mij
evenwel ook niet gebleken van het bezwaar, dat de
heer Weide noemt. Mocht het er wèl zijn, dan zijn de
verenigingen stellig in staat het via de Leeuwarder
Sportraad aan ons duidelijk te maken, maar nogmaals:
ik dacht en ik verwacht, dat het niet bestaat.
De hear P. van der Veen: Hwat it punt fan de
steanplakken oangiet, bin ik bliid, dat de hear Tiekstra
antwurde hat, dat it taryf fan f 1,50 jildt foar ien dei
mei de folgjende nacht, dus sa't ik it ha woe.
Hwat it taryf foar it swimbad oanbilanget, dêryn
kin ik ek wol meigean. Syn redenearring oangeande it
plak foar in tinte mei in weintsje derefter keppele kin
ik dochs net hielendal ünderskriuwe. Wy hawwe tsjint-