10
oordeel dat met minimale kosten en ook met het minimaal lopen van risico's wordt deelge
nomen aan een zeer belangrijke wetenschappelijke ontwikkeling die op termijn van groot
belang voor onze provincie en dus ook voor Leeuwarden zal kunnen zijn.
Mefrou WestraAs nei de kommisjebehanneling it konsept-riedsbeslüt net feroare wie,
dan hie üs fraksje mei dit ütstel net ynstimme kinnen. It konsept-beslüt is lykwols fer
oare yn dy sin dat b. en w. no net sünder mear machtige binne om de liening om te set
ten yn oandielen, mar dat de kommisjes dêroer earst heard wurde sille.
Us fraksje hechtet deroan om yn dit plenêre foarum nochris sein te hawwen dat de
diskusje dy't oer in jier plakfine moat, de diskusje oer omsetting yn oandielen, net allinne
gean moat oer it finansjele aspekt - is it wol geunstich om üs kapitaal no om te setten yn
oandielen, springe wy der dan letter wol aardich üt -, mar ek prinsipieel wêze moat. Om-
mers, it bysündere oan dizze stipeferliening is dat it bart yn de foarm fan oandielen.
Dêrmei is men partisipant, dus betrutsen by it „reilen en zeilen" fan in kommersjeel be-
driuw. Dat wykt essinsjeel óf fan stipeferliening sa as dy earder wol plakfün hat byge-
lyks yn de foarm fan startsubsydzje of hüsfêstingssubsydzje.
B. en w. binne by de presintaasje fan dit ütstel oan dat bysündere aspekt alhiel foar-
by gien en hawwe it ek net hikfe oan bygelyks de koartlyn fêststelde nota „Wie vertegen
woordigt de gemeente in particuliere organisaties". Yn dy nota wurdt oandacht bestege
oan de posysje fan de gemeente as oandielhalder
Wy ferwachtsje dus dat oer in jier op'en nij in beoardieling fan üs frege wurdt en dat
dan in better beoardielingsramt presintearre wurdt as no it gefal is.
De heer Miedema (weth.): Ik wil de heer Pruiksma dank zeggen voor zijn waarderende
woorden, voorzitter.
Mevrouw Westra verwacht van het college, wanneer dat de achtergestelde lening wil
omzetten in aandelen, een beter onderbouwd voorstel. Ik kan haar dat niet toezeggen,
want ik weet niet of wij met zo'n voorstel komen. In de raadsbrief wordt voorgesteld om
een achtergestelde lening te verstrekken en het college te machtigen die lening eventueel
om te zetten in aandelen. De voorwaarden waaronder dat laatste moet gebeuren moeten
nog worden bekeken. De raad wil een gefundeerde discussie voeren wanneer de lening
wordt omgezet in aandelen. Dat is een goed recht van de raad. Op het moment dat het
college meent, gezien het verloop, dat het verstandig is dat de achtergestelde lening
wordt omgezet in aandelen komen wij terug bij de raad met een onderbouwd voorstel. Het
kan echter ook zijn dat wij omzetting niet verstandig vinden. Dan blijft de zaak zoals die
is.
Mefrou Westra: No't ik de wethalder sa praten hear, bin ik dochs wol bliid dat ik dit
punt dat yn de kommisje oan de oarder west hat hjir nochris even nei foaren helle haw.
De wethalder seit nammentlik: As wy komme mei in ütstel dan dogge wy dat omdat wy dér
saaklik sjoen ljocht yn sjogge. Ik wol hjir ütdruklik sein hawwe dat yn de Kommisje foar
de Finansjes en yn de Kommisje foar Ekonomyske Saken en Bedriuwen sein is: Oan dizze
saak sitte prinsipiële aspekten, dér litte wy üs noch net oer üt; wy dogge dat wol op it
momint dat b. en w. tinke dat der wol wat yn sit, saaklik sjoen, om de liening om te set
ten yn oandielen. Op dat momint leit foar üs de hiele prinsipiële diskusje dan noch iepen.
Dat hat de ütspraak west fan beide kommisjes. It liket my allinne mar ridlik dat it kol-
leezje dan om dy diskusje te fieren dér ek de nedige arguminten foar op in rychje set.
De hear Miedema (weth.): Mefrou Westra bliuwt derby dat wy hjir nochris oer prate
rnoatte. Ik sis hiel iepenhertichOp it momint dat wy oer omsetting prate, dan sil dat
fündearre en prinsipieel barre. Ik sis lykwols ek hiel iepenhertich: As der nei de miening
fan it kolleezje mei omsetting gjin droech brea te fertsjinjen is dan komme wy net mei in
ütstel.
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van b. en w.
Punten 9 t.e.m. 13 (bijlagen nrs. 99, 93, 89, 90 en 92).
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig de voorstellen van b. en w.
Punt 14 (bijlage nr. 110).
