24 nodig zou kunnen zijn indien wij een actiever voorlichtingsbeleid gaan voeren en dat daar in het beleidsplan aandacht aan besteed zou moeten worden. Ik ben dat met haar eens. Op het moment dat wij daartoe zouden beslissen, lijkt het beleidsplan het meest aangewezen kader om daar melding van te maken. Dan tot slot nog een vraag van mevrouw Vlietstra in hoeverre vrouwen, die geen uitke ring hebben, maar wel samenwonen, voor de Rijksgroepsregeling Zelfstandigen (RZ) in aan merking kunnen komen. In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat mensen - zowel mannen als vrouwen - zonder een uitkering blijkbaar kunnen voorzien in de dagelijkse kosten van het bestaan en ook geen bijstand nodig hebben, want anders hadden zij die kunnen aanvra gen. Dat betekent dat deze mensen niet voor de RZ in aanmerking komen voor zover het het inkomensaanvullende deel betreft. Wel kunnen deze mensen in aanmerking komen voor de RZ op het moment dat zij een bedrijf gestart zijn en krediet nodig hebben, maar dat kan name lijk op dit moment ook iedere zelfstandige aanvragen. Voor wat betreft het inkomensaanvul- lende deel komt men logischerwijs niet voor de RZ in aanmerking, want hij/zij krijgt geen uitkering. Voor wat betreft het kredietverschaffende deel is die mogelijkheid wel aanwezig en daar kan gebruik van gemaakt worden. Ik wil het hierbij laten. De hear Jansma: Ik wol graach noch eat sizze oer bepaalde saken dy't de oare sprekkers nei foaren brocht hawwe en oer de troch PAL yntsjinne moasjes. De hear Siemonsma hat sein dat wy troch dizze manier fan dwaan in soart twadderangs boargers krije. Ik bin it op dat punt lang net mei him iens. Ik leau nammentlik dat dat in ünterjochte stimmingmakkerij is, want as jo mar lang genöch tsjin immen sizze: wat sjogge jo der min ut en wat binne jo siik, dan is dy man of frou nei ferrin fan tiid ek siik. En as jo lang genöch folhalde dat wy twadderangs boargers krije, dan tinke de minsken ek dat dat sa is. Ik leau dat wy dêr fan öf moatte. (De hear Janssen: As immen siik is, dan praat men him net better.) Soms noch wol. Ik wol in praktykfoarbyld jaan. As men moarns om acht oere tsjin Jan seit: wat sjochst do der min üt, om njoggen en tsien oere seit men dat wer tsjin him, dan binne der praktykfoarbielden dat Jan seit: ik fiel my lang net goed, ik gean nei hüs. Hjirmei wol ik üngefear de opmerking fan de hear Siemonsma fergelykje. (De hear Sie monsma: Hjir is dochs gjin sprake fan suggestje, mar dochs fan belied? Minsken krije in fer- skriklik lyts ynkommen en wurde oan ekstra kontröle ünderwurpen. Dan kin men dochs net sizze dat hjir sprake is fan in ynbylde sykte?) Der wurdt dochs ek kontröle ütoefene op it wurk fan in wurknimmer? Of is dat net it gefal? (De hear Siemonsma: Hy wurdt net op syn sinten koarte.) Dat komt yn prinsipe op itselde del. Ik fyn dat wy dêrom dy kant net üt moatte. Ik haw mei niget kennis nommen fan it feit dat de hear Siemonsma praktiken yn de East- europeeske lannen öfkart. Wy binne it dêr fansels hielendal mei iens. De hear Buurman. Wy binne it faak mei inoar iens, mynhear Buurman, mar soms ek net. Jo hawwe it oer it fangnet en sizze dat it behoefte-elemint in rol spilet by de Algemiene By- standswet (ABW) en dat dat him net ferdraacht mei in keppeling oangeande de leanüntwikke- ling. Ik bin it mei de hear Buurman iens dat it behoefte-elemint der is by de ABW. Mar nef fens^ üs moat de keppeling mei de leanüntwikkeling en de gong fan saken wat de wolfeart yn üs lan oanbelanget der wol wêze. Neigeraden de wolfeart tanimt sil ek it bedrach dat üt it fangnet, de ABW, komt omheech moatte. Yn dy sin fine wy dat dy keppeling der wêze moat. Ik haw yn earste ynstansje al