6
zijn dat het plan Nieuw-Bornia goede aangrijpingspunten levert. Vooral de wijze waarop daarin
de verkeersbewegingen zijn opgelost spreekt ons aan, wat ook geldt voor het gecreëerde centrum
met de mogelijkheid van buurtvoorzieningen. Uitgangspunt zal volgens ons echter wel moeten zijn
dat zo veel mogelijk eigen woningen gespaard moeten blijven. Met name de noodzaak van amove-
ring van de zes eigen woningen aan de Doniastraat zien wij niet in. Wij verzoeken u de ongeruste
bewoners aan de Doniastraat die ons een brief hebben geschreven dit standpunt mede te delen, als
tenminste de raad het hiermee eens is.
Ik heb hiermee ongeveer gezegd wat ik te zeggen had. Om het een en ander te concretiseren
dien ik namens de gehele fractie de volgende motie in:
"De raad der gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op 24 april 1978, besluit: in tegen
stelling tot het gestelde onder I bij het ontwerp van het bestemmingsplan voor het gebied Huizum-
Bornia, uit te gaan van: gemengde bebouwing ter weerszijden van de Oostergoweg op basis van dicht
heden aangegeven op het formulier van de D.S.O. d.d. 20-4-78 onder B, van een fiets- voetgangers
tunnel onder de Oostergoweg in de Huizumerlaan, en spreekt als zijn mening uit dat de zes eigen
woningen aan de Doniastraat dienen te blijven staan."
Deze motie is mede ondertekend door de heer Buising.
De hear Miedema: Ik kin my folslein by it bigjin fan it forhael fan de hear Geerts oanslute. It is
heech tiid dat de ried fan Ljouwert oer dit punt in bislissing nimt en dat der yn Huzum-Bornia eat
bart. Op dit momint wol ik fia jo, mynhear de foarsitter, myn tank ütsprekke oan de biwenners fan
Huzum-Bornia foar de wize hwerop dizze minsken meitocht hawwe en inisiativen untwikkele hawwe.
Ik tocht dat it tige to priizgjen wie dat dit biwennerskomitéwylst de ried en it kolleezje al mar praet
hawwe oer kantoaren, in plan ynlevere hat dat ek oan dy bihoefte foldocht. Nou sitte wy yn de gunstige
posysje dat wy de kar hawwe üt 3 plannen. Der leit in plan fan Huzum-Bornia, der leit in plan fan de
projektgroep en der leit in advys fan b. en w. dat yn wezen it tredde plan foarmet. It freget in soad om-
tinken om dan de goede bislissing to nimmen. Yn alle 3 plannen sitte goede dingen en yn alle 3 plannen
sitte, tocht ik, minder goede dingen. Wy kinne dan it bést hinne gean en réalisearje üs hwerom't wy mei
de problematyk fan Huzum-Bornia konfrontearre binne. De problematyk fan Huzum-Bornia is dat de ried
fan Ljouwert yn in to ier stadium it trasé fan de Eastergowei ofbrutsen hat - lykwols op goede grounen -,
dat de wyk in fordIderjende wyk is, dat de wyk isolearre leit en dat de biwenners torjochte freegje
om in wenwyk hwer't hja rêstich libje kinne. Dit is dus de koerts dêr't wy op farre. De ried hot yn de
kommisjes en yn de ried de beslissing nommen dat de Eastergowei der komme moat en dat de wenbi-
bouwing lans de Forlingde Skrans hanthavene wurde moat. De ried hat ek de bislissing nommen om
it oankeapbilied dat jierren fierd wurden is stop to setten om't de ried sein hat dat dizze wenningen
net ofbrutsen wurde moatte, mar dat de bibouwing lans de Forlingde Skrans, dy't op syn minst karak-
teristyk neamd wurde kin, hanthavene wurde moat. Dat wienen de ütgongspunten foar üs fraksje en
op groun dêrfan binne wy ta in bislissing kommen. It muoit my, mar dy bislissing is oars as de bi
slissing fan de P.v.d.A. Hwerom muoit my dat? Om't it dêrtroch net makliker wurdt om ta in leste
stanpunt to kommen. Hwat is ntl. it gefal? Sawol yn it plan fan Huzum-Bornia as yn it plan fan de
projektgroep hat men oan beide kanten fan de dyk mingde bibouwing tocht en komt men ta nochal
hege oantallen kante meters foar kantoar-opperflakMen komt sa ta respektabele hichten. Op in
makette dy't üs sjen litten is waerd der in hichte neamd fan 19 en 20 meter. De projektgroep üt
Huzum-Bornia forbetteret dat joun. Hja sizze dat de hichte yn harren plan net heger komt as 15 me
ter. Ik lit dat op dit stuit yn it midden, 20 meter is my fierstento heech, 15 meter is my ek to heech.
