8 9 Dat in oanhinger it terrein forniele soe, is gjin réeel argumint, omt dan it terrein ek net doge soe foar auto's dy't swierder binne en óf- en oanride. Dat der foar motor, scooter en brommer bitelle wurde moat as dy njonken de tinte steane, kinne wy akkoart mei gean. Men soe se ek gewoan forbiede kinne, mar in mooglik- heit se by de tinte to hawwen, moat bean wurde kinne. Ek al omt oars in stalling ünder taforsjoch winsklik wêze soe, hwat ek kosten meibringt. Wy soene twa- tsjillige motoaryske forfiermiddels ünder ien priis brin- ge wolle, n.l. foar de helte fan de priis dy't bitelle wurdt foar de auto, dus f0,75. (Sjoen it tal sitplakken yn de trochsnee auto en de sitplakken op de boppeneamde forfiermiddels is dat ridlik, tocht üs.) Foar de fytsen soene wy gjin taryf stelle wolle. Dizze hawwe gjin steurjende wurking yn de sin fan de boppeneamde forfiermiddels. In famylje komt troch- strings mei alle leden apart op 'e fyts en dat soe de kosten gans forheegje, wylst wy oannimme meije, dat sy, dy't op 'e fyts komme, yn elts gefal gjin auto hawwe of dêr gjin gebrük fan meitsje wolle of kinne. Foarbyld fan de kosten: Famylje fan 5 persoanen is 5 x f 0,75 is f3,75 deis; famylje fan 5 persoanen mei auto f 1,50 deis. In mooglik argumint, dat fytsen by de tinte gefaer opleverje foar de tinte, dêr kin ik op antwurdzje, dat ik üt ünderfining wit, dat soks eins net foarkomt. Hwat it rommelich oansjen op it terrein oanbilanget, dat is in kwestje fan bihear. Hwat forpleatsbere fyts- rekken by de tintplakken kin der alles oan dwaen. Hwat de oare tariven oanbilanget, dêryn kinne wy mei it ütstel wol meigean. Noch ien fraech: By 2: „seizoentarieven", stiet net, dat der ek noch oernachtingsjild bitelle wurde moat foar de persoanen dy't yn de tinte of karavan for- bliuwe. Ik nim oan, dat it sa is, mar dat soe ik wol graech fornimme. De heer Visser: Na het betoog van de heer P. van der Veen kan ik me wel enigszins beperken. De drie samenwerkende fracties hebben t.a.v. de ta rieven van het kampeerterrein nog wel een wens. Er leven nog een paar vragen en er is ook nog een be zwaar. Die wens de heer Van der Veen heeft hem ook nog even genoemd zou ik als volgt willen formuleren: Wij zouden het wel op prijs stellen, als de Raad na afloop van het eerste seizoen, dat Leeuwarden dan een camping geëxploiteerd heeft, geïnformeerd werd over de ervaringen, die daar opgedaan zijn. Er kunnen zich omstandigheden voordoen, die vooral t.a.v. de ta riefstelling eisen, dat de tarieven hier en daar wat bijgeschaafd worden. Wat de vragen betreft, ik zou ten eerste graag ge- informeerd worden over de correctie, die aangebracht is. Is de veronderstelling misschien juist, dat die ver band houdt met het te verwachten gebruik van elek trische toestellen, koelkasten e.d. in de grote caravans? Mijn tweede vraag, ook gesteld door de heer Van der Veen, heeft betrekking op de interpretatie van het standplaatstarief. We hebben bezwaar tegen het bezoe kerstarief. Wij vinden, dat eigenlijk onsympathiek, maar wij willen toch de belangen van de kampeerders die o.i. uitsluitend betrekking hebben op de rust op de camping, laten prevaleren. Wel hebben wij een bezwaar, als dit tarief in het algemeen gehandhaafd wordt; wij zijn van mening, dat kinderen gratis toegang hebben. En dat zal ook in overeenstemming zijn met het gedif ferentieerde tarief voor de overnachtingen. Het is voor ons dan ook aanleiding om het volgende amendement in te dienen op ontwerp-besluit no. 19750: „De Raad der gemeente Leeuwarden; in vergade ring bijeen op 5 januari 1970; besluit: het tarief voor bezoekers, als bedoeld onder letter E van de dagta rieven, als volgt te wijzigen: e. bezoekers: personen van 13 jaar en ouder f0,75; personen t.e.m. 12 jaar onder geleide nihil; personen t.e.m. 12 jaar zonder geleide f 0,75." Het amendement is mede-ondertekend door de heren Klomp en Stek. De heer Weide: Mij is als lid van de Com missie voor de Sport en Recreatie tijdens de be oordeling of vaststelling in die commissie van de tarieven voor het gebruik van de Beurs iets ontgaan, waarover ik de