De Voorzitter: Aan de orde is thans Subsidiëring lokale woonconsumentenorganisaties
over de jaren 1987 en 1988. Ontwerp-verordening Geldelijke steun aan woonconsumenten
(organisaties)
11
Mefrou Westra: Yn ófwiking fan wat yn de riedsbrief stiet, nammentlik dat de kommis
je de ried advisearret yn te stimmen mei de ütstellen - dat is sa stadichoan krekt sa'n
standaard formulearring as de eardere formulearring: „De commissie is gehoord" -, kin de
PAL-fraksje mei twa subsydzje-ütstellen net ynstimme.
It giet om de ütstellen oangeande it Platform Ien- en Twapersoanshüshaldens Ljouwert
en it Hierders Service Buro. Beide organisaasjes hawwe in motivearre begrutting yntsjin-
ne. B. en w. sizze dat men it mar mei minder jild dwaan moat as dat frege is, net omdat
bepaalde posten net akseptabel wêze soenen mar omdat it algemiene priispeil net omheech
gien is. De takenning fan it foarige jier bliuwt dus bepalend. Men kin jin öffreegje wêrom
organisaasjes dan noch frege wurdt om in begrutting yn te tsjinjen. Yn de kommisje haw
we de niis neamde organisaasjes tsjin dizze algemiene argumintaasje harren reële en need-
saaklike kosten ynbrocht.
Wy hawwe fan üs kant al kenber makke wat üs stanpunt is. Dêrom no mar even koart
om de hoeke. Ik wol de folgjende moasje yntsjinje.
„De raad van de gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op
maandag, 28 maart 1988,
behandelende de subsidiëring lokale woonconsumentenorganisaties
over de jaren 1987 en 1988 (bijlage nr. 110),
overwegende dat:
- de subsidie-aanvraag van het PEL 18.000,bedraagt en die
van het HSB 21.300,—
- het college van b. en w. een subsidie voor 1988 voorstelt van
10.900,(PEL) en 18.000,(HSB) met geen ander argu
ment dan dat het prijspeil niet gestegen is;
- tijdens de vergadering van de Commissie voor Ruimtelijke Orde
ning en Volkshuisvesting door woordvoerders van het PEL en
het HSB met goede argumenten is aangedrongen op een verho
ging van de jaarlijkse subsidie;
- met een verhoging van 2 x 2.500,het percentage voor
structurele subsidie komt op 66 36.800,5.000,
62.600,— x 100% 66,6%),
en daarmee nog ruimschoots onder het vastgestelde maximum van
75% voor structurele subsidie blijft,
besluit de subsidie voor 1988 aan het PEL en het HSB elk met
2.500,te verhogen."
De moasje is mei-ündertekene troch Piet Meerdink. (De Voorzitter: De motie is voldoende
ondersteund en maakt deel uit van de beraadslagingen.)
Us tinkt dat wy mei dit ütstel de organisaasjes ridlik temjitte komme. Boppedat bliuwe
wy op in ridlike ófstan fan it persintaazje dat it kolleezje oanhaldt nammentlik maksimaal
75 fan it budzjet moat bestege wurde oan strukturele saken. Der bliuwt dan dus noch 25%
oer foar insidintele takennings.
De heer Timmermans (weth.): De reactie die mevrouw Westra namens de PAL-fractie
geeft is feitelijk, inhoudelijk en ook qua strekking identiek aan de discussie die wij hier
over vorig jaar hebben gevoerd. Er is sprake van een verschil in benadering. Het college
stelt zich op het standpunt dat de aanvragen die zijn ingediend door het Platform Eén- en
Tweepersoonshuishoudens Leeuwarden (PEL) en het Huurders Service Bureau (HSB)
structureel geen wijziging in het beleid aangeven van die organisatie. Wij hebben daar
naast geconstateerd dat er geen sprake is van algemene prijspeilstijgingen. De benadering
is dan dat de structurele kosten stabiliseren en dat men eenzelfde subsidie als vorig jaar
krijgt omdat men het daarmee toen ook heeft kunnen doen.
Er is voor het overige een beetje verwarring die met name voor de PEL-begroting
geldt. Concrete activiteiten worden losgekoppeld van de structurele subsidie-aanvraag,
want daarvoor zijn aparte activiteitensubsidies op grond van de woonconsumentensubsidie
regeling. In de richting van het PEL is gezegd: Als u concrete activiteiten heeft vraagt u
daar dan subsidie voor aan. De activiteiten worden door ons gewogen aan de hand van de
regeling en de criteria die daaraan verbonden zijn. Als de activiteiten daarin passen dan
zal het college die zeker, omdat er gelden voor zijn gereserveerd, in het bedrag voor
1988 honoreren.
Voor het HSB geldt eigenlijk hetzelfde. In de commissie zijn wij echter op de hoogte
gebracht van een afwijking ten opzichte van de eerdere subsidie-aanvraag, in die zin dat
er structureel wat een adequate huisvesting betreft toch iets meer aan de hand is. Ik heb
toen toegezegd dat wij ten aanzien van dat onderdeel - het gaat daarbij toch om een
structureel gewijzigde situatie - in overleg met het HSB zullen bezien of er aanleiding is
om de structurele subsidie te wijzigen en dat wij dan met een nader voorstel bij de raad
zullen komen.
Ik ontraad de motie, voorzitter.