sein dat it üs in goed ding wêze soe wannear't dat sa gau mooglik ta stan komt. De hear Burg hat sein dat hy myn betooch oer de anonime berjochten ünderskriuwe kin. Jildt dat ek foar de konklüzje dy't ik lutsen haw? Dy konklüzje wie dat wy yn prinsipe fine dat net yngean wurde moat op anonime berjochten en dat dy yn de papierkoer moatte, behal- ven as it kolleezje üs der fan oertsjüget - ik freegje my öf oft dat niis wol bard is - dat wy in oare kant üt moatte. Mefrou Vlietstra hat oankundige dat in minderheid fan de PvdA-fraksje net oer te kom men beswieren hat tsjin de anonime berjochten, mar ek dat der twa fan har fraksjegenoaten binne dy't sizze dat men de sanksjes, 5% sa as yn de notysje stiet, nea en te ninter tapasse moat. Ik haw yn earste ynstansje myn miening hjir al oer sein. De hear Kessler hat dat niis nochris goed ünderstreke en hat dêr ek in tal praktykfoarbylden by jün. Wy - de hear Kessler en üs fraksje - binne it op dat punt hielendal iens. Ik soe graach wolle dat de hear Kessler efkes yngiet op myn suggestje dat immen, dy't mient dat hy ien wit dy't düdlik misbrük makket mar syn eigen namme net neame wol, syn namme efkes op in apart feltsje papier skriuwt. Dan is der einlik gjin sprake mear fan in anonym berjocht. Oer it antwurd fan wethalder Kessler it folgjende. It kolleezje wol him graach neier be- riede oer de sitewaasje oangeande it projekt Overkreditering. Wy binne it mei mefrou Vliet stra iens wannear't hja seit dat der wat dit punt oanbelanget gebrük makke wurde moat fan de werbesettingsjilden. Wy fine dat dit projekt in hiel grutte prioriteit hawwe moat. De wet halder hat sein dat it kolleezje ien en oar besjen sil. As it kolleezje mei sa'n ütstel komt, dan sil men de CDA-fraksje oan syn side krije. 25 Dan no de moasjes fan PAL. Moasje I giet oer de beliedsnotysje oer de ütfiering fan de "voordeurdelersregeling". De hear Kessler hat sein dat dit punt oan 'e oarder komt yn de Kommisje foar de Gemeentlike Sosjale Tsjinst en sanedich yn de ried, mar dat dat net foar ien juny barre kin. Wy wachtsje dy notysje mar öf. Yn moasje I wurdt it kolleezje ek fer- socht "in de notitie uit te gaan van het maximaal benutten van de legale mogelijkheden tot het ontwijken van de regeling door uitkeringsgerechtigden". Ik leau net dat it no direkt de taak is fan de oerheid om dat op dy wize te dwaan. Neffens my binne der wat dat oanbelan get in protte maatskiplike groepearringen dy't faaks folie redsumer binne dan wy as gemeen te. Ik fiel dus net safolle foar itjinge yn de moasje stiet. Mar wy sille wol sjen wat dy notysje aansens ynhaldt; dy komt alteast oan 'e oarder yn de Kommisje foar de Gemeentlike Sosjale Tsjinst. Wy hawwe gjin muoite mei de earste beide omtinkens fan moasje II, nammentlik dat het recht hebben op een uitkering geen reden mag zijn om de ontvanger/ster daarvan met arg waan tegemoet te treden en anders te behandelen dan iemand die in zijn of haar levensonder houd voorziet door middel van een betaalde baan;" en "dat een sfeer van onderling wantrou wen niet bevorderd moet worden;". Wy binne it dêr wol mei iens. Wy hawwe muoite mei om- tinken trije: "dat de officiële minimumuitkeringen Ontoereikend moeten worden geacht voor een volwaardig sociaal bestaan,". "Een volwaardig sociaal bestaan" is in relatyf begrip. Ik haw dêr niis yn de rjochting fan de hear Buurman ek al wat fan sein. Wy moatte üs wol rea- lisearje dat der yn dit ramt noch nea ündersyk dien is en dat soe wol moatte. Dat "de offici ële minimumuitkeringen" - en dus ek it minimumlean - "ontoereikend moeten worden ge acht.. jildt foar guon minsken wol mar foar oaren net. Dêrom giet üs dit dan ek krekt wat te fier. Ik haw fan de hear