laatste paar dagen herhaaldelijk ben opgebeld door een aantal verenigingen, die o.a. van de Beurs gebruik maken. Het betreft n.l. de datum van ingang (1 januari 1970) van die tarieven. Ze worden vrij drastisch verhoogd en daar hebben al de vereni gingen ook wel terdege begrip voor. Doordat zij echter plotseling voor die verhoging worden geplaatst, kan dit belangrijke financiële moeilijkheden in het lopende verenigingsjaar veroorzaken. Daarom hebben deze ver enigingen de laatste paar dagen een actie ondernomen en ons verzocht te bewerkstelligen, dat de datum van ingang verschoven zou worden naar de aanvang van het nieuwe verenigingsjaar. Ik heb voor dit verzoek volledig begrip en ik zou Uw College dan ook willen vragen, of het dit verzoek zou willen overnemen. Ik heb geen enkele behoefte op de tarieven voor de camping in te gaan. In het verleden zijn deze tot in den treure bestudeerd door allerlei instituten en in stanties. We krijgen hier een nieuwe camping en de tarieven zijn bijzonder reëel. De Nederlandse Kampeer- raad heeft hierover geadviseerd en ik geloof, dat wij het niet moeilijker en ook niet ingewikkelder moeten maken en deze tarieven rustig een kans moeten geven. Ik zou me verder willen aansluiten bij het verzoek van de heer Visser, ons na het eerste seizoen in een kort „kattebelletje" mededelingen te doen omtrent de ervaringen die men met deze tarieven heeft gehad. De heer Schönfeld: Het gestelde onder punt 3 van het besluit, n.l. de winterstalling voor caravans, vind ik tè onvolledig. Bovendien is het bedrag ad f 60,bij zonder laag. Momenteel wordt een gemiddeld bedrag van f 100,-— per winterseizoen als gemiddeld bedrag heel normaal gevonden. Tevens vraag ik me af, of dit uitsluitend geldt voor sta-caravans of ook voor vouw caravans. Bij de sta-caravans zal het in beslag te ne men vloeroppervlak toch dé grote rol spelen, terwijl er daarentegen ook types vouw-caravans zijn, waar van de wagen in gesloten toestand op de zijkant ge kanteld kan worden, waardoor het in beslag te nemen vloeroppervlak dermate klein wordt, dat een derge lijke caravan in een autobox naast de te stallen auto kan worden opgeslagen. Tot slot zal ik graag vernemen, wie van deze win terstalling gebruik mogen maken. Zijn dit degenen die zich voor het daaropvolgende seizoen voor een staanplaats hebben laten inschrijven, hetgeen ik per soonlijk het meest logisch zou vinden, of kan ieder een straks zijn caravan in de winter bij de Gemeente onder dak brengen? Persoonlijk zou ik graag zien, dat bedoeld artikel alsnog zodanig wordt aangevuld en gewijzigd, dat we hier niet met een onvolledig artikel narigheid krijgen, doordat iedereen zijn caravan bij de Gemeente gaat stallen, waartegen we niets kun nen doen, terwijl dit in vergelijking met het gemiddelde bedrag dat elders wordt gevraagd, ook nog op een koopje kan. Ik zal hierover graag de mening van het College ver nemen. De Voorzitter: Ik schors nu de vergadering voor de eerste koffiepauze. Ik zou nog wel even willen opmerken, dat straks, bij de verdere behandeling van dit punt, het voorstel, dat is ingediend door de heren Visser, Klomp en Stek, mede onderwerp van onze discussie zal vormen. De Voorzitter: Ik heropen de vergadering. De hear Tiekstra (weth.)De hear P. van der Veen is bigoun mei to sizzen, dat syn fraksje yn it algemien akkoart gean kin mei de tariven, binammen dy't it kampearterrein oanbilangje. Hy hat ik kom aensen wol by syn oare opmerkingen him öffrege, oft it guodkeape swimabonnemint foar de kampearders ek foar de wykeinkampearders jilde koe. Ik tocht, dat dat foar dizze léste kategory foar safier dy der wêze soe net sa'n greate needsaek hat, omdat de tsien baden-kaerten f 4,kostje en dy binne uteraerd ek yn it wykein goed brükber. De tiid leart wol, dat dat in oantreklike kaert is, binammen foar it swimmen fan bern. Dy tsien baden-kaert kin men ek brüke hwan- near't men net kampearret. De hear Van der Veen sil it mei my iens wêze, dat by kampearders foar in langere tiid de kontrole mak- liker is as by wykein-kampearders. It wurdt der al- linnich mar hwat yngewikkelder