As wy op dit momint de bibouwing lans beide kanten fan de Forlingde Skrans sjogge, dan is dy bi
bouwing troch de platte dakken nochal plat. Komt efter dy bibouwing in flat - dat kinne kantoaren
of wenningen wêze - dy't der 10 meter boppe üt stekt, dan kinne wy dierber dwaen oer de bibou
wing fan de Forlingde Skrans, mar dan hawwe wy de lege bibouwing wol fornield. It sicht dat jo
krije op de westkant fan de Skrans mei syn lykweardige bibouwing dêr't in modern heech flat - kan
toaren of mingde bibouwing - efterwei komt is foar üs fraksje net to oanfurdzjen. Ik kom der straks
op werom. It twadde punt is: Hwer giet it, neffens üs, Huzum-Bornia om? Huzum-Bornia wol torjocht
in rêstige wenwyk mei safolle mooglik minsken om safolle mooglik foarsjenningen wier meitsje to
kinnen. As men oan beide kanten of oan ien kant fan de dyk in mingde bibouwing delset makket dat
foar de totaliteit fan de wenningen frijwol neat üt. It iennige forskil is dat de 15 wenten dy't tusken
de Borniastrjitte en de Huzumerleane lans de Forlingde Skrans steane foar it gefoel fan de minsken
dêrre op it momint by Huzum-Bornia hearre; ik haw it idé dat dat yn wezen it punt is. Soe men net
in mingde bibouwing tusken de Eastergowei en de Forlingde Skrans tapasse, dan hawwe dizze mins
ken it gefoel dat hja ofsnijd binne fan de wyk Huzum-Bornia en dat hja noch net alhiel op in eilan
wenje mar dat hja by de Skrans hearre. Ik haw it idé dat der forskate lju binne dy't op dit momint
7
by Huzum-Bornia hearre.
As wy dit alles yn üs omgean litte, komme wy ta de konklüzje - ik siz dit üt namme fan de frak
sje - dat wy foar it ütstel fan it kolleezje binne. Wy binne dat om twa saken. Yn it foarste plak
om it sicht fanof de Skrans geef to halden, dus net dy hichten efter de bisteande bibouwing. Yn
it twadde plak binne wy fan bitinken dat de mingde bibouwing oan de eastkant fan de wei dochs it
rêstige wenklimaet fan dy nije wyk oantaest. Neffens üs wurdt dy wyk as wenwyk better en moaijer
en komt der minder oerlêst as der gjin kantoaren oan dy kant fan de dyk komme. Wy kinnen mei it
ütstel fan it kolleezje meigean, dus oan de westkant in slutende kantoarbibouwingOm in lyts bytsje
de hichte fan de bibouwing oan to jaen hawwe wy dêr in foorstel fan makke. De moasje is mei-ünder-
tekene troch de hear De Jong.
"De ried fan de gemeente Ljouwert, byien op 24 april 1978, bihanneljend bylage 135, de ta-
komst fan Huzum-Bornia, bislüt dat de bibouwing tusken Eastergowei en Forlingde Skrans net heger
wurde mei as maksimael 12 meter."
Dizze moasje kin diel ütmeitsje fan de bisprekken. As wy oan de eastkant fan de Eastergowei
ütslutend wenbibouwing krije, dan is neffens üs de kans great dat it in rêstige en goede wenwyk
wurdt mei sa min mooglik forkearsbiweging ek hwat de kantoaren bitreft. It totael oantal to bouwen
wenningen wurdt sa ek net oantaest en wy binne fan bitinken dat der op dizze manier de greatst moog-
like wissichheit komt foar in rêstich Nij-Bornia dêr't it noflik wenjen is. Dat is de haedsaek.