Siemonsma begrepen dat hy moasje II yn twaen splitse wol. It earste fersyk yn dizze moasje oan it kolleezje is "geen anonieme tips over vermeend misbruik van RWW en ABW meer in behandeling te laten nemen". Wy hawwe der ferlet fan om hjiroer noch efkes yn de fraksje te praten. Ik bin fan betinken dat it antwurd fan de wethalder net sa düdlik wie, want hy hat einlik net mear sein dan dat wat der ek al yn de notysje stiet. Wy fine it dochs goed om as fraksje hjir noch efkes oer te praten, ek sjoen it feit dat wy twa wethalders yn it kolleezje hawwe. (De Voorzitter: Dat is nooit weg!) Dat is sa, mynhear de foarsitter It twadde fersyk yn moasje II is "het sanctiebeleid in ieder geval zo toe te passen dat uitkeringen niet beneden het geldende officiële minimum dalen". No, dêr binne wy it net mei iens. Ik haw dat yn earste ynstansje al düdlik sein en de hear Kessler hat itselde niis ek noch sein. Moasje III. De hear Kessler hat sein dat men gjin ferlet hat fan in beliedsnotysje oer "de organisatorische maatregelen en tijdelijke noodverbanden die getroffen gaan worden om de gesignaleerde knelpunten in de dienstverlening op te heffen", om't it hjir giet om in regulie re taak fan de direksje fan de sosjale tsjinst. Wy kinne de wethalder hjir wol yn folgje. Yn moasje III wurdt it kolleezje ek fersocht "tevens een onderzoek onder de cliënten van de GSD in te stellen naar de waardering van de dienstverlening en knelpunten daarin". Ik haw yn earste ynstansje al sein dat ik it in goede saak fyn wannear't der in platfoarmoerlis is tusken de direksje fan de sosjale tsjinst en groepen fan ütkearingsgerjochtigden. Neffens my is dat foldwaande. Boppedat komme der ek noch ferskillende sinjalen binnen by de sosjale tsjinst, ek fan yndividuele minsken dy't in ütkearing krije. Wy binne fan betinken dat dizze kanalen en benammen it platfoarmoerlis foldwaande binne. Dêrom sille wy ek op dit punt tsjin moasje III stimme. (De Voorzitter: Ik begrijp dat de heer Jansma een korte schorsing vraagt. Is het goed dat wij dat doen voor het antwoord van het college en na de afronding van de tweede termijn?) Dat is goed, mynhear de foarsitter. De heer Siemonsma: Ik wil beginnen met het aan de orde stellen van een punt dat ik in eerste instantie vergeten ben, namelijk de procedure van totstandkoming van de beleidsnoti tie en de overlegprocedure dienaangaande. Ik heb in eerste instantie al gezegd dat het een bevoegdheid is van b. en w. om dit beleid vast te stellen. In de beleidsnotitie is ook een pa ragraaf opgenomen over de cliëntenparticipatie en dergeL.jke. Is hierover door het college ook met cliëntengroepen overleg geweest? Ik heb begrepen dat er aan gedacht wordt om al vast iets van die cliëntenparticipatie waar te maken door in dat overleg ook relevante zaken te bespreken. Het lijkt mij een beetje sneu en ongeloofwaardig om eerst een beleid op alle punten vast te gaan stellen en vervolgens te zeggen dat wij met cliëntenparticipatie verder gaan. Ik bedoel dat elke ruimte die er nog in zou kunnen zitten aan beïnvloeding er wel is uitgehaald, want volgens mij passeren wij vandaag wat dat betreft voorlopig het laatste sta tion. De wethouder zegt dat het sanctiebeleid de toets der kritiek kan doorstaan. Ik vraag mij dan af van wie. Van hem zelf misschien? Ik heb begrepen dat in ieder geval de Federatie Ne derlandse Vakbeweging (FNV) dat niet vindt, want die is van mening dat het college zich fors onder druk heeft laten zetten door de rijksconsulent en niet tot het uiterste gegaan is. Ook wij vinden dat het sanctiebeleid niet de toets der kritiek kan doorstaan, omdat wij er op deze

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1985 | | pagina 13