fan. Wy sille nou foar it earst mei it bihearen en eks- ploitearjen fan in camping to set en wy wolle graech datjinge hwat wy leard hawwe in oare kear nochris oan de Ried foarlizze. Soe hwat de hearen Van der Veen c.s. freegje nedich wêze, dan heart de Ried dêr fêst noch fan en oars kin de Ried seis ek wolris in fraech yn dy rjochting stelle. Ik tocht, dat wy earst mar ris ünderfining opdwaen moatte. Dan freget de hear Van der Veen: Hwat moat for- stien wurde ünder in steanplak Ik tocht, it plak hwer't in tinte stean kin, binammen ek it plak hwer't even tueel noch in slieptinte by stean kin. Ik tocht, dat dêr net ünder forstien wurde moat in plak, hwer't mei- inoar gearhingjende groepen kampearje sille, wol in plak, hwer't byg. in hüshalding mei twa tinten stean kin. Steanplak is steanplak; is der romte foar twa tin ten, dan kinne der twa tinten stean, dus ek twa hüs- haldings op ien steanplak. Wy moatte mar ris sjen, hoe't him dat üntjowt. Ik merk hjir efkes by op dat hat al by it fêststellen fan it reglemint oan de oar- der west dat der aparte fakken binne foar de jongerein en dat der foar groepkampearjen ek wol mooglikheit is, foar safier uteraerd it steanplak der romte foar biedt. Mar ünder steanplak wurdt dus net forstien: in tinte allinne, dat kin ek in karavan wêze of in travel-sleeper of in gewoane tinte plus in sliep tinte ensfh. Dan hat de hear Van der Veen frege: Hoe wurdt it taryf tapast Dat is yn it gehiel fan it hantearjen fan it kampeartaryf de hear Van der Veen is yn dat opsicht noch folie deskundiger as ik altyd hwat in slim punt. It ütgongspunt binne de deitariven. Ik moat tajaen, dat yn dit opsicht fan it nacht- of etmelfor- bliuw de redaksje net skerp is, mar neffens my moatte wy nei de regeling ta, dat de dei fan oankomst en de dei fan fortrek foar ien dei jilde. En ik tocht, dat wy dan foar in great part tomjitte komme oan de bi- swieren dy't de hear Van der Veen sjocht. Hwat de oanhingkarre of -weintsje oangiet (de hear Van der Veen treft it wol; ik haw seis sa'n ding), soe ik sizze: hy hat nei myn hert sprutsen. It is, leau ik, sa: Bitelle moat der foar it forfiermiddel wurde, sadré it binnen de stekken is en de auto kin miskien op 'e dyk stean bliuwe, as dêr romte genöch is. Mar ik wit ek wol, dat de auto's ek noch in bipaelde komplemin- taire bergingskapasiteit fortsjintwurdigje, hwannear't men mear rommel hat as men yn 'e tinte bergje kin. Wol hat it, as soksoart saken lang op in fêst plak stean bliuwe, gefolgen foar de gêrsmatte, binammen op terreinen, hwer't it der troch de grounsoart tige op oan komt. En dat is by de Greate Wielen perfoarst it gefal. Dus ik woe it ek yn dit opsicht earst noch mar ris oansjen, hoe't de saek him dêr üntjowt. Ik merk hjirby wol op, dat yn it algemien it biteljen foar auto- oanhingweintsjes gjin nijs is; it is op mear kampear- terreinen it gefal. De hear Van der Veen hat seis al sein: Wy steane net op it heechste ein. Wy sitte, tocht ik, mear yn it midden en dan referearje ik my mar wer oan de ün- derfinings, dy't wy hjirby opdwaen sille. Ik haw ek dit biswier, dat men hoeden wêze moat mei it sünder forgoeding talitten fan alderhanne vehikels, hwant hjoed rint men tsjin sa'n weintsje en moarn tsjin in oaren ien op, en oaremoarn steane der op ien plak trije fan soksoarte fan dingen. Dat wurdt dan wol hwat slim, hwant as der trije steane foar nul sinten, dan moatte der twa óf. Ik leau, dat it forstannich is de nou ütstelde rege ling dochs mar oan to halden, al wie it allinnich mar om dêrmei de saek hwat yn 'e han to halden. As ik it nammers goed bigryp, dan hat de hear Van der Veen dit taryf ek rangskikt ünder de kategory fan de twa- tsjillige forfiermiddels; hy woe ta en ik leau net, dat dêr nou in oerweagjend biswier tsjin bistean sil nei in situaesje, hwerby in twatsjillich forfiermiddel omrekkene net djürder wurdt as in auto, as ik him alteast goed bigrepen haw. In hiel oare fraech is, oft it pleatsen fan fytsen dan neat kostje moat, hwant in fyts is noch in anonym forskynsel en hoe wol men soks kontrolearje Hwannear't it tal fytsen net op de iene