10 oordeel dat met minimale kosten en ook met het minimaal lopen van risico's wordt deelge nomen aan een zeer belangrijke wetenschappelijke ontwikkeling die op termijn van groot belang voor onze provincie en dus ook voor Leeuwarden zal kunnen zijn. Mefrou WestraAs nei de kommisjebehanneling it konsept-riedsbeslüt net feroare wie, dan hie üs fraksje mei dit ütstel net ynstimme kinnen. It konsept-beslüt is lykwols fer oare yn dy sin dat b. en w. no net sünder mear machtige binne om de liening om te set ten yn oandielen, mar dat de kommisjes dêroer earst heard wurde sille. Us fraksje hechtet deroan om yn dit plenêre foarum nochris sein te hawwen dat de diskusje dy't oer in jier plakfine moat, de diskusje oer omsetting yn oandielen, net allinne gean moat oer it finansjele aspekt - is it wol geunstich om üs kapitaal no om te setten yn oandielen, springe wy der dan letter wol aardich üt -, mar ek prinsipieel wêze moat. Om- mers, it bysündere oan dizze stipeferliening is dat it bart yn de foarm fan oandielen. Dêrmei is men partisipant, dus betrutsen by it „reilen en zeilen" fan in kommersjeel be- driuw. Dat wykt essinsjeel óf fan stipeferliening sa as dy earder wol plakfün hat byge- lyks yn de foarm fan startsubsydzje of hüsfêstingssubsydzje. B. en w. binne by de presintaasje fan dit ütstel oan dat bysündere aspekt alhiel foar- by gien en hawwe it ek net hikfe oan bygelyks de koartlyn fêststelde nota „Wie vertegen woordigt de gemeente in particuliere organisaties". Yn dy nota wurdt oandacht bestege oan de posysje fan de gemeente as oandielhalder Wy ferwachtsje dus dat oer in jier op'en nij in beoardieling fan üs frege wurdt en dat dan in better beoardielingsramt presintearre wurdt as no it gefal is. De heer Miedema (weth.): Ik wil de heer Pruiksma dank zeggen voor zijn waarderende woorden, voorzitter. Mevrouw Westra verwacht van het college, wanneer dat de achtergestelde lening wil omzetten in aandelen, een beter onderbouwd voorstel. Ik kan haar dat niet toezeggen, want ik weet niet of wij met zo'n voorstel komen. In de raadsbrief wordt voorgesteld om een achtergestelde lening te verstrekken en het college te machtigen die lening eventueel om te zetten in aandelen. De voorwaarden waaronder dat laatste moet gebeuren moeten nog worden bekeken. De raad wil een gefundeerde discussie voeren wanneer de lening wordt omgezet in aandelen. Dat is een goed recht van de raad. Op het moment dat het college meent, gezien het verloop, dat het verstandig is dat de achtergestelde lening wordt omgezet in aandelen komen wij terug bij de raad met een onderbouwd voorstel. Het kan echter ook zijn dat wij omzetting niet verstandig vinden. Dan blijft de zaak zoals die is. Mefrou Westra: No't ik de wethalder sa praten hear, bin ik dochs wol bliid dat ik dit punt dat yn de kommisje oan de oarder west hat hjir nochris even nei foaren helle haw. De wethalder seit nammentlik: As wy komme mei in ütstel dan dogge wy dat omdat wy dér saaklik sjoen ljocht yn sjogge. Ik wol hjir ütdruklik sein hawwe dat yn de Kommisje foar de Finansjes en yn de Kommisje foar Ekonomyske Saken en Bedriuwen sein is: Oan dizze saak sitte prinsipiële aspekten, dér litte wy üs noch net oer üt; wy dogge dat wol op it momint dat b. en w. tinke dat der wol wat yn sit, saaklik sjoen, om de liening om te set ten yn oandielen. Op dat momint leit foar üs de hiele prinsipiële diskusje dan noch iepen. Dat hat de ütspraak west fan beide kommisjes. It liket my allinne mar ridlik dat it kol- leezje dan om dy diskusje te fieren dér ek de nedige arguminten foar op in rychje set. De hear Miedema (weth.): Mefrou Westra bliuwt derby dat wy hjir nochris oer prate rnoatte. Ik sis hiel iepenhertichOp it momint dat wy oer omsetting prate, dan sil dat fündearre en prinsipieel barre. Ik sis lykwols ek hiel iepenhertich: As der nei de miening fan it kolleezje mei omsetting gjin droech brea te fertsjinjen is dan komme wy net mei in ütstel. Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van b. en w. Punten 9 t.e.m. 13 (bijlagen nrs. 99, 93, 89, 90 en 92). Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig de voorstellen van b. en w. Punt 14 (bijlage nr. 110). De Voorzitter: Aan de orde is thans Subsidiëring lokale woonconsumentenorganisaties over de jaren 1987 en 1988. Ontwerp-verordening Geldelijke steun aan woonconsumenten (organisaties) 11 Mefrou Westra: Yn ófwiking fan wat yn de riedsbrief stiet, nammentlik dat de kommis je de ried advisearret yn te stimmen mei de ütstellen - dat is sa stadichoan krekt sa'n standaard formulearring as de eardere formulearring: „De commissie is gehoord" -, kin de PAL-fraksje mei twa subsydzje-ütstellen net ynstimme. It giet om de ütstellen oangeande it Platform Ien- en Twapersoanshüshaldens Ljouwert en it Hierders Service Buro. Beide organisaasjes hawwe in motivearre begrutting yntsjin- ne. B. en w. sizze dat men it mar mei minder jild dwaan moat as dat frege is, net omdat bepaalde posten net akseptabel wêze soenen mar omdat it algemiene priispeil net omheech gien is. De takenning fan it foarige jier bliuwt dus bepalend. Men kin jin öffreegje wêrom organisaasjes dan noch frege wurdt om in begrutting yn te tsjinjen. Yn de kommisje haw we de niis neamde organisaasjes tsjin dizze algemiene argumintaasje harren reële en need- saaklike kosten ynbrocht. Wy hawwe fan üs kant al kenber makke wat üs stanpunt is. Dêrom no mar even koart om de hoeke. Ik wol de folgjende moasje yntsjinje. „De raad van de gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op maandag, 28 maart 1988, behandelende de subsidiëring lokale woonconsumentenorganisaties over de jaren 1987 en 1988 (bijlage nr. 110), overwegende dat: - de subsidie-aanvraag van het PEL 18.000,bedraagt en die van het HSB 21.300,— - het college van b. en w. een subsidie voor 1988 voorstelt van 10.900,(PEL) en 18.000,(HSB) met geen ander argu ment dan dat het prijspeil niet gestegen is; - tijdens de vergadering van de Commissie voor Ruimtelijke Orde ning en Volkshuisvesting door woordvoerders van het PEL en het HSB met goede argumenten is aangedrongen op een verho ging van de jaarlijkse subsidie; - met een verhoging van 2 x 2.500,het percentage voor structurele subsidie komt op 66 36.800,5.000, 62.600,— x 100% 66,6%), en daarmee nog ruimschoots onder het vastgestelde maximum van 75% voor structurele subsidie blijft, besluit de subsidie voor 1988 aan het PEL en het HSB elk met 2.500,te verhogen." De moasje is mei-ündertekene troch Piet Meerdink. (De Voorzitter: De motie is voldoende ondersteund en maakt deel uit van de beraadslagingen.) Us tinkt dat wy mei dit ütstel de organisaasjes ridlik temjitte komme. Boppedat bliuwe wy op in ridlike ófstan fan it persintaazje dat it kolleezje oanhaldt nammentlik maksimaal 75 fan it budzjet moat bestege wurde oan strukturele saken. Der bliuwt dan dus noch 25% oer foar insidintele takennings. De heer Timmermans (weth.): De reactie die mevrouw Westra namens de PAL-fractie geeft is feitelijk, inhoudelijk en ook qua strekking identiek aan de discussie die wij hier over vorig jaar hebben gevoerd. Er is sprake van een verschil in benadering. Het college stelt zich op het standpunt dat de aanvragen die zijn ingediend door het Platform Eén- en Tweepersoonshuishoudens Leeuwarden (PEL) en het Huurders Service Bureau (HSB) structureel geen wijziging in het beleid aangeven van die organisatie. Wij hebben daar naast geconstateerd dat er geen sprake is van algemene prijspeilstijgingen. De benadering is dan dat de structurele kosten stabiliseren en dat men eenzelfde subsidie als vorig jaar krijgt omdat men het daarmee toen ook heeft kunnen doen. Er is voor het overige een beetje verwarring die met name voor de PEL-begroting geldt. Concrete activiteiten worden losgekoppeld van de structurele subsidie-aanvraag, want daarvoor zijn aparte activiteitensubsidies op grond van de woonconsumentensubsidie regeling. In de richting van het PEL is gezegd: Als u concrete activiteiten heeft vraagt u daar dan subsidie voor aan. De activiteiten worden door ons gewogen aan de hand van de regeling en de criteria die daaraan verbonden zijn. Als de activiteiten daarin passen dan zal het college die zeker, omdat er gelden voor zijn gereserveerd, in het bedrag voor 1988 honoreren. Voor het HSB geldt eigenlijk hetzelfde. In de commissie zijn wij echter op de hoogte gebracht van een afwijking ten opzichte van de eerdere subsidie-aanvraag, in die zin dat er structureel wat een adequate huisvesting betreft toch iets meer aan de hand is. Ik heb toen toegezegd dat wij ten aanzien van dat onderdeel - het gaat daarbij toch om een structureel gewijzigde situatie - in overleg met het HSB zullen bezien of er aanleiding is om de structurele subsidie te wijzigen en dat wij dan met een nader voorstel bij de raad zullen komen. Ik ontraad de motie, voorzitter.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1988 | | pagina 6