Der bliuwt noch in opmerking oer de tunnel of in mooglik fiadukt. Us miening is dat, as oan de
westkant fan de Eastergowei gjin mingde bibouwing komt mar allinne kantoarbibouwing en de wyk
Huzum-Bornia dan folslein to'n easten fan de Eastergowei leit, wy as fraksje net ré binne om foar
dy wyk oer in tunnel of in fiadukt to praten. Der binne safolle wiken en safolle leefmienskippen dêr't
in greate dyk lans giet dat dat yn earste ynstansje mei forkearsljochten bést op to lossen is. Wy bin
ne folslein ré om yn it ramt fan it Forkearsstruktuerplan dat yn de rin fan dit jier yn de ried oan de
oarder komt it totale forkearsbilied yn Ljouwert to bisjen en ek to bisjen hokker middels wy fine
kinne foar it oanlizzen fan tunnels. Dan kinne wy yn syn totaliteit, oer hiel de gemeente, yn üs
omgean litte hwer't dat jild bistege wurde moat. Mar om op foarhan op dit momint jild üt to luken
foar in tunnel foar Huzum-Bornia giet üs to fier. Ek op dat punt kinne wy it kolleezje folgje as dat
seit dat de untsluting fan dizze wyk mei in goede forkearsljochtynstallaesje goed to réalisearjen is.
Mevrouw Van Dijk—van Terwisga:.lk zal spreken namens de meerderheid van onze fraktie en de
heer De Beer zal straks nog een minderheidsstandpunt naar voren brengen.
In de eerste plaats spijt het ons dat er na de vorige behandeling in deze raad zo'n lang uitstel
van behandeling is gevolgd en dat er, ondanks die lange tijd, door de ontwikkeling van een alter
natief plan door de bewoners toch nog geen volledige overeenstemming tussen projectgroep en wijk-
comité tot stand is gekomen, al zijn de standpunten wel dichter bijeen gekomen. Het is ons duide
lijk geworden dat er bepaald een verschil in stedebouwkundige visie is tussen de bewoners en de
projectgroep, met name over de plaats van de kantoren, wat tot uiting komt in de twee voorliggen
de plannen. Daardoor was het ook binnen onze fractie niet mogelijk tot een duidelijk eenstemmige
keuze te komen.
Wij, de meerderheid van onze fractie, zien in het voorstel van b. en w. - het laatste voorstel -
een verbetering voor de bewoners. Dit voorstel behelst uitsluitend wonen ten oosten van de Ooster
goweg, terwijl in de vroegere plannen meer vermenging van functies voorkwam. Wij verwachten
dat de nu voorgestelde situatie minder last voor de bewoners geeft wat betreft het verkeer en het
parkeren van de mensen die in de kantoren werken. Dit kan meer woongenot geven, meer gelegen
heid tot rustig wonen en meer speelgelegenheid voor de kinderen in de woonwijk. Onze voorkeur
gaat dus uit naar concentratie van kantorenbouw ten westen van de Oostergoweg, tussen de Ooster
goweg en de Schrans. Ook menen wij dat voor de toekomstige kantorenbouwers en gebruikers con
centratie in een gebiedje tussen twee wegen waarschijnlijk aantrekkelijker is dan bouw in geïnte
greerde vorm aan beide zijden van de Oostergoweg. Met de bewoners zien wij overigens ook wel
dat door dit voorstel de eenheid van het vroegere gebied Huizum-Bornia wat verloren gaat doordat
de woonblokken langs de Verlengde Schrans en de Huizumerlaan inderdaad wat apart komen te lig
gen, maar wij menen dat ook vroeger deze bewoners meer op de Schrans waren gericht.
Ik heb vervolgens nog twee vragen. Volgens uw gegevens zou in het voorstel van het college
circa 12.000 m2 voor kantoren beschikbaar zijn. Zou dat voldoende zijn om aan de aanvragen voor
bouw van kleinere kantoren in de dienstverlenende sector, vrij dicht bij het centrum, te kunnen vol
doen? Wij willen hierbij verder nog aantekenen dat wij achter de vrij lage bebouwing van de Schrans
voorkeur hebben voor niet te hoge kantoren. Onze gedachten gaan uit naar een beperkte bouwhoogte
van circa drie of vier lagen; ik weet niet precies in hoeverre dit overeenkomt met de 12 meter die
door het C.D.A. is genoemd.