of oare wize biheind wurde kin bi nammen trochdat men foar it pleatsen dêrfan bitelje moat dan kinne der maklik situaesjes üntstean, hwerby der wol sprake is fan it foroarsaekjen fan skea. De skea oan 'e tinte op it plak hwer't de fyts stiet, ynteressearret my natuerlik net to folie, mar wol de skea oan 'e biplanting ensfh., dy't üntstean kin, as men ien, twa, trije of in hiele bulte fytsen der tsjinoan set. Ik leau, dat al dit soart saken sjoen wurde moat tsjin dizze eftergroun: Hoe halde wy de saek sada- nich yn de han, dat wy yndied in oarderlike situaesje halde De heer Visser heb ik al beantwoord, toen ik zei bereid te zijn de Raad te informeren omtrent de erva ringen, die wij met deze materie opdoen. Hij heeft nog gevraagd, wat eigenlijk de reden van de correctie is. Die is, dat bij de levering van elektriciteit de trap niet is 23 en zo vervolgens, maar 368 en vervol gens. Vandaar, dat 3 ampère niet voorkwam en dat we wel naar de 4 ampère toe moesten. De heer Visser komt met een amendement op de kwestie van het bezoekerstarief. Ik wil beginnen met nadrukkelijk vast te stellen, dat het bezoekerstarief geen andere functie heeft dan te zijn een ordemaat regel, waardoor de kampeerders en het kampeerter rein niet overlopen worden door ongewenste bezoekers. Maar tegelijkertijd dient toch de redelijke mogelijkheid te bestaan, dat men daar terecht kan. En als men dan gebruik maakt van de aanwezige voorzieningen, dan moet men daar ook iets voor betalen. D.w.z. en daar kom ik dan zeer nadrukkelijk op dat het in het kader van deze redenering niet acceptabel is, dat er personen op de camping worden toegelaten, op wie geen controle mogelijk is. En nu is de heer Visser misschien wat optimistischer over kinderen t.e.m. 12 jaar onder geleide dan ik. Ik geloof, dat de ervaring leert, dat, als men kinderen t.e.m. 12 onder geleide enige vrijheid gunt, er dan toch van „enig geleide" niet veel terecht komt. En dan prefereer ik bepaald, dat voor deze categorie ook betaald wordt. Ik geloof, dat je daarmee de zaak in de hand houdt in het belang van de kampeerders en in het belang van de camping. Ik heb dus bepaald bezwaar tegen het kosteloos toelaten van kinderen, ook wanneer ze onder geleide zouden zijn. In de campingsfeer blijvende, zou ik de heer Schön feld aangaande tarieven voor winterberging willen zeggen, dat de caravans hier in weer en wind zouden staan. Een goede caravan kan daar natuurlijk wel tegen en minder goede caravans kan men daaraan wel prijsgeven, maar tarieven, vergelijkbaar met ta rieven voor winterberging onder dak, kunnen hier niet toegepast worden. Dan zou ik t.a.v. de opmerking van de heer Weide over de tarieven voor de sportaccommodaties even heel duidelijk op een onderscheid willen wijzen. Aan de orde zijn tarieven voor incidenteel gebruik. De verenigingen, die vallen onder de categorie vaste gebruikers de verenigingen die spelen in competitieverband etc. vallen onder de algemene regeling, waarbij ze uitslui tend water, vuur en licht betalen. Overigens wil ik op merken, dat vbor de tarieven voor incidenteel gebruik ook alleen maar sprake is van een geringe aanpassing. Ik heb tot op heden ook met de Leeuwarder Sport raad overleg moeten plegen en dat is natuurlijk ook het orgaan, waarbij de verenigingen eventueel met hun bezwaren terecht zullen komen. Bij dat orgaan is mij evenwel ook niet gebleken van het bezwaar, dat de heer Weide noemt. Mocht het er wèl zijn, dan zijn de verenigingen stellig in staat het via de Leeuwarder Sportraad aan ons duidelijk te maken, maar nogmaals: ik dacht en ik verwacht, dat het niet bestaat. De hear P. van der Veen: Hwat it punt fan de steanplakken oangiet, bin ik bliid, dat de hear Tiekstra antwurde hat, dat it taryf fan f 1,50 jildt foar ien dei mei de folgjende nacht, dus sa't ik it ha woe. Hwat it taryf foar it swimbad oanbilanget, dêryn kin ik ek wol meigean. Syn redenearring oangeande it plak foar in tinte mei in weintsje derefter keppele kin ik dochs net hielendal ünderskriuwe. Wy hawwe tsjint-

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1970 